שיתוף פרויקט
בשיתוף:

טיפוח הכישורים של העובדים הוא שם המשחק

שיתוף

דורון הרמן / צילום: גיא גלעד דורון הרמן / צילום: גיא גלעד

דורון הרמן

מנכ"ל ומייסד Safe School Analytics

נשוי + 2 מרמת גן | תחביבים: בישול - גם גורמה וגם אוכל הכי ביתי שיש

חדשנות

אני לא מכיר הרבה חברות שבישיבה אחת מאחדת מפתחי תוכנה מומחים ב-AI, יועצות חינוכיות מנוסות ואנשי תוכן מהמעלה הראשונה - זאת חדשנות. החדשנות הגדולה שלנו, מבחינתי, היא בהפיכה של רעיונות חינוכיים עכשוויים, שנשארים הרבה פעמים בספרים ובתיאוריה, לחינוך חדשני על גבי תוכנה - הלכה למעשה.

סייף סקול נותנת כלים למורים לראות את התלמידים שלהם, את מה שעובר עליהם, להגיע אליהם ולטפל בהם בזמן. בעיניי, עתיד החינוך הוא בחיבור בין טכנולוגיה וסטוריטלינג מעולה ליצירת Impact חיובי על הילדים. כשגייסתי את גל גדות כמשקיעה בחברה, גיליתי שהיא השותפה הכי גדולה לתפיסה הזאת.

הון אנושי

טיפוח הכישורים של העובדים הוא שם המשחק. יש לנו בחברה אנשים עם רקע עשיר בעריכת תוכן שעוסקים בניהול מוצר, ויועצות חינוכיות שכותבות תסריטים להרצאות וידאו. הרעיון איתו יצאנו לדרך בסייף סקול הוא לקחת אנשים מעולים ולאפשר להם לצמוח למקומות חדשים. זה מביא איתו סקרנות, מחויבות וגם חשיבה מחוץ לקופסה. לא שימשתי מנכ"ל לפני שהקמתי את סייף סקול - כך שגם אני וגם העובדים יכולים ללמוד ולהתפתח לתוך התפקיד.

בכל הנוגע לתגמול ולתנאים, אני לא מאמין שעובדים צריכים להתחרות אחד בשני על תגמולים. אני חלמתי על חברה שבה כולם יעבדו מתוך תחושת מחויבות ושותפות, שהתגמול בה מספיק טוב והאווירה בה מספיק נעימה כדי שכולם יעבדו בשביל המטרה הגדולה, וכדי לתמוך אחד בשני. בינתיים, זה עובד לנו.

פרגון

יובל סמט, מנכ"ל riseup שהקים חברה מדהימה (לניהול כלכלי של משק הבית) עם DNA של יחידת קומנדו שעושה טוב בעולם ועבור האזרח הקטן. המפגשים שלי איתו תמיד מרתקים. וגם מירה המאירי, מייסדת משו"ב - חברת ה-ED-TECH הראשונה של ישראל (לניהול פדגוגי בכלים טכנולוגיים) - שכל הזמן מתחדשת ואני שמח שהפכנו לשותפי דרך בתקופה האחרונה. מירה ראתה צורך בשטח לפני 20 שנה בתור מנהלת בית ספר, והחליטה להקים חברה. אני מזדהה איתה - גם אני עזבתי מקצוע נוח כדי לעשות שינוי.

המלצה

להקשיב לפודקאסטים: בתחומי הטק אני ממליץ על 'התמונה הגדולה' של ניר סבתו ואביעד בן יהודה. בזמן הפנוי אני מאזין ל-'The Joe Rogan - Experience' וגם לפודקאסט של יהודית כץ על פסיכולוגיה חיובית, שאותה הפכנו למרצה מובילה לבני נוער בפלטפורמה של סייף סקול.