בשיתוף מקבוצת
צילום: עמית גושר

צילום: עמית גושר

חלום אמריקאי – בית פרטי בסגנון החוף המזרחי

תחושת הרוגע והחופש עמדו לנגד עינינו בעת תכנון ועיצוב הבית. הוא מצופה לוחות עץ בכל החזיתות, והפנים משקף גם הוא את הרוח האמריקאית בשימוש ברצפת פרקט מאסיבי, ריהוט עץ מסורתי וטקסטיל חם ועשיר. בפרגולה שבחזית האחורית אפשר לחוש את האוויר הקריר שמעל הבריכה, לעצום את העיניים ולדמיין את האוקיינוס
24.11.2021
סרג' בן דוד / צילום: מאור מויאלסרג' בן דוד / צילום: מאור מויאל

סרג' בן דוד- אדריכלים:
אנו מתמחים במגורים, בתים פרטיים, דירות ופרויקטים מיוחדים, בין השאר תוכנית בניין עיר, קניונים, משרדים ובנייה רוויה. משרדינו עובד בעיקר עם לקוחות בסקטור הפרטי.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם ?

הפרויקט שבחרתי להציג יוצא דופן בנוף הישראלי ולו בשל הבקשה של הלקוחות בפגישתנו הראשונה: "אנו רוצים בית אמריקאי מהחוף המזרחי". וכך תכננתי בית מצופה לוחות עץ. בכל החזיתות חלונות עץ אלומיניום עם חלוקות מסורתיות, גגות רעפי שינגלס, מרפסת מְקורה בגובה הקרקע (porch) עם מעקה עץ גם בחזית וגם בפרגולה האחורית). עיצוב הפנים משקף גם הוא את הרוח האמריקאית בשימוש ברצפת פרקט מסיבי, ריהוט עץ מסורתי וטקסטיל עשיר וחם.

בית אמריקאי / צילום: עמית גושר
 בית אמריקאי / צילום: עמית גושר

תקרות העץ הגלויות בקומה הראשונה מוסיפות למראה ה"קאנטרי" המשוחרר והרומנטי - כולל קורות עץ מאסיביות גלויות.

הטיפול בגגות היה מאתגר במיוחד והוא משלב כרכובים יצוקים קלאסיים עם חלונות "קוקיה" מסורתיים. החלוקה הפונקציונלית מאפשרת גישה ותצפית לבריכה ולגינה האחורית גם מחדר ההורים (bedroom master), הסלון והמטבח. כל מערכת מיזוג האוויר סמויה ומבטיחה תחושת נוחות בכל מזג אוויר על ידי מפזרים ארוכים המייצרים מהירות אוויר נמוכה ונעימה. במטבח שילבנו בין פונקציה לאסתטיקה ועשינו שימוש בצינור אספקת אוויר גלוי המשתלב ברוח הנגרות ומונע הנמכת תקרה.

צילום: עמית גושר
 צילום: עמית גושר

מתוך הערכים של פוג'יטסו (So strong ,So hot, So cool, So quiet , So clean), איזה מהם בא לי ידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד ?

SO COOL. תחושת הרוגע, השלווה והחופש עמדו לנגד עיננו בעת תכנון ועיצוב הבית - והם באים לידי ביטוי בריבוי אזורי ישיבה, ביצירת שטחים מוצלים המותאמים למזג האוויר הים-תיכוני ובשימוש בחומרי בנייה וגמר טבעיים. עבודת הנגרות המסורתית, מדגישה את השפה האדריכלית החמה והנינוחה.

הריהוט הנייד שבבית - נראה כאילו נמצא בו כבר שנים. בפרגולה המעטרת את החזית האחורית אפשר לחוש את האוויר הקריר שמעל הבריכה, לעצום את העיניים ולדמיין את רחש הגלים מהאוקיינוס.

מה הייחודיות שלך כאדריכל ומה הסגנון שאתה מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט:

"הקשר שבין אדריכלות לתרבות: שימוש בשפה אדריכלית מגובשת וקוהרנטית - אדריכלות קלאסית שעומדת במבחן הזמן; מקורות האדריכלות המודרנית מאמצע המאה ה- 20 כולל  Bauhaus.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.