שיתוף פרויקט
בשיתוף:

מקום עבודה ממגנט

שיתוף

ד''ר אפרת ברון-הרלב / צילום: דוברות מרכז שניידר ד''ר אפרת ברון-הרלב / צילום: דוברות מרכז שניידר

אפרת ברון-הרלב, ד"ר

מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית

בזוגיות + 4 מהשרון | תחביבים: נגרות

עבודה היברידית פוסט קורונה

המגע האנושי בין הצוות למטופלים ומשפחותיהם הוא נדרש וחשוב. עם זאת, דווקא משום שיש ילדים שמתגוררים רחוק מבית החולים וכבר מכירים את המחלקה והצוות, יש אפשרות לקיים לעיתים רפואה וירטואלית בטלפון, בווידאו ובאמצעים דיגיטליים מתקדמים אחרים. כמובן שנדרש השילוב, כיוון שהצורך להגיע אלינו, להרגיש ולהתחבר פיזית לילדים ולמשפחותיהם תמיד יישאר משמעותי ביותר. העבודה ההיברידית היא מודל שניתן היה ליישמו גם לפני מגפת הקורונה, אבל דווקא המגפה חיזקה מאוד את הביטחון של הצוותים ושל המטופלים לממש את המודל.

הון אנושי

בכל הקשור במשאב האנושי, מרכז שניידר הוא מקום עבודה ממגנט בשל אופיו היחיד והמיוחד, ובכל רגע נתון יש דרישה לעבוד בו בכלל התחומים. מצד אחד, זה כמובן משמח מאוד. מצד שני, אין לנו את היכולת לקלוט לארגון את כל מי שהיינו רוצים. מבחינת שימור אנשי הצוות הקיימים, הרי שמדובר למעשה בשימור הברק שבעיניים. שימור צוות טוב ואיכותי קשור כמובן גם בשכר אבל בוודאי לא רק. בכל הקשור לתקציב המשכורות, לנו כארגון יש פחות יכולת עצמאית לשינויים כתוצאה מהסכמים קיבוציים. עם זאת, קיימות דרכים אחרות לשימור: פרגון בדרכים שונות, הצבת אתגרים מקצועיים, השתלמויות ופיתוח מקצועי שמאפשר למידה מתמדת ואופק, שיתוף בתהליכים פורצי דרך ומתן כלים לאנשי מקצוע שונים לקדם ולהתקדם בתחומי עיסוקיהם. הייחודיות והמצוינות שאנו מובילים במרכז שניידר, גורמות לכך שאנשים רבים רוצים לעבוד ולהישאר פה. בנוסף, אפשר לראות כיום אנשי מקצוע מכל התחומים שהתמחו והתפתחו אצלנו בשניידר ונמצאים היום בשורה המובילה של רפואת הילדים בישראל, דבר המסב לנו גאווה רבה.

המלצה

את הספר 'הנסיך' מאת מקיוואלי קראתי לראשונה לפני כ-15 שנה בתקופת לימודיי בהרווארד, ומאז אני חוזרת אליו כל זמן מה. אני ממליצה על הספר לכל מי שרואה את עצמו כמנהיג נוסף להיותו מנהל. הספר, שנכתב במאה ה-16, עוסק באופן מעניין וייחודי בתאוריות בתחום הנהגת המדינה, אך ניתן ללמוד מפרקיו השונים הבנויים כ'ספר הדרכה' על דרכי הפעולה והדילמות העומדות בפני מנהיג במצבי קיצון שונים. על אף היותו בן מאות שנים, הוא אקטואלי תמיד, משאיר משקל רב בקריאתו, כזה שדורש לשוב אל הטקסט כדי להבין לעומק את התובנות שלו. הספר נמצא במקום של כבוד במדף הספרים שלי במשרד בית החולים.