שיתוף פרויקט
בשיתוף:

כשהזדמנות פוגשת מוכנות

שיתוף

אבירם גנות / צילום: אוהד רומנו אבירם גנות / צילום: אוהד רומנו

אבירם גנות

מנכ"ל קוויק סופר אונליין

גרוש + 3 מרמת השרון | תחביבים: ספורט (לשעבר איש ברזל), שירה ונגינה, מדיטציה ובודהיזם

ארגון בתקופת שינויים

בתקופות משבר, לכל אורך ההיסטוריה, יש מפסידים ויש מנצחים. יש חברות שעבורן משבר מייצר איום ואתגר גדול ויש שעבורן נוצרת הזדמנות לפרוץ או להמציא את עצמך מחדש. 'קוויק' שייכת לקבוצה השנייה. הקורונה פוגשת אותנו בטיימינג מצוין עם הרבה מאוד מזל, אבל לא כזה שקרה במקרה אלא על פי ההגדרה של הזדמנות שפוגשת מוכנות. מהר מאוד הבנו את הסיטואציה ולחצנו חזק על הגז ובתוך שנה הפכנו להיות השחקן השלישי בגודלו בשוק שלנו, תוך שעוקפים שחקנים גדולים וותיקים. אבל, צמיחה של מאות אחוזים בצורה מהירה מייצרת גם קשיים גדולים. קודם כל בפן האנושי של עובדי הארגון, שחווים מצד אחד עומס ולחץ גדולים מאוד גם פיזית וגם נפשית ומהצד השני הזדמנות, התרגשות ותחושת שליחות. משבר הקורונה שחשבנו שייקח רק כמה חודשים, ליווה אותנו כשנתיים וללא ספק דרש מכל עובדי החברה, ללא יוצאים מן הכלל, תעצומות, משאבים ונחישות.

הון אנושי

שוק העבודה השתנה ללא ספק. 'קוויק' מעסיקה מאות עובדים בני דור ה-Z. החבר'ה הצעירים פשוט נהדרים, מוכשרים, חכמים וחרוצים אבל בעלי חשיבה שונה ממה שהכרנו
עד היום, דבר המצריך שינוי מחשבתי מהצוות הניהולי, שרובם עברו את גיל ה-40. לעובדים הצעירים, שחיים את ההווה ללא מחשבה על העתיד, על לימודים, הקמת משפחה וקריירה, קשה להציע ערך שאינו תגמול מיידי או כזה הקשור לתכנון קריירה, מה שמצריך חשיבה מחדש על מודל התגמול וההעסקה. התזזיתיות של מעבר בין עבודות ורמת נאמנות נמוכה, אילצה אותנו לשנות לחלוטין את תהליכי ההכשרה שלנו ולהופכם לטכנולוגיים יותר וכך להקטין את עלות ההכשרה וזמן ההכשרה. אין ספק כי שם טמון העתיד ועל כך אני מברך.

פרגון

מעטים הם המנכ״לים שמחוברים כל כך רגשית לארגון שלהם, לעובדים ולכלל הלקוחות כמו אייל רביד, מנכ״ל ויקטורי. אייל משלב מיקרו ומאקרו בצורה מדהימה, מצד אחד בשליטה בפרטים הקטנים של העסק ביום-יום ומהצד השני חזון, אסטרטגיה והבנה נהדרת של השוק. ומעל הכול הוא קודם כל בן אדם ואני שמח שאני יכול ללמוד ממנו.