בשיתוף מקבוצת
צילום: עמית גושר

צילום: עמית גושר

לתכנן את הבית כקוביית זכוכית

בעלת הבית שותפה במפעל זכוכית והבית עוצב בהתאם. הקונספט האדריכלי: שתי פלטות בטון גדולות שנתמכות בידי עמודים וביניהן קירות עשויים מזכוכית. עמד בפנינו אתגר ביצועי גדול מאחר והבטון נותר חשוף וללא טיח - ונדרש לתכנן מראש את התאורה, החשמל והאינסטלציה ומערכת המיזוג לפרטי פרטים
23.05.2022
צילום: באדיבות המצולםצילום: באדיבות המצולם
סטודיו לעיצוב ואדריכלות רון שינקין
אנו מתמחים בבנייה פרטית, בעיקר וילות.

מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלתם במהלך העבודה וכיצד התגברתם עליהם?
בתחילת תהליך התכנון סיפרה לי בעלת הבית שהיא שותפה במפעל זכוכית ולכן יש באפשרותה להשיג זכוכית במחירים נמוכים. מכאן הרעיון/הקונספט האדריכלי: שתי פלטות בטון גדולות שנתמכות בידי עמודים וביניהן קירות עשויים מזכוכית; לתכנן את הבית כקוביית זכוכית.

צילום: עמית גושר
 צילום: עמית גושר

לבית 3 קומות, בקומת המרתף 106 מ"ר שבשטחם שתי דירות סטודיו קטנות, בהן מתגוררים שני ילדיהם הבוגרים של בני הזוג. בכל דירה חדר רחצה וחצר אנגלית קטנה ופרטית.
בקומת הקרקע נמצאים הסלון, המטבח ופינת האוכל. חדר המשפחה ממוקם מעל לחניה בחצי קומה. בקומה א', חדר השינה של הבן הצעיר וחדרי השינה של ההורים. שטח הקומות העליונות של הבית הוא 220 מ"ר. בניית בית שכזה מהווה אתגר ביצועי גדול מאוד, מכיוון שהבטון נותר חשוף וללא טיח ונדרש לתכנן מראש את התאורה, החשמל והאינסטלציה ומערכת המיזוג לפרטי פרטים. זאת מאחר ואי אפשר לחצוב אחר כך בקירות כדי להעביר חוטים וכבלים. את כל אלה הכנסנו לתוך יציקות הבטון הדקות בתכנון מאוד מפורט ומדוקדק.

אחת הבעיות בה נתקלנו הייתה היכן למקם את המזגן ואיך לפזר את האוויר בחללים השונים, כאמור, הבית תוכנן מבטון חשוף עם רצפות ותקרות מדוקקות ולכו לא נוצרו הזדמנויות להמנכות תקרה או להסתרת תעלות ויחידות מיזוג. בקומת הקרקע בחרנו להשתמש בתעלת פח חשופה עם פתחי יציאת האוויר לכיוונים הרצויים. את המזגן הסתרנו בתוך הארונות הגבוהים של המטבח. כך לא היה צורך בהנמכות גבס ובהסתרות שאינן מתאימות בקונספט שלהן לעיצוב בית זה. בחדר ההורים המזגן יושב בתוך הארון עם סלוט יציאת אוויר לכל אורך החדר.

צילום: עמית גושר
 צילום: עמית גושר

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם באים לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?
SO CLEAN. עיצוב הפנים מאופיין במינימליזם, נקי ומדויק. כל פרט אופיין וניבחר בצורה מדוייקת אפילו מכונת הקפה שמאחוריה עמוד בטון חשוף ולפניה שולחן בר מוארך מעץ מושחר להפסקת קפה (את הארוחות הגדולות אוכלים בפינת האוכל שצופה לבריכה).
האלמנט הבולט ביותר בבית הוא קירות הזכוכית והחללים הפתוחים - כשהחוץ נכנס פנימה דרך הוויטרינות הענקיות - חלקן נפתחות ואחרות קבועות במקומן. אין בבית תריסים או צלונים, אלא וילונות חשמליים שמחוברים למערכת של הבית החכם. יש כאן שני סוגי וילונות, וילונות שקופים וגם וילונות האפלה.
בנוסף, הזכוכיות בעלות מסנני קרינה, והצמחייה שגדלה מסביב יוצרת צל טבעי. אלמנט נוסף שתורם להצללה בבית הוא בליטות פלטות הבטון ויצירת צמחייה שמצלה על הבית ויוצרת מרפסות מסביב לו.

מה הייחודיות שלך כאדריכלית ומה הסגנון שאתם מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?
יש לנו רצון וכמיהה לסיפורים, הם מובילים אותנו ליצירות ייחודיות השונות בסגנונן אחת מהשנייה.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.