בשיתוף מקבוצת
צילום: עודד סמדר

צילום: עודד סמדר

בית HERMITAGE ראשון לציון - לשדר עוצמה ונוכחות

החנות לממכר יין ומוצרי אלכוהול משתרעת על שטח של 700 מ"ר, ומייצרת חוויית קניה ייחודית רב-חושית. בחרתי בצבעוניות שחורה ומונוכרומטית על מנת להדגיש את הקונספט העיצובי של המקום – עוצמה, יוקרה, אלכוהול
05.12.2021
צילום: רמי זרנגרצילום: רמי זרנגר

מיקלה סימאונה, Simeone architects

מתמחים בתכנון מגדלי יוקרה, בנייני בוטיק, מרכזים מסחריים רחבי היקף ואדריכלות שלא מפסיקה להגדיר את עצמה מחדש. אנו עובדים עם הסקטור הפרטי, העסקי והציבורי לצד יזמים ואילי נדל"ן.

ברזומה שלנו, חנויות ובתים בחו"ל, אחוזות יוקרה בסביון, כרמי יוסף, הרצליה ועוד; מרכזים מסחריים דוגמת: סניפי דגל לרשת יינות ביתן, ומרכז קניות בנצרת בשטח של 64 אלף מ"ר, המדמה רחוב איטלקי; מסעדות "קנקון", "אלטו" ועוד. לאחרונה סיימנו לתכנן את מתחם ה"מג'יק קאס" - הלונה פארק המקורה הגדול ביותר בישראל, וכן מספר חנויות במתחם העיצוב Dcity.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם?

לאחר שמשרדנו תכנן ועיצב את HERMITAGE - החנות הגדולה בישראל לממכר אלכוהול, יין, סיגרים ומוצרים נלווים במרכז הקונגרסים בחיפה, נתבקשנו לתכנן סניף נוסף וחדש בראשון לציון - 700 מ"ר של חוויית קנייה ייחודית רב-חושית.

כשמבקשים ממני לעצב חוויה ולהגשים את פרוגרמת החלומות - בפרט כשמדובר באיחסון מושכל של אלכוהול ומוצרי גורמה - אני לוקח בחשבון את הטמפרמנט והטמפרטורה. בראייה שלי: מרגע שהלקוח נכנס למתחם המושקע, אני רוצה שירגיש באלאנס ויזואלי אשר מתחיל קודם כל באקלים המדויק השורר בחלל.

צילום: עודד סמדר
 צילום: עודד סמדר

כשמדובר במתחם בסדר גודל כזה, חשוב להתאים מערכת מיזוג מתוחכמת ומתקדמת אשר הופכת לחלק אינטגרלי ממנו; כזו שנותנת מענה לחלל עצום, מבוזר ובעל תתי-חללים, נישות ומפלסים.

מלבד מערכת המיזוג, אני רוצה לציין בחירה עיקרית של חומר גלם, המספר בעיני את סיפורו של היין. מכיוון שיין בא מהאדמה ומאוחסן בחביות עץ, העץ מגלם בעיני את תהליך ייצור היין - מרגע נטיעת הכרם ועד הגעתו לצרכן. לכן, כל הנגרות בחלל נעשתה מעץ אלון הנחשב לאיכותי וניתן לייצר אותו בגימורים השומרים על איכותו. העץ נצבע בגוון שחור אשר מתווה את הקונספט העיצובי של המקום - עוצמה, יוקרה, אלכוהול.

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם בא לי ידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

הערך so strong מתכתב עם תכנון ועיצוב החלל. מתוך הרצון לשדר עוצמה ונוכחות ללקוחות, אופיין העיצוב בשלושה פרמטרים עיקריים: חלל כפול, קירות מעוגלים וצבעוניות שחורה מונוכרומטית. כך למשל, מהתקרה הגבוהה יורד גוף תאורה עוצמתי במתאר עגול, המורכב משכבות של טבעות שקופות המוארות בפסי לד. אותו גוף יוצר מראה זהוב אשר תופס את עין המתבונן מכל זווית ראייה. מתחת לו תוכנן סטנד יינות יוקרתיים במתאר 360 מעלות, היוצר המשכיות לנברשת גוף התאורה. מסביב לסטנד תוכננו הקירות והתצוגות בקווים מעגליים, היוצרים מראה פנורמי ואף מסייעים בהתמצאות בחלל ושמירה על קשר עין בין העמדות.

גם פתחי יציאת המיזוג תוכננו במתאר עגול ובצבעוניות שחורה. הריצוף הכהה וגווני הנגרות השחורים, כפי שציינתי קודם, משלימים את הערך העוצמתי המתבקש בתכנון חנות לממכר יינות.

צילום: עודד סמדר
 צילום: עודד סמדר

מה הייחודיות שלך כאדריכל, מה הסגנון שאתה מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

איטליה היא חלק בלתי נפרד מה-DNA שלי. על ברכיה גדלתי, חונכתי ורכשתי את השכלתי. על כן מתבקש שהארכיטקטורה האיטלקית תטביע את חותמה באדריכלות שלי. בין אם מדובר בפרויקט קלאסי, מודרני או אקלקטי - אני חותר להטמיע את הארומה מרומא.

כך לדוגמה, מרגע הכניסה לבית HERMITAGE ראשון לציון, מקבלים תחושה של חו"ל - בלי להחתים דרכון. חלוקת החלל במקום, מניפות הצבעים, מנעד חומרי הגלם ותפישת המרחב - כל אלו מכוונים לסטנדרטים אליהם הורגלתי מאיטליה.

צילום: עודד סמדר
 צילום: עודד סמדר

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.