שיתוף פרויקט
בשיתוף:

להעניק לעובדים תחושת משמעות

שיתוף

עומר אונגר / צילום: יוסי אלוני עומר אונגר / צילום: יוסי אלוני

עומר אונגר

מנכ"ל מאסטרקארד ישראל

נשוי + 3 מכרמי יוסף | תחביבים: כדורעף וסקי

חדשנות

במהלך 2021 הגיע לשיאו שינוי משמעותי בשוק התשלומים בישראל, שמאסטרקארד הייתה אחד מהכוחות שהובילו אותו. השוק עבר מתשלום בטכנולוגיית פס מגנטי ('גיהוץ') לתשלום בטכנולוגיות contactless בכרטיסים ובארנקים דיגיטליים המותקנים על טלפונים חכמים, כשגולת הכותרת היא השקת תשעה ארנקים דיגיטליים, כולל Apple Pay ו-Google Pay. לשמחתי המהלך הצליח ומבחינת קצב האימוץ של עסקאות contactless - השוק הישראלי הגיע בשנה וחצי לשיעור חדירה שלשווקים מערביים אחרים לקח עשור להגיע אליו. בנוסף השקנו את פלטפורמת Mastercard Day שמציעה לכלל הלקוחות שלנו הטבות משמעותיות ברכישות מקוונות בארץ ובחו"ל, שהחליפו במהלך הקורנה את הקניות הפיזיות. אני גאה גם על שיכולנו לתמוך בפרויקטים חברתיים, כגון תשלום קצבאות ביטוח לאומי דרך כרטיסים נטענים של בנק הדואר לאוכלוסיות רלוונטיות בפריפריה והעברת קצבאות ממשרד העלייה והקליטה לפליטים מאוקראינה, על גבי כרטיסים נטענים של בנק ירושלים ושופרסל.

הון אנושי

כחברה גלובאלית מובילה, מאסטרקארד יודעת להיות אטרקטיבית מאוד עבור עובדיה, אבל לא נסחפנו בפינוקים מנקרי עיניים, שכעת מסתבר כי הם יכולים להיות גם קצרי טווח. השילוב של תחושת משמעות ויכולת השפעה עם סביבת עבודה נעימה המאפשרת לעובדים להיות יצירתיים ולהוציא לפועל יוזמות שחשבו עליהן, מוכיחה את עצמה מבחינת
שימור עובדים ושימור רמת מוטיבציה גבוהה. בעיניי, עזיבות של עובדים, גם עובדים מצטיינים, כל עוד הן מתרחשות לאחר תקופת עבודה משמעותית - הן חלק ממעגל החיים התקין של חברה.

פרגון

אנחנו מחזיקים ב-10% בחברת 'שב"א', שהיא המתג המקומי של עסקאות בכרטיסי אשראי. לפני כשנה מונה בשב"א מנכ"ל חדש בשם איתן לב טוב, שכיהן לפני כן כמנכ"ל 'סיבוס'. לב טוב הצליח בתקופה קצרה יחסית ובאופן מעורר השראה להניע שינויים משמעותיים ונדרשים בתרבות הארגונית של החברה ולהוסיף לה תרבות עסקית של חדשנות, התרחבות ושיתופי פעולה, תוך כדי שמירה על יציבות תפעולית והתמודדות עם אתגרים לא פשוטים.