שיתוף פרויקט
בשיתוף:

ההזדמנות לשלב אוכלוסיות מגוונות בהיי טק

שיתוף

משה פרידמן / צילום: דני ורדי משה פרידמן / צילום: דני ורדי

משה פרידמן

מייסד שותף ומנכ"ל קמא-טק, חרדים בהייטק

נשוי + 5 מבני ברק | תחביבים: טיולים

עבודה היברידית פוסט קורונה

עבודה היברידית היא בעיניי הזדמנות היסטורית עבור אוכלוסיות מהפריפריה להשתלב בשוק העבודה. אני רואה בעבודה שלנו עם הציבור החרדי כי למידה מרחוק וכן עבודה מרחוק מייצרת אפשרויות חדשות לאוכלוסיות שלמות, שלא ההשכלה ולא שוק העבודה היו נגישים להם. למשל, אישה חרדית מצפת שבתקופת הקורונה למדה אצלנו קורס של מדעי המחשב מרחוק בעזרת פלטפורמת וידאו, השתלבה לאחר מכן בעבודה בחברת סייבר מובילה בתל אביב. ארבעה ימים בשבוע היא עובדת מהבית בצפת ופעם בשבוע היא מגיעה לתל אביב. אלו דברים שלא היו אפשריים טרום הקורונה, וזאת כמובן הזדמנות פז היסטורית לא רק לחרדים אלא להרבה אוכלוסיות פריפריאליות.

הון אנושי

הביקוש הגבוה לעובדים והתחרות בין החברות השונות על עובדים טובים הם הזדמנות נהדרת לחשוב מחוץ לקופסה ולנסות לגייס עובדים מאוכלוסיות מגוונות, כמו למשל חרדים, בני מיעוטים וכדומה. ישכישרון אדיר שנמצא באוכלוסיות הללו, שנמצאות בתת-ייצוג בשוק העבודה. התחרות על עובדים מוכשרים היא רבה ומעסיקים מנסים לפתות עובדים עם תגמול גבוה, פינוקים, ימי כיף, ו-24 טעמי גלידה וכיוצא באלה, אבל העובד החרדי, לצורך הדוגמה, שהוא מוכשר לא פחות, לא צריך את כל אלו. מה שהוא צריך זה חברה שתדע לגייס אותו בשכר מכובד ושוויוני ותכבד את אורחות חייו.

המלצה

מה שמייחד בעיניי את הפודקאסט 'גיקונומי' של דורון ניר וראם שרמן, זה שהפרקים ארוכים והם מקיימים שיחות מעמיקות בשלל נושאים מרתקים, טכנולוגיה והיי טק כמובן, אבל גם כלכלה, גיאופוליטיקה, נושאים חברתיים, יצירה, אומנות, דת ושיחות מאלפות עם שלל אנשים מרתקים. בעולם של ציוצים קצרים, יש פה דווקא מהלך הפוך של שיחות ארוכות ומעמיקות על שלל נושאים העומדים ברומו של עולם.