שיתוף פרויקט
בשיתוף:

הפכנו משבר להזדמנות

שיתוף

טקלה מקונן / צילום: טק קריירה טקלה מקונן / צילום: טק קריירה

טקלה מקונן

מנכ"ל טק קריירה

נשוי + 2 מרחובות | תחביבים: היסטוריה

עבודה היברידית פוסט קורונה

בעידן הקורונה ופוסט הקורונה אתגרים רבים עמדו לפנינו, התגברנו עליהם ואף צלחנו אותם. הסטודנטים שלנו היו רגילים ללמוד בכיתות עם הצוות שתמך בהם, אך כשהקורונה הגיעה, הבנו שלא ניתן לעצור את הקורסים הנלמדים עקב הסגרים, אך כן אפשר להתמודד עם המצב הקיים; הטמענו מערכות של צילום במעגל סגור בכיתות לשימוש המרצים, בעוד שהתלמידים למדו מהבית בצורה מקוונת. מודל ההוראה הפדגוגית השתנה מפרונטלי לזום ככלל, חומרי הלימוד הונגשו בצורה דיגיטלית ונוחה ובנוסף לכך חילקנו את הכיתות לקבוצות קטנות, מה שהביא למורל גבוה יותר בקרב הסטודנטים, הגביר את תחושת השייכות ותרם לשיפור הלמידה. למרבה ההפתעה, דווקא בתקופת
הקורונה ואפילו בזכותה ובזכות שילוב הלמידה המקוונת, כמות הקורסים שולשה, מהכשרה של 80 סטודנטים בשנה, להכשרת 300 סטודנטים בשנה. עם הגדילה המסיבית בקורסים, הגיעה גם גדילה רצינית בכמות חברי הצוות, והפכנו מצוות קטן ואינטימי של כשבעה אנשים לצוות של 18, שלכולם אותו החזון ואותה מטרה - שילוב ישראלים יוצאי אתיופיה בתעשיית ההיי טק. כך הפכנו משבר להזדמנות.

הון אנושי

הארגון וצוות העובדים גדלו פי שניים וחצי בתקופת הקורונה. התברכנו בצוות מדהים עם תחושת שליחות וחזון משותפים, בעלי חיבור משמעותי לישראלים יוצאי אתיופיה. אנו מאמינים ורוצים לגרום לשינוי חברתי-כלכלי בכוונה ליצור גיוון בקרב תעשיית ההיי טק הישראלית.

פרגון

אני מעריך מאוד את גנט דסה, מנכ״לית עמותת 'עולים ביחד'. כמו 'טק קריירה', גם 'עולים ביחד' שואפים ליצור שילוב תעסוקתי הולם של ישראלים יוצאי אתיופיה בשוק העבודה הישראלי. ההבדל הוא ש'טק קריירה' מתמקדת בקורסים מכווני הכשרה בהיי טק ו'עולים ביחד' מתמקדים בקידום אקדמאיים, אבל המטרה של שתי העמותות היא לאומית ומשותפת.