שיתוף פרויקט
בשיתוף:

לתקן תוך כדי המשבר ולהסתער

שיתוף

תמי גלילי / צילום: אנטולי קריניצקי תמי גלילי / צילום: אנטולי קריניצקי

תמי גלילי

מנכ"לית אילקס מדיקל

גרושה + 3 משדה ורבורג | תחביבים: טיולים

ארגון בתקופת שינויים

היו אתגרים לא מעטים בתחום שלנו, החל ממחסור קיצוני בעולם לסחורות הנדרשות וכלה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים עם סגירת הגבולות בישראל ובחו"ל. הואיל והקמנו מעבדה במהלך הקורונה, אחד מהשינויים הארגוניים שבוצעו היה הקמת 'מטה מעבדה' בתוך החברה. לצד התמודדויות משמעותיות בצורך לגיוס רב של כוח אדם, ניצבנו מול אתגרים לוגיסטיים של אספקת ארוחות לעובדי החברה, שהיו בשטח לילות כימים, שבעה ימים בשבוע, במדינה סגורה (ללא מסעדות). עבורנו, הדרך להפוך משבר להזדמנות הייתה 'טבעית' מעצם המחויבות הרציפה שלנו ללקוחות מאז ומתמיד. השוק שבו אנחנו פועלים גדל בצורה משמעותית וכדי לפעול בו בצורה אפקטיבית נדרשה עבודה אינטנסיבית מול ספקי החברה, לקבלת סחורה על חשבון מדינות אחרות. גורם נוסף שזיהינו כגורם תומך מינוף הוא יכולתה של החברה לפעול בצורה מהירה וזריזה, לתקן תוך כדי ולהסתער על המשימות.

הון אנושי

חברת אילקס תמיד האמינה ופעלה לשימור הון אנושי באמצעות כמה עקרונות: העסקה הוגנת, אפשרות לצמיחה והתפתחות, יציבות לאורך זמן ומחויבות לעובד ולצורכיו ברמה העמוקה והאמיתית ביותר. ולראיה הוותק של עובדי החברה הינו נדיר, הן באופן רוחבי לכלל המשק והן לתעשייה הספציפית שלנו. אלה היו ויישארו ערכינו בתחום ניהול ההון האנושי של החברה. היו כמובן אתגרים רבים בגיוס כוח אדם בתקופת הקורונה, החל מהרמה הטכנית, מעבר לראיונות בזום, הכשרות (ללא טיסות לספקים ובקפסולות) ובניית שייכות של העובדים החדשים למשימה ולחברה. היו גם אתגרים של זמינות הון אנושי רלוונטי, הן בתחום עובדי המעבדה והן בתחום עובדי החברה האחרים, אתגר ששוק
המעבדות והדיאגנוסטיקה מתמודדים איתו עד עכשיו.

פרגון

מרים צוקר, מנכ"לית Fedex ויאיר ביטון, מנכ"ל DHL, הם שתי דמויות שאני מעריכה מאוד בשל המחויבות שלהם להפוך את העולם ולמצוא את הדרך להביא לארץ סחורות קריטיות. לאורך התקופה שעברנו הם היו שותפים גורליים להצלחה.