שיתוף פרויקט
בשיתוף:

"מותג צריך לייצר בקרב הצרכנים Brand Love"

שיתוף

אתי אלישקוב / צילום: אבי מועלם אתי אלישקוב / צילום: אבי מועלם

אתי אלישקוב

מייסדת ומנכ"לית ליברה חברה לביטוח

נשואה + 2 מחולון | תחביבים: משחקי חשיבה

עבודה היברידית פוסט קורונה

עבודה היברידית הייתה מבחינתי אתגר שהוא יותר פסיכולוגי-אישי ופחות אתגר תפעולי, שכן מבחינה תפעולית, ליברה נערכה מבעוד מועד לעבודה מלאה מרחוק - המערכות הטכנולוגיות של החברה פותחו מראש באופן שיאפשר לכל עובדי החברה, לרבות מוקדי השירות, התביעות והמכירות, לעבוד מרחוק ולהעניק שירות מלא ללקוחותינו מכל מקום. ברגע האמת, כשהיה צורך להעביר את כל החברה לעבודה מרחוק, עשינו זאת ממש בלחיצת כפתור, והמבוטחים אפילו לא הרגישו שאנחנו לא עובדים מהמשרד. טרום תקופת הקורונה, התפיסה שלי, כמנהלת, הייתה שהערך של העובד יהיה גבוה יותר כשהוא נוכח פיזית במשרד, ובתקופת הקורונה הבנתי שזה לא בהכרח נכון. במשך למעלה מחודש עבדנו עבודה מלאה מרחוק, והבנתי שיש עובדים שהפרודוקטיביות שלהם גבוהה יותר דווקא כשהם עובדים מרחוק ולא מהמשרד, ולהפך. לכן, כיום, בתקופת פוסט קורונה, ההסתגלות לעבודה מרחוק מאפשרת גמישות נהדרת גם לחברה וגם לעובד. בליברה פיתחנו מודל היברידי גמיש. אין מדיניות גורפת ואחידה בחברה, אלא יש התאמה של שגרת עבודה שונה לכל עובד. יש עובדים שעדיין עובדים באופן מלא מרחוק, יש כאלה שעובדים באופן מלא מהמשרד ויש עובדים שמשלבים בין עבודה מהמשרד לעבודה מרחוק - כל אחד בהתאם למה שנכון לו, וכמובן לחברה.

הון אנושי

בדומה לשאר ענפי המשק, מאז תקופת הקורונה גם אנחנו חווים קושי בגיוס עובדים - המועמדים הפכו לבררניים יותר, הדרישות והציפיות שלהם גבוהות יותר מבעבר בכל התחומים, ובפרט בהתייחס להטבות נלוות, אופק קידום ואיזון בין עבודה לשעות פנאי. לשמחתנו, ליברה היא חברה שאוהבים לעבוד בה, האווירה והאנרגיות סוחפות את העובדים והחיבור הרגשי החזק לחברה בא לידי ביטוי בנאמנות של העובדים. העובדים שלנו הם השגרירים שלנו בכל תחום, ובפרט בגיוס עובדים נוספים - "עובד מביא עובד" זה מקור הגיוס המשמעותי והאיכותי שלנו.

פרגון

אחת מהחברות שמהוות מקור השראה עבורי היא 'סודה סטרים', ובפרט בהיבט האסטרטגיה השיווקית שבה נקטה. סודה סטרים ביצעה לא מעט מהלכים שיווקיים שלא מתמקדים בטעם המשקה או ביתרונות הטכנולוגיים של המוצר, אלא שמים במרכז את הערך הסביבתי ורותמים את הצרכנים מבחינת חיבור רגשי והזדהות, תחת המסר שאין סיבה להשתמש בבקבוקי פלסטיק מזהמים כשאפשר להשתמש במוצר של סודה סטרים. אני בהחלט מאמינה שכדי שמותג יצליח הוא צריך לייצר בקרב הצרכנים Brand Love וסודה סטרים, עם המהלכים השיווקיים שלהם, בהחלט הצליחו לעשות מהפכה בתפיסת המותג שלהם ולייצר זאת.