שיתוף פרויקט
בשיתוף:

ההון האנושי – הגורם החשוב ביותר להצלחת החברה

שיתוף

אורן מרמור / צילום: רון בורקין אורן מרמור / צילום: רון בורקין

אורן מרמור

מנכ"ל פינסטרה ישראל

נשוי + 3 מקרית אונו | תחביבים: ספורט, צילום, אוכל טוב ויין

ארגון בתקופת שינויים

הצטרפתי לחברה לפני קצת יותר משנה, כשפעילות ה-Payments עברה טלטלות רבות, עקב שינויים מהירים בשוק, שינויי אסטרטגיה וצורך לעבור לפתרונות חדשניים יותר. ניצלנו את התקופה הזו ואת המשבר כדי להמציא את עצמנו מחדש - מיקוד ברור של אסטרטגיה חדשה ומותאמת לשינויים המהירים בשוק, קידום חדשנות וגיוס אנשים היכן שנדרש להביא ידע חדש וגישות חדשות. לחדשנות מקום מרכזי מאוד בפעילות שלנו בחברה בהיותה מאיצה של קצב השינויים בשוק שלנו. אך חדשנות היא לא רק מרכיב קריטי וחשוב מאין כמוהו כדי להישאר רלוונטי בשוק, להתמודד בהצלחה מול התחרות ולספק מענה הולם לצורכי הלקוחות, אלא היא גם מרכיב מרכזי ביותר ביכולת לשמר עובדים בחברה לאורך זמן. עובדים שמרגישים כי אינם משלבים חדשנות בעשייה שלהם, ובכך לא מתקדמים ומתפתחים אישית ומקצועית, יחפשו את החדשנות הזו במקום אחר.

הון אנושי

השנה האחרונה הייתה בהחלט אחת הסוערות והמורכבות בשוק ההיי טק מאז שאני נמצא בו, בפרט בתחום גיוס כוח אדם ושימור עובדים. כמו חברות רבות אחרות חווינו תחלופה משמעותית של כוח אדם, אבל גם הצלחנו לגדול, לגייס טאנלטים במגוון תחומים ולהגיע לשיאים הן בהיקף כוח האדם והן בפעילות העסקית וכך למעשה מינפנו את השינויים הרבים לשיפור ולהכנסת גישות חדשות. התפיסה שלנו היא שצריך לשים את העובד במרכז ולדאוג לשביעות רצון גבוהה באופן שוטף, גם בתקופות פחות טובות. אני מאמין בשמירה על איזון נכון - לא להפריז בפינוקים או בסממנים החיצוניים בתקופות לוהטות בשוק ולדאוג לחזק ולשמר את העובדים גם בתקופות שבהן יש האטה בשוק כפי שאנו רואים עכשיו. בסופו שלו דבר ההון האנושי היה ונשאר הגורם החשוב ביותר להצלחת החברה, או כפי שאמר ג'ים קולינס בספרו המעולה Good to Great - "צריך ראשית לוודא שיש את האנשים הנכונים על האוטובוס (ושמורידים את האנשים הלא נכונים מהאוטובוס), ורק לאחר מכן להחליט לאן האוטובוס נוסע".

המלצה

אני מאזין באופן קבוע לכמה וכמה פודקאסטים, שעוזרים להעביר בצורה מעולה את הפקקים, ביניהם שני פודקאסטים מעולים של אדם גרנט: Work Life ו-Taken for Granted, ושני פודקאסטים מומלצים לא פחות של ברן בראון: Unlocking Us ו-Dare to Lead. אלו לדעתי הפודקאסטים מהטובים ביותר היום לכל מי שמתעניין בנושאי ניהול, הובלת אנשים והבנת השינויים בשוק העבודה (כשלכל אחד מהם יש גם ספרים מעולים בתחום). הפודקאסטים כוללים ריאיונות עם דמויות מובילות ומגוונות בתחום רחב של נושאים, וכל פרק הוא פשוט תענוג.