x

שיתוף

סגירה

Granulate / צילום: כדיה לוי

"אני פוחד שייגמר הכסף": כל הווידויים של הסטארט-אפיסטים המבטיחים של גלובס

מהסטיגמות השגויות על הייטקיסטים, דרך הפחד הכי גדול כמנהלים ועד לבקשת השכר הכי מופרכת שאי פעם קיבלו - מייסדים ומנהלים בעשרת הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס, מדברים בגילוי לב ● צפו

זו השנה ה-16 בה גלובס בוחר את עשרת הסטארט-אפים המבטיחים: חברות ההייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, חלקן אף פעילות מתחת לרדאר, שעשויות להצטרף בקרוב למועדון חדי הקרן הישראלים. המייסדים של החברות הללו נמצאים במרחק נגיעה מלהגשים את החלום של כל יזם: להפוך את החברות שייסדו לגדולות, מרוויחות ומצליחות.

עולם הסטארט-אפים וההייטק הוא לא רק נוצץ, אלא גם רווי קשיים, מהמורות ואתגרים. כדי להבין איך המייסדים והמנהלים הבכירים בחברות הללו רואים את האתגרים האלה, כמו גם סוגיות בוערות נוספות, כינסנו אותם ליום צילום מיוחד שבו הם נשאלו את השאלות החשובות באמת. בין הנושאים שעל הפרק: בקשות שכר מופרכות מעובדים, סטיגמות על הייטקיסטים והמחסור בנשים בתעשייה. הסרטונים המלאים לפניכם.

מה הדבר שהכי מפחיד אותך כמנהל.ת בחברה?  
שאלנו את היזמים על מה שמתחולל אצלם בראש ובלב כמנהלים, והם לא משתפים בו את העובדים שלהם בדרך כלל: הפחדים, החששות, תחושת הבדידות. הם השיבו, למשל, שהם חוששים מכך שעובדים לא ייתנו להם פידבק אמיתי, אלא יגידו להם רק מה "שהם רוצים לשמוע"; מכך שייגמר הכסף בחברה ו"תצטרך להגיד לכל האנשים שבאו אחרייך ולכל המשקיעים שהחלום שמכרת להם לא אמיתי"; ומכך ש"אתה אף פעם לא טוב מספיק. אין כזה דבר טוב מספיק".


למה אין יותר נשים בהייטק? 

רוב עובדי ההייטק הם גברים, בוודאי בתחומי העיסוק הטכנולוגיים גרידא, כמו תכנות. מדוע זה קורה, האם רואים שינוי מגמה ומה אפשר לעשות? לסטארט-אפיסטים המבטיחים היו לא מעט תובנות בנושא, אפילו אמירה אישית שלפיה "זוגתי בהייטק, אחותי בהייטק, אמא שלי מתעסקת ב-NFTs. מנקודת המבט שלי דווקא הנשים שאצלי במשפחה הן בהייטק".


מה הסטיגמה הכי שגויה על סטארט-אפיסטים?

מה האסוציאציה שקופצת לראש למשמע המילה "סטארט-אפיסט" או "הייטקיסט"? אם אתם חושבים על תנאים מפנקים, בריכת כדורים במשרד, תן-ביס וקורקינט - אז אתם בחברה טובה. אילו מהסטיגמות האלה מעוגנות במציאות? שאלנו את הסטארט-אפיסטים המבטיחים, והם אמרו "כן, הסטיגמות בדרך כלל נכונות".  


את.ה יודע.ת להסביר במשפט אחד לילד או ילדה בני 11 מה אתם עושים?

הסטארט-אפ מבטיח, אפילו מצליח, אבל מה בדיוק הוא עושה? כדי באמת להבין במה עוסקים הסטארט-אפים המבטיחים ואילו טכנולוגיות חדשניות פיתחו, ביקשנו מהם לנסות ולהסביר בשפה הכי פשוטה שהם יכולים, מה הם עושים. ובקיצור, ביקשנו מהם להסביר זאת לילד או ילדה בני 11. בתחילה זה לא הצליח להם כל כך, אבל אחר כך הם השתפרו.  



מה הייתה בקשת השכר הכי מופרכת שקיבלתם והאם נעניתם לה?  

הביקוש לעובדים בהייטק מרקיע שחקים והתוצאה היא תחלופת עובדים מהירה מאוד וסחרור שכר. לכן שאלנו את הסטארט-אפיסטים המבטיחים באילו בקשות שכר מוגזמות במיוחד הם נתקלו בתקופה האחרונה, והם נענו להן. קיבלנו תשובות שהן לא בדיוק מה שאתם חושבים.

חזרה לרשימת הסטארט-אפים

כתבות נוספות