שיתוף פרויקט
בשיתוף:

סוללים את הדרך לעתיד

שיתוף

מיכה קליין / צילום: שירן כרמל מיכה קליין / צילום: שירן כרמל

מיכה קליין

מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים

אב לשניים ממושב בני ציון | תחביבים: ריצה ושחייה

ארגון בתקופת שינויים

מצוקת הקרקעות בשנים האחרונות החריפה משמעותית. משבר הקורונה, ממשלות מתחלפות וחוסר יד מכוונת לפתרון הבעיה העצימו את הבעיה שמלווה אותנו כבר למעלה מעשור. ביטוי משמעותי לכך אנו מוצאים בתוצאות מכרזי רשות מקרקעי ישראל לקרקעות, שבהן מחירי הזכייה מגלמים כבר את ערך השבחת הקרקע העתידי הצפוי, וכך נוצרת מעין נבואה שמגשימה את עצמה. במציאות הזאת, החלטנו ב'אפריקה ישראל' שלא להשתתף במכרזי המנהל ונאלצנו למצוא חלופות לרכישת קרקעות בשוק תחרותי וצפוף ממילא. העמקנו את שיתופי הפעולה עם משרדי עו"ד, קרנות המתמחות בנדל"ן, התחדשות עירונית, בעלי קרקעות פרטיים ועוד, כל זאת בהתבסס על המוניטין החזק של החברה
שסייע מאוד. התוצאות שאליהן הגענו בסוף שנה שעברה הפתיעו לטובה גם אותנו. בעקבות המיקוד החדש שפיתחנו ב-2021, הצלחנו להגדיל את מלאי הקרקעות שלנו באופן ניכר - קרקעות ליותר מ-2,200 יחידות דיור ואלפי מטרים רבועים למסחר ולתעסוקה, אלה בשיעורי רווחיות גבוהים יותר מהרגיל. אך חשוב מכך, סללנו את הדרך לעוד עסקאות רבות בעתיד.

הון אנושי

אני גאה להיות חלק מחברה שמייצרת סביבת עבודה בטוחה ומתחשבת, שרואה את העובדים כשותפים לדרך. ביטוי לכך נמצא בעובדה כי ותק העובדים אצלנו הוא גבוה בהרבה מהממוצע - 32% עובדים בחברה למעלה מ-10 שנים, וכ-10% עובדים איתנו כבר יותר מ-20 שנה. האתגר אך גם העוצמה של החברה טמונה בשימור ההון האנושי שלה. ברור שבסופו של דבר כולנו מגיעים לעבודה כדי להתפרנס והשכר והתנאים הם משמעותיים מאוד, אבל סביבת עבודה תומכת ואוהבת היא חלק בלתי נפרד. מסיבה זו אנחנו מקפידים על העשרת העובדים, קיום אירועים חברתיים, פעילויות משותפות לעובדים ולבני המשפחה, וכמובן הערכה והוקרה שבשגרה, על העבודה היום-יומית. הרוח
של אפריקה ישראל מגורים בעיניי, היא ייחודית - רוח המאפשרת את הגמישות הנחוצה להמשך פעילות בכל מציאות שהיא, כשאחד לא יכול השני נותן מעצמו יותר.

פרגון

כשדנה עזריאלי נכנסה לנעליים הגדולות של אביה דוד, לפני כשמונה שנים, העיניים היו נשואות אליה בספקות ותהיות האם תצליח למלא אותן. היום אפשר להגיד שהיא לא רק נכנסה אליהן, אלא אפילו הגדילה והרחיבה אותן. לא מדובר בעוד אשת עסקים ופילנתרופית מוערכת, אלא במי שמביאה רוח שונה גם בניהול העסקים וגם בחדשנות שהיא מובילה. באמצעות שילוב ואיזון נכון בין יכולות ארגוניות, ניהוליות ואסטרטגיות לבין ערכים כמו ציונות, אהבת הארץ, אנושיות ועוד, דנה עזריאלי הצליחה להפוך את החברה שהיא עומדת בראשה לאחת החברות החזקות והמשמעותיות במשק, עם מבנה הון עצמי בריא ומינוף נמוך.