שיתוף פרויקט
בשיתוף:

שגרירי החברה הערבית בעולם ההיי טק

שיתוף

עותמאן אלשייך / צילום: Helena Bros עותמאן אלשייך / צילום: Helena Bros

עותמאן אלשייך

מנכ"ל סיראג' טכנולוגיות בע"מ

נשוי + 3 מתל שבע | תחביבים: שחמט וצפייה בכדורגל

חדשנות

'סיראג' טכנולוגיות' עוסקת בתחום האינטרנט של הדברים וביישום טכנולוגיות מתקדמות לתעשייה חכמה. בין היתר, החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת חיבור ציוד קצה לפלטפורמת ענן, דרך מינוף של בינה מלאכותית. הקורונה במובן מסוים סייעה לנו להמחיש ללקוחות את חשיבות העלאת הנתונים לענן והנחיצות של מערכות ניהול, ניטור ובקרה לקווי הייצור ולתהליכים השונים בחברה. עם זאת, המוצר שלנו דרש נוכחות במפעלים לצורך ההתקנה הראשונית. בתקופת הקורונה, צוות הפיתוח עמל על הוספת האפשרות להתקנה מרחוק, דרך יישום טכנולוגיות מתקדמות. לפני כמה חודשים השלמנו התקנה ללקוח ברומניה בעוד העובדים לא זזו מהמשרדים בבאר שבע. הקורונה במובן מסוים הייתה עבורנו הזדמנות לשפר את הביצועים שלנו ולהגדיל את סל היכולות.

הון אנושי

העובדים בחברה מתעסקים בטכנולוגיות הכי מתקדמות, וכל עובד מבחינתי הוא עוגן חשוב בחברה. אבל אנחנו כצוות מבינים שאנחנו בונים משהו גדול יותר מעוד מוצר טכנולוגי. אנחנו מהווים מודל לחיקוי לחברה שלנו ולצעירים הבדואים בדרום וההצלחה שלנו תוביל לשילוב של עוד ועוד מתכנתים מהחברה הערבית והערבית-בדואית בהיי טק. אנחנו שגרירים של היישובים והחברה שלנו, וכולנו מאוד גאים בזה.

פרגון

את הפרגון אני נותן לד"ר גיורא ירון, אחד מאבות ההיי טק בישראל. גיורא הצליח בתקופת הקורונה לסגור כמה מעגלים חשובים והוביל את חברת 'איתמר מדיקל' שהקים לפני 25 שנים למכירה מוצלחת. גיורא, יושב ראש החברה, מלווה אותי ואותנו מהיום הראשון וכל פעם מחדש מפתיע ברמת המחויבות, היצירתיות וההתמדה. זכות גדולה לי לעבוד איתו.

המלצה

אני ממליץ לדוברי השפה הערבית להאזין לפודקאסט - Sawt el tech או 'קול ההיי טק' בהגשת אנס אבו דעאבס. הפודקאסט נוגע לנושאי טק, מרקטינג ועולמות החדשנות. כל פרק מלווה בראיון הכולל פתיח ייחודי אינפורמטיבי ובידורי בו-זמנית.