גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכירו את מכונית היוקרה הסינית שמכוונת גבוה גם במחיר

מכונית הספורט–סלון של המותג הסיני הצעיר שואפת להתמודד מול הטופ של המותגים הגרמניים ● אבל למרות ביצועים מרשימים והנדסה עילית, בחצי מיליון שקל ממתינה לה קליטה לא קלה

NIO ET7 / צילום: יח''צ
NIO ET7 / צילום: יח''צ

מכונית הפאר ET7 של מותג הרכב הסיני הצעיר NIO מגיעה לישראל עם מפרט טכני ארוך ועמוס בטכנולוגיות מרתקות. אולם החידוש המהפכני ביותר שהיא מביאה אינו שימושי כרגע בישראל. מדובר במנגנון שמאפשר ניתוק/חיבור מהיר של הסוללה, לצורך החלפה מהירה שלה בתחנות החלפת סוללות רובוטיות.

● מיליארד וחצי שקל כבר בשנה הראשונה: הרווחים ממס הנסועה נחשפים 
בלעדי | מירי רגב התגאתה במנהרה תת-קרקעית חדשה בירושלים, אבל התוכנית נפסלה 

המנגנון הזה מבטל את הצורך להתעכב זמן ממושך בתחנות טעינה בעת נסיעות ארוכות. הוא גם מאפשר להפריד את מחיר הרכב ממחיר הסוללה, ולשווק את הרכב במחיר מוזל משמעותית, כאשר הסוללה מוחכרת בתשלום חודשי.

אבל חשוב יותר הוא נטרול הבעיה של אובדן הערך המואץ ברכב חשמלי, בשל התכלות הסוללה ואובדן טווח. במקום להשקיע עשרות אלפי שקלים בסוללה חדשה, שמוטמעת ברכב חשמלי מקובל, NIO מאפשרת להחליף את הסוללה לעיתים תכופות בתשלום חודשי, ולשמר את הערך בעת המכירה אחרי כמה שנים.

בינתיים תחנות החלפה עדיין לא הוצבו בישראל, ועד שהשירות יהיה זמין, כנראה במחצית השנייה של השנה, ה-ET7 נרכשת ועומדת למבחן כמו כל רכב חשמלי אחר, שמתמודד בפלח היקר והדי צפוף של מכוניות הפרימיום-סלון החשמליות.

עיצוב חיצוני

בניגוד לכמה ממתחרותיה לקבוצה, שמנסות להמם עם עיצוב עתידני, ל-ET7 יש עיצוב אלגנטי ודי שקט. בחזית יש חרטום צנוע עם גריל חסום ופנסי חזית דקיקים, שנראים כמעט כמו פסי תאורה. האלמנט העתידני ביותר בחרטום ממוקם דווקא בחיבור בין השמשה הקדמית לגג, בדמות מערך של חיישנים לנהיגה אוטונומית, שבמרכזו רדאר לייזר (ליידאר).

פרופיל הצד מחצין קו זורם ודינמי, ואילו החלק האחורי מזכיר קצת את טסלה, עם שמשה אחורית כמעט אופקית, שממוקמת בין שני עמודי צד מסיביים. מה שבהחלט לא צנוע הם הממדים: כ-5.1 מ' לאורך, כ-2 מטרים לרוחב לפני מראות צד, בסיס גלגלים באורך של יותר מ-3 מ' וחישוקים ענקיים. קשה להתעלם מהמכונית הזו ברחוב או בחניה.

פנים הרכב

תא הנוסעים מאמץ את הגישה העיצובית של APPLE, שניתן לכנות אותה "מינימליזם קיצוני". משטחי הדיפון הבהירים זורמים מדלת לדלת בקווים אורגניים רכים, כמעט נטולי פינות וזוויות, בסביבת הנהג אין כמעט מתגים פיזיים ואפילו מתגי פתיחת החלונות ההכרחיים ממוזערים כדי לא לקלקל את הזרימה. ההגה האובאלי, בצבע קרם, משתלב ברקע הכולל ומצויד במשטחי מגע במקום במתגים פיזיים. המעצבים ויתרו אפילו על תא הכפפות המסורתי.

מסך המולטימדיה הראשי הוא דקיק וריבועי, ולא מלבני, ומציג מערך מאורגן היטב של תפריטים וגרפיקה, שנועדו גם לאסתטיקה ולא רק לתכליתיות. לצידו מסך קטן יותר, שמתפקד כלוח המחוונים, והוא דווקא מלבני. ולמרות שגם הגרפיקה שלו מוקפדת, הוא פחות מרשים.

האלמנט היחיד ששובר את הרצף החזותי האלגנטי הוא מעין "אוואטר" של מערכת הבינה המלאכותית שברכב, שמקושרת באופן רציף לענן. זהו כדור פלסטי, שממוקם על הקונסול וסב על ציר ממונע ובחזיתו מסך תצוגה קטן, שמביע "רגשות" (זוכרים את הטמגוצ'י?). המערכת מגיבה למגוון רחב של פקודות באנגלית, משוחחת עם הנהג והנוסעים בקול נעים ומציגה מגוון "הבעות". כל הילדים שברכב, כולל הילד הפנימי שבכם, יתאהבו בה. אבל בסביבה המינימליסטית של ה-ET7 היא נראית כמו משהו שהגיע מ"עלי אקספרס".

התא של NIO הוא מקום שנעים מאוד לשהות בו זמן ממושך. המושבים רחבים ותומכים היטב; מרחב הכתפיים, הראש והרגליים הם ברמה של לימוזינות פאר; איכות הגימור מרהיבה; בידוד הרעשים בכל המהירויות מרשים מאוד וכך גם רשימת האבזור, שכוללת בין השאר כוונון חשמלי ועיסוי לכל המושבים, מערכת קול רצינית ועוד. יש גם שני גגות שמש פנורמיים, שעתידים לחמם את התא בקיץ הישראלי.

תא מטען

תא המטען די עמוק, אבל פתח ההטענה שלו צר למדי, והנפח הכולל מסתפק ב-363 ליטר, די מאכזב למכונית בגודל כזה, שאמורה לשנע גם מזוודות מדי פעם.

מנוע

ב-NIO לא מאמינים בגרסאות בסיס מוחלשות, וגם מערכת ההנעה של ה-ET7 מכוונת גבוה מאוד. שני מנועים עם הספק משולב של לא פחות מ-653 כוחות סוס ומומנט של 85 קג"מ אלו נתונים רציניים על פי כל קנה מידה.

למרבה המזל יש כמה וכמה דרגות תכנות, שמונעות מכל הכוח הזה להשתחרר בנהיגה יום-יומית. אבל כאשר בוחרים במצב התכנות הספורטיבי ביותר, הדוושה הופכת להיות סופר-רגישה וכל ליטוף קל שלה מעניק תחושה של "דרימליינר", שממריא על מסלול ארוך במיוחד, למעט הרעש כמובן.

מערכת ההנעה מקבלת אנרגיה מסוללה בקיבולת מכובדת של כ-100 קילוואט-שעה (ברוטו) שאמורה לספק טווח של עד כ-580 ק"מ. במזג האוויר הקר שבו נסענו, עם חימום שמופעל באופן תכוף, הטווח הריאלי נע סביב 480-500 ק"מ, וקרוב לוודאי שעם מזגן פועל בקיץ הישראלי ושימוש תכוף במצבי הספורט, טווח של כ-400-450 ק"מ יהיה ריאלי יותר.

יש גם מערכת די יעילה למיחזור האנרגיה בבלימה, אך משום מה הטעינה המהירה היא בקיבולת צנועה של עד כ-130 קילוואט, נמוך משמעותית מכמה מהמתחרות בפלח. כאמור, אם וכאשר החלפת הסוללות תהיה זמינה, הנתון הזה יהיה פחות רלוונטי.

על הכביש

על הכביש המכונית מרגישה הדוקה ומצליחה לשמור את הנהג בתמונה. זה לא עניין של מה בכך לרכב ששוקל 2.45 טונות לפני נוסעים ומטען.

המתלים הממוחשבים שומרים על נטיית גוף מאוזנת בפניות, הבלמים הדרגתיים יחסית לרכב חשמלי וההגה מספק היזון חוזר סביר.

מובן שעם רוחב כזה זו לא מכונית להנאות דינמיות על כבישים מפותלים צרים, והאמת שגם קוטר הסיבוב בעיר משמעותי מאוד, ומקשה על תמרון הדוק בחניונים. אבל היא לא מרגישה "מכונית בשלט רחוק". מתלי האוויר גם עושים עבודה טובה בנטרול האספלט הישראלי.

מחיר

ניו היא יצרנית צעירה, שמכוונת גבוה, וכך גם המחיר שלה, שמתחיל בכ-499 אלף שקל. אובייקטיבית היא עומדת בשורה אחת עם מכוניות יוקרה גרמניות, שעולות 25% יותר, במיוחד כאשר משקללים את הטכנולוגיה והביצועים.

אבל הבחירה של רוב הלקוחות בפלח הזה היא סובייקטיבית לגמרי, ובמחיר הזה, ובטרם ביססה את עצמה, מחכה לה תחרות קשה גם מול הגרמניות וגם מול אחיותיה הסיניות.
3.8 שניות

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו I5

המחיר מ־620 אלף שקל. תא נוסעים עמוס בטכנולוגיות. בגרסת הבסיס מנוע בודד של 340 כ"ס, סוללה של 90 קילוואט עם טווח של עד 550 ק"מ וזינוק ל־100 קמ"ש ב־6 שניות.

ב.מ.וו I5 / צילום: יח''צ

מרצדס EQE350

מחיר החל מ־589 אלף שקל. עיצוב אווירודינמי יוצא דופן, ממדים מכובדים ותא נוסעים מפואר ומרווח. מנוע בודד של 292 כ"ס וסוללת 90 קילוואט עם טווח של עד 630 ק"מ.

מרצדס EQE350 / צילום: יח''צ

עוד כתבות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ

לשכת רה"מ: נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת

הצעת "חוק שירות הביטחון (שילוב תלמידי ישיבות)", אושרה בכנסת ה-24 ברוב של 51 חברי כנסת בזמן ממשלת בנט-לפיד • במסגרת המתווה: גיל הפטור יירד מ-26 ל-21 למשך שנתיים, ויעדי הגיוס יגדלו במהלך השנים • גורמים במפלגות החרדיות טוענים: לא היינו חלק מהמהלך, המועצות יתכנסו ויחליטו • השר גנץ תקף: "ישראל זקוקה לחיילים ולא לתרגילים פוליטיים"

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

מגמה מדאיגה: האינפלציה זינקה לקצב שנתי של 2.8% באפריל - הרבה מעל הצפי; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.8% לעומת צפי של 0.6% • הפתעת המדד נובעת בעיקר מעלייה חדה במחירי טיסות לחו״ל ועלייה חדה בסעיפי הדיור ● מחירי הדירות עלו בכ-1%, העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בתל אביב ● לידר שוקי הון: "לאור אי הוודאות הגאופוליטית והלחץ לעליות מחירים, לא צפויה הורדת ריבית בהחלטת הריבית הקרובה"

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט: לא אסכים לממשל צבאי בעזה, אני קורא לנתניהו - תכריז שלא נעשה זאת

אלעד פינגרהוט הוא האזרח שנהרג אתמול במתקפה בגבול הצפון • מטח כבד למירון אחרי חיסול בכיר חיזבאללה: כ-60 רקטות שוגרו • צבע אדום בעוטף עזה: התרעה הופעלה בשדרות בפעם ה-3 היום • עדכונים שוטפים

ענבל קנקה, הממונה על הליך ההפקעות בנת''ע, וכיכר מגן דוד בתל אביב / צילום: כדיה לוי

"זו גם ציונות וגם משתלם לבעלי הבתים": עורכת הדין שמפקיעה נכסים לטובת תוואי המטרו

"ההפקעות יוצאות משתלמות מאוד לבעלים", אומרת עו"ד ענבל קנקה, הממונה על הליך הפקעות הנכסים בחברת נת"ע שאחראית על הקמת המטרו ● בראיון לגלובס היא מספרת על המבצע הגדול מסוגו בתולדות המדינה והודפת טענות ללחצים פוליטיים ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: shutterstock, נועם מושקוביץ' (דוברות הכנסת), תמר מצפי

האינפלציה מרימה ראש: הסעיף שבו מסתתרת הדרמה הגדולה ומה יקרה לשקל?

מדד אפריל הפתיע בפעם השלישית ברצף עם קצב שנתי של 2.8%, הרבה מעל התחזיות המוקדמות ● סעיף אחד בלט לרעה במיוחד, בנק ישראל כנראה לא יוריד את הריבית בקרוב, ומה חושבים האנליסטים? ● שש הערות

 

 

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

בעוד התחרות מול OpenAI מתחממת, גוגל משיקה את מודל ה-AI הכי חזק שלה

ה-Gemini 1.5 Flash הוא המהדורה החדשה של סדרת המודלים Gemini ● "שמענו מהמפתחים שלנו שהם רוצים משהו מהיר ויעיל יותר", אמרו בגוגל ● המודל יכול לסכם מסמכים בני 1,500 דפים, או 100 אי-מיילים

הציוץ של קית' גיל שעורר את הסערה, והציוצים של עוקביו שהופצו ברחבי הרשת / צילום: מתוך טוויטר

מניות המם חזרו לשגע את וול סטריט. קרנות הגידור הפסידו שוב מיליארדי דולרים

תחושת דה ז'ה וו הכתה השבוע בוול סטריט ● ציוץ אחד, של חשבון בשם The Roaring Kitty, הוביל לזינוק של מאות אחוזים בשורת מניות מם, מניות שנעות בחדות בגלל הייפ ברשתות החברתיות וללא קשר למצבן הפיננסי או העסקי ● בפעם הקודמת הסיפור הזה נגמר בקריסה של קרנות גידור וסדרה בנטפליקס ● הפעם השורטיסטים כבר הפסידו כמעט 2.5 מיליארד דולר ביומיים

סניף של שופרסל דיל. בעיגול: רני רהב / צילומים: טלי בוגדנובסקי, שלומי יוסף

אחרי 25 שנה: שופרסל ורני רהב נפרדים

במסגרת רה-ארגון שעוברת שופרסל אחרי כניסתם של האחים אמיר, החליטה הנהלת החברה להיפרד מהדובר שליווה אותה למעלה משני עשורים ● רהב: "זכותם המלאה של בעלים להחליף דובר, משום שדוברות זו משרת אמון"

הדמיה של פרויקט The LINE מוצגת בתערוכה בינלאומית / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

פרויקט הבנייה הגדול בעולם נאלץ להתמודד עם המציאות

התוכניות של ערב הסעודית להקים גורדי-שחקים תאומים בגובה אלפי רגל ולאורך 105 מייל בעיר העתיד ניאום, איבדו מומנטום כשנקלעו לסחרור עלויות ולרצף תקלות בנייה

פרנק מלול, מנכ''ל ערוץ i24NEWS / צילום: גדעון מרקוביץ

מתקרבים להשקה: ערוץ i24NEWS בעברית ישקיע 4 מיליון שקל בפרסום

ערוץ החדשות החדש i24NEWS בעברית בחר במשרד הפרסום FCB TLV & atomi מקבוצת IPG להוביל את קמפיין העלייה לאוויר ● בשלב הראשון הקמפיין כולל שלטי חוצות ודיגיטל, ובהמשך יעלה פרסום גם בטלוויזיה - אם כי לא בערוצי הברודקאסט

חברת נובה רחובות / צילום: איל יצהר

כ־50% מהעליות בזכותן: שתי מניות השבבים שמושכות את הבורסה בתל אביב כלפי מעלה

המשקיעים במניות נובה וקמטק נהנו בשנה האחרונה מתשואה תלת־ספרתית שאחראית לחלק נכבד מהעליות במדדי הדגל של ת"א ● מהיכן נובעת ההצלחה שלהן, האם הן צפויות להמשיך לזנק, ואיזו מניית שבבים נשארה מאחור?

צבי יוכמן / צילום: איל יצהר

מהפך: רשות המסים דרשה 1.5 מיליון שקל מאיש עסקים, ובסוף תשלם לו פיצוי של 95 אלף שקל

רו"ח צבי יוכמן, מייסד ושותף מנהל בקרן ההשקעות סקיי, רכש לפני כעשור דונם של קרקע בירושלים ב כ-25 מיליון שקל ● לאחר מכן רשות המסים דרשה ממנו תשלום מע"מ של כ-1.5 מיליון שקל ● אחרי תהליך משפטי ארוך, ביהמ"ש המחוזי בת"א פטר את יוכמן מהתשלום, וחייב את רשות המסים לשלם לו פיצוי בסך 95 אלף שקל

מחיר הנחושת בשיא כל הזמנים / צילום: Shutterstock

מחיר המתכת הזו זינק ב-40% בשנה. מה עומד מאחורי המגמה?

הקיטון בהיצע של מתכת הנחושת הוביל לזינוק של 40% במחירה בשנה האחרונה ● על פי ההערכות, המחיר ימשיך לטפס לצד העלייה בביקושים ● סיטי בנק: "הביקושים יעלו ב-4.2 מיליון טונות עד 2030"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק בשיא כל הזמנים

נאסד"ק עלה בכ-0.7% ● פאוול: "היו סבלניים בקשר להורדת הריבית" ● גולדמן סאקס: השווי של אנבידיה אטרקטיבי לקנייה ● גיימסטופ ו-AMC זינקו שוב בעשרות אחוזים ● מלחמתזנקת הסחר: ביידן מעלה מכסים על היבוא הסיני, מכוניות חשמליות, שבבים ועוד - טסלה זינקה ב-3.5% ● מדד מחירי הייצור בארה"ב עלה מעל הצפי ● שינויים פרסונליים באמזון: אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן, פורש

מוצרי סוגת בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

רשות התחרות: סוגת תשלם 18 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת הסכמות שנחתמו בין רשות התחרות לסוגת, היא תשלם את העיצום הכספי בגין התערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובשורה של המלצות מחיר לקמעונאים ● סוגת בתגובה: "במספר מצומצם של מקרים אירעו כשלים טכניים בתהליכי העבודה"

לירן צביבל, מנכ''ל וממייסדי WEKA / צילום: WEKA

200 עובדים יתחלקו ב-40 מיליון דולר: הסטארט-אפ הישראלי שהופך לחד קרן

ווקה שמספקת פתרון תוכנה לניהול אחסון מידע עבור חברות ענק, הודיעה אתמול על גיוס של 140 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד ● לפי ההערכה, כחצי מעובדי החברה יהנו מסיבוב מניות סקנדרי בהיקף של 40 מיליון דולר ● לירן צביבל, מנכ"ל החברה: "עידן הבינה המלאכותית רק בראשיתו"

ג'רום פאוול, יו''ר הפד / צילום: ap, Susan Walsh

האינפלציה בארה"ב סיפקה זריקת אופטימיות למשקיעים. האם היא תישמר?

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עמד בחודש אפריל בציפיות הכלכלנים עם קצב שנתי של 3.4% ● מדובר בהתמתנות קלה באינפלציה ששלחה את וול סטריט לעליות, אך רפי גוזלן מאי.בי.אי פחות אופטימי: "יהיה קשה למתן את רמות המחירים"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

גל מעצרים במשטרת אנקרה: "חשש של ארדואן לניסיון הפיכה"

לפי דיווח של סוכנות "פוליטיקיול", כוחות ביטחון הפנים של טורקיה עצרו מספר בכירים במשטרת אנקרה, בגין חשד לקשר שלהם עם גורמי פשע ● לפי דיווח אחר, אחת מהדמויות המרכזיות בחקירה, המוגדר בתור "עד סודי" בתיק, טען כי "משטרת אנקרה ניסתה לתכנן הפיכה"

יוסי שיינפלד, מייסד ובעלי חברת בינוי וניהול חוות השרתים SDS / איור: גיל ג'יבלי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כך הפך היזם מסוכות נחלים לסנדק של חוות השרתים בישראל

במעטה של חשאיות גמורה, איש העסקים יוסי שינפלד הפך בעשור האחרון לבונה חוות השרתים המוביל במדינה ● הוא אף הקדים את התנופה שחולל מכרז הענן הממשלתי נימבוס בהשקעות בתחום, והחברה שלו מאחסנת בבלעדיות את פעילות מיקרוסופט בישראל ● כעת הוא לוטש את עיניו ליעד הבא: בינה מלאכותית ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בישראל ובארה"ב: שלושה נתוני מאקרו גורליים יפורסמו בתוך 24 שעות

החל מהיום (ד') בצהריים יחל מרתון של נתוני מאקרו חשובים ● הראשון שבהם יהיה מדד המחירים לצרכן בארה"ב לחודש אפריל, שהפתיע לרעה במשך 4 פעמים ברצף ● משם הפוקוס יעבור לישראל, עם פרסום נתוני האינפלציה והתוצר ● אלו הציפיות בשוק