קרן זיו אבירם שיתוף
קרן זיו אבירם
צילום: באדיבות Forbes

צילום: באדיבות Forbes

קרן אבירם: חדשנות ועסקים כמנוע לשיפור המציאות

היזם ואיש העסקים זיו אבירם ומשפחתו, הקימו קרן שמטרתה לרתום את הכוחות והמשאבים של עולם העסקים והחדשנות – למען שינוי המציאות ועשיית טוב בישראל – ובאיזור. תחרות Aviram Awards- Tech for Humanity היוותה את נקודת הפתיחה של הקרן המשפחתית.

רעות גוויסר 05.04.2022

בשנת 2021 החליטו זיו אבירם ומשפחתו להקים קרן שתעניק הזדמנויות כלכליות וחינוכיות לחברות ויזמים המפתחים מוצרים ורעיונות למען האנושות. יריית הפתיחה של הקרן המשפחתית הייתה התחרות, כשאירוע הגמר שנערך לפני מספר ימים בדובאי היווה את אירוע השיא שמסכם חודשים של איתור הסטארט-אפים המבטיחים ביותר במזרח התיכון ומדינות צפון אפריקה. במרכז התחרות עמדו פתרונות חדשניים לאתגרים החברתיים והסביבתיים הדחופים ביותר של ימינו, ושילוב בין טכנולוגיה וחדשנות לעשיית הטוב ושינוי המציאות. לתחרות נרשמו למעלה מ-600 יזמים, מאיחוד האמירויות, בחריין, מרוקו, אלג'יריה, ערב הסעודית, ירדן, מצרים וישראל.

את הקרן המשפחתית החליטו היזם ואיש העסקים זיו אבירם, וארבעת ילדיו גילי, ניר, נועה וגל, להקים מתוך תחושת שליחות ובהשראת פועלה של עדית אבירם, אם המשפחה, שנפטרה בשנת 2015 ולאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

צילום: באדיבות Forbes
 צילום: באדיבות Forbes


כחלק מסדר היום והפעילות העסקית שלו, זיו אבירם מייעץ, מלווה ומשקיע בעשרות חברות סטרטאפ בתחומי הרפואה, התחבורה, הבינה המלאכותית ועוד, כשהקריטריון המוביל אותו בבחירת ההשקעה, הוא התרומה לאנושות של אותו פיתוח. מתוך עקרון זה, השזור בפעילותו העסקית של זיו אבירם לאורך השנים, יזמו אבירם ומשפחתו את תחרות Aviram Awards- Tech for Humanity. בסיום שנה של מהפכות בתחום הדיפלומטי שבסיסן יצירת חזון חדש למזרח התיכון, ולאור צורך הולך וגובר ברתימת הכוחות החדשים במזרח התיכון לשיתופי פעולה שיחוללו שינוי משמעותי בחייהם של אזרחי המזה"ת והעולם כולו, נולדה ההזדמנות להרחיב את ההשפעה המשמעותית הזו לאזורים נוספים ולהוביל לשיתוף פעולה ושינוי מציאות ברמה האזורית.


זיו אבירם הוא יזם ואיש עסקים מהמוערכים במשק, זאת בזכות שורה ארוכה של הישגים ותפקידי ניהול משמעותיים. בין היתר, שימש כמייסד שותף, מנכ"ל ונשיא חברת מובילאיי מיום הקמה ועד למכירתה לאינטל בעסקה שהייתה המכירה הגדולה בתולדות מדינת ישראל. המוצר שפיתחה, מותקן כיום במיליוני כלי רכב והוביל למהפכה בתחום התחבורה ותאונות הדרכים בעולם. הטכנולוגיה של מוביליאיי מהווה אבן דרך בהובלת עולם התחבורה אל עבר הרכבים האוטונומיים. אבירם, מייסד שותף של חברת OrCam, שימש כנשיא ומנכ״ל במשך 11 שנה מיום הקמתה בשנת 2010. OrCam רותמת את הטכנולוגיות המתקדמות בעולם כדי לפתח מוצרי עזר מבוססי ראיה ממוחשבת ובינה מלאכותית, שנועדו לשפר את חייהם ולספק עצמאות לעיוורים, לקויי ראייה, בעלי קשיי קריאה ולמידה, כבדי שמיעה ואוכלוסיות נוספות.

"לאורך שנים רבות של עשייה נוכחתי לגלות את הכוח האדיר של שילוב בין עסקים וטכנולוגיה לבין עשיית הטוב. הקמנו את קרן משפחת אבירם כדי לרתום את הכוחות האלה, להשפעה אמיתית על מציאות החיים בישראל ובאיזור. השנה האחרונה הציבה אותנו בפני הזדמנות חסרת תקדים - לחבר, הלכה למעשה, את ישראל ומדינות המזרח התיכון באמצעות עשייה משותפת בתחומי היזמות והחדשנות. אני נרגש לצאת למסע הזה עם משפחתי, ולאתר את המיזם הבא שיהווה תרומה לאנושות ולמציאות החיים במזרח התיכון", כך לדברי אבירם.


כתבות נוספות

צילום: באדיבות Forbes

במקום הראשון: החברה שהצליחה לייצר דם במבחנה

רעות גוויסר

צילום: באדיבות Forbes

במקום השני: החברה שהופכת את הביוב הזורם לדשן אורגני

רעות גוויסר

הרשמו לניוזלטר נשים בהייטק
נרשמת בהצלחה לניוזלטר