שיתוף פרויקט
בשיתוף:

להעצים את עתיד כולנו

שיתוף

אורן שגיא / צילום: טלי שגיא אורן שגיא / צילום: טלי שגיא

אורן שגיא

מנכ"ל סיסקו ישראל

נשוי + 3 מרעננה | תחביבים: טיולים בארץ ובעולם, טראקים, רכיבה על סוסים, שיט, ריצה ועוד פעילויות ספורטיביות

חדשנות

לאחר עשור שנים בתוך המפכה הדיגיטלית, שבה שינינו את דפוס החשיבה שלנו, כשהגיעה תקופת הקורונה כבר ברור היה לנו כי עלינו לנהוג אחרת, להשתנות ולהתחדש בקצב שלא הכרנו בעבר. חדשנות איננה הוראה ניהולית המגיעה מלמעלה או תוכנית לביצוע, חדשנות בעידן הפוסט-קורונה מתחילה בתרבות ארגונית מאפשרת וביצירת קרקע בטוחה לניסוי וטעייה. לא עוד קבלת החלטות מבוססת קונצנזוס או העברת ביקורת על לקיחת סיכונים, כי אם יצירת מתווה ארגוני מתאים המאפשר פעילות אג'ילית מהירה, המתאימה למציאות המשתנה, תוך העצמת וקטור השינוי. הקורנה ועידן הפוסט קורנה שינו במידה רבה את הדרך שבה אנו יוצרים, מתקשרים ומחדשים בארגונים. לצד המעבר לתקשורת היברידית, האצה טכנולוגית משמעותית בתחומים חדשים, כגון קוונטום, בינה מלאכותית, בלוקצ'יין ומציאות רבודה, מעודדת חדשנות מסוג שלא הכרנו קודם. לכך מתווספות דרישות עסקיות חדשות הזקוקות לעולם תעסוקה היברידי משתנה, דרישות המעודדות חשיבה חדשה וחדשנות פורצת דרך. בסיסקו העצמנו את החדשנות הארגונית בתקופת הפוסט קורנה באמצעות שני נדבכים עיקריים - השקעות חסרות תקדים בתקציבי מחקר ופיתוח שיאפשרו את קיומו של עולם התעסוקה ההיברידי בארגונים וכן העצמת זרוע ההשקעות והרכישות. רק בישראל רכשנו בתקופת הקורנה שלוש חברות הזנק ישראליות המעצימות את החדשנות הטכנולוגית של סיסקו העולמית.

הון אנושי

מאז פרוץ המגפה חווה שוק התעסוקה הטכנולוגית שינויים דרמטיים בכל תחומי העשייה, לרבות שינויים רדיקליים בניהול ההון האנושי, מחסור בעובדים ועלייה חסרת תקדים בשכר. בשנים האחרונות אנו עדים לפער עצום שנוצר בין היצע הכישרונות הקיים בשוק המקומי ומסלולי ההכשרה לבין הביקוש העצום להון אנושי מיומן. אני גאה בפעילותה של סיסקו בהובלת שינוי בשוק התעסוקה בישראל, על ידי יצירת תוכניות פעולה המשלבות את המגזר העסקי, השלישי והציבורי לגיוון תעסוקתי והכנסת הון אנושי חדש לתעשיית ההייטק מכל קצוות האוכלוסייה, חרדיות וחרדים, ערביי ישראל, חיילים לוחמים משוחררים, תושבי פריפריה ועוד. דרך תוכנית ליווי, הכשרה ותעסוקה מתאימה, אנו מאפשרים לכולם כניסה לעולם התעסוקה הטכנולוגי. אתגרים רבים לפנינו, אולם, החזון של סיסקו העולמית: empowering inclusive future of all, הולך וקורם עור וגידים למול עינינו.

פרגון

במידה רבה אנו חייבים את החזרה לשגרה הגלובאלית לאלברט בורלא, יושב ראש ומנכ״ל חברת פייזר, אשר פיתחה, ייצרה והפיצה את חיסוני הקורונה הראשונים. ד״ר בורלא מהווה דוגמה מדהימה למנהיגות פורצת דרך ואומץ, ואנו חבים לו הוקרת תודה. פעילותו של בורלא ואנשים כמותו אפשרו לעולם לנשום לרווחה בעיצומה של מגפה.