שיתוף פרויקט
בשיתוף:

"ההצלחה טמונה בתקשורת נכונה"

שיתוף

ליאור וילצ'ינסקי / צילום: עומר פרידמן ליאור וילצ'ינסקי / צילום: עומר פרידמן

ליאור וילצ'ינסקי

מייסדת שותפה ומנכ"לית morning של חשבונית ירוקה

נשואה + 3 מנס ציונה | תחביבים: ריצה ב-5 וחצי בבוקר בפארק הירקון

ארגון בתקופת שינויים

חברה שנמצאת בצמיחה היא חברה בשינוי מתמיד, והשינוי הזה מורגש מאוד בתהליכים ובתקשורת בין הצוותים השונים ובין מחלקות החברה. צמחנו כ-bootstrap במשך הרבה שנים, וכשהצמיחה היא אורגנית הכול קורה בדרך טבעית יותר והתרבות הארגונית נבנית ומוטמעת היטב. לאט לאט הכנסנו פנימה שירותים שצרכנו בחוץ, כמו עיצוב ותוכן, וכחברה שבה יש מעט אנשים, ההחלטות התקבלו כשכולם סביב שולחן ישיבות אחד. כשהחברה צומחת למאה עובדים וההנהלה גדלה, חייבים לבנות תהליכי עבודה ומערכת קבלת החלטות מסודרים. בחודשים האחרונים עסקנו בתהליך מיתוג מחדש, תהליך שינוי מהגדולים שמותג מוכר יכול לחוות. במקביל, הצפנו הרבה מאוד שאלות על קבלת החלטות ושיתוף. אחת התובנות הגדולות לאורך הדרך הייתה שאין ודאות מלאה ובשביל לקבל החלטות במצב כזה, צריך שיהיה בידינו כמה שיותר מידע, לתמונה רחבה ככל המתאפשר. ההצלחה בזרימת המידע טמונה בתקשורת נכונה בין הצוותים, המנהלים וכלל החברה.

הון אנושי

העובדים הם המרכיב הקריטי לבנייה של חברה, ובעיניי זה מה שהופך אותה מטובה למצוינת. אבל ההצלחה לא מסתיימת בבחירת העובדים המתאימים ביותר - היא רק מתחילה שם. העבודה האמיתית שלנו היא לחבר את העובדים לעשייה ולחזון החברה. אם העובדים יכירו את המטרות שלנו וירגישו משמעות בעשייה שלהם, אנחנו כחברה נגיע רחוק. איך עושים זאת? בעיניי זה לא קורה בגלל 24 טעמי גלידה, אלא שהמשמעות נבנית מדברים עמוקים יותר; מהיכרות עם העשייה של כל מחלקה, עם ההבנה של איך העבודה של כל אחד ואחת משפיעה על הלקוחות, על השטח ומשקיפות.

המלצה

אחד הספרים שאני אוהבת להמליץ עליהם הוא 'כנות רדיקלית' של קים סקוט (מטר). בנוף של הפרדת חיים ועבודה, לרוב אנחנו ממסגרים את הקשרים עם העובדים, המנהלים והקולגות כקשרים מקצועיים. אלא שהספר מדבר על כך שמערכת היחסים עם העובדים והמנהלים צריכה להיבנות בצורה כזו שאפשר לתת כל פידבק משני הצדדים, פידבק אמיתי וכנה, ודבר כזה אפשרי רק כשיש לך מערכת יחסים רגשית עם האדם שבצד השני.