מציגים:
אחריות תאגידית
פאנל מקצועי בנושאים הנוגעים להשקעות המנוהלות תחת אחריות תאגידית (CSR), ביניהם האם אחריות חברתית וסביבתית משקפת חשיבה אחראית ובת קיימא בניהול עסקי, כיצד מתנהל ארגון עם אחריות תאגידית והאם המשקיע הישראלי בשל להשקיע בחברות אלו

 מתי: האירוע התקיים ביום רביעי, ה-29.3.17 
  איפה: מלון דיוויד אינטרקונטיננטל
  מנחה: שי שלו, עורך שוק ההון, גלובס

תעשיית ההשקעות האחראיות צומחת בעולם בקצב גבוה. ההערכות מדברות על למעלה מ-10 טריליון דולר המנוהלים תחת אסטרטגיית אחריות תאגידית ( SRI - Socially Responsible Investment ). רוב הסטטיסטיקות מראות שמדדי ההשקעות האחראיות מניבים תשואה עודפת על מדדי השוק, ובסיכון נמוך יותר . במסגרת הפאנל נדונו סוגיות שונות, בהן הקשר בין אחריות תאגידית וביצועים עודפים, האם אחריות לחברה ולסביבה משקפת חשיבה אחראית ובת קיימא גם בניהול עסקי-כלכלי יומיומי, האם המשקיע הישראלי בשל להשקיע בחברות שמגלות אחריות חברתית, והאם אחריות תאגידית באמת תורמת לחברה או מסיטה את האחריות מהגורמים שאמורים להיות האחראים העיקריים.

הדוברים
מומו מהדב/ צילום: נתנאל  טוביאס

מומו מהדב

מנכ"ל מעלה, קידום אחריות תאגידית בישראל
מנכ"ל מעלה משנת 2009. הארגון פועל לקידום אחריות תאגידית של כ-110 חברות מובילות בישראל. בתפקידו הקודם שימש כסמנכ"ל מעלה וטיפל בפיתוח אסטרטגי של הארגון. מתמחה בהובלת תהליכי שינוי במרחב הציבורי והעסקי. ניהל את החברה להגנת הטבע בתל אביב. שימש כחבר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב ובמגוון ועדות היגוי ציבוריות.
אבנר חדד/ צילום:שמעון מלול

אבנר חדד

מנכ"ל קסם מדדים
מייסד ומנכ"ל קסם מדדים, חברת המדדים הגדולה בישראל. מאמין כי החדרת ענף המדדים לישראל שינה לחלוטין את פניו של שוק ההון בישראל, בהיבט של הצבת סטנדרט חדש ונמוך יותר של דמי ניהול, בהיבט של מוצרים שקופים וקלים יותר להבנה, וכמובן בהיבט של איכות המוצר. שימש בעבר כמנהל השקעות בדוברת שרם.
אסנת גולן/ צילום: יח"צ

אסנת גולן

סמנכ"לית תקשורת, קבוצת שטראוס
מכהנת כסמנכ"לית גלובלית לתקשורת, דיגיטל וקיימות בקבוצת שטראוס. אחראית להבניית האסטרטגיה, המדיניות ופיתוח היכולות העסקיות בתחומי התקשורת והדיגיטל מול מחזיקי העניין של החברה. כמו כן, אחראית על תחום הקיימות והאתיקה תוך ניהול ההשפעות החברתיות, הכלכליות והסביבתיות של הקבוצה. בעלת תואר MBA בסוציולוגיה ארגונית מאוניברסיטת חיפה. פעילה ומלווה ארגונים חברתיים רבים.
חגית בכור/ צילום: יח"צ.

חגית בכור

מנהלת מרכז פיתוח ערך משותף, בנק הפועלים
מנהלת המרכז לערך משותף בחטיבת מחזיקי עניין בבנק הפועלים, שמוביל תפיסה לפיה יצירת הצלחה עסקית מושתת על ערכים חברתיים, אנושיים וסביבתיים . ניהלה את אגף ייעוץ ומחקר, שימשה כמנהלת מחלקת המוצרים הפיננסים של הבנק וכן בתפקידי ניהול בתחום ייעוץ ההשקעות. חברה בוועד המנהל של עמותת רוח נשית, הפועלת לעצמאות כלכלית של נשים נפגעות אלימות.
ח"כ יעל כהן פארן/ צילום: יח"צ

ח"כ יעל כהן פארן

יוזמת חוק אחריות תאגידית
חברת כנסת מטעם סיעת המחנה הציוני ויו"ר משותפת של מפלגת התנועה הירוקה. מייסדת הפורום הישראלי לאנרגיה. משמשת כיו"ר ועדת המשנה לקידום טכנולוגיות לאנרגיה מתחדשת ויו"ר השדולה למען המגזר השלישי. הגישה "הצעת חוק אחריות תאגידית (חובת דיווח)", שמטרתו לקדם תרבות תאגידית בעלת אחריות חברתית-סביבתית, וחיוב חברות לדווח על פעילותן בתחומים אלה.
יואב גפני/ צילום :יח"צ

יואב גפני

סגן בכיר לממונה על שוק ההון
מכהן כסגן בכיר של הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון ואחראי על תחום ההשקעות והתיווך ברשות. הצטרף למשרד האוצר בסוף שנת 2004 ושימש במגוון תפקידים ברשות שוק ההון, ביניהם מנהל מחלקת הפנסיה, מנהל מחלקת ביטוח חיים, מנהל מחלקת פניות הציבור ויועץ בכיר לממונה על שוק ההון .
עיקרי הפאנל
פאנל אחריות תאגידית / צילום: שלומי יוסף
יואב גפני/ צילום :יח``צ
יואב גפני

"אנו לא מתערבים באופן בו המוסדיים משקיעים את כספי העמיתים, לכן הרגולציה לא צפויה להיות זו שתדחוף להיות במדדים ובחברות האלה"

ח``כ יעל כהן פארן/ צילום: יח``צ
ח"כ יעל כהן פארן

"הבנק עשוי לא להעניק אשראי או להעניק אשראי בריבית גבוהה לגוף מסוים. אז יוכל לפנות למוסדיים ולקבל הלוואות בתנאים טובים יותר, מה שמציב אותם בסיכון יותר גבוה"

חגית בכור /צילום: יח``צ פועלים
חגית בכור

"אם אין מאחורי שרשרת הייצור של המוצר סביבה נאותה למעסיקים ולעובדים, יותר אנשים לא ירצו להיות קשורים אליו"

אסנת גולן / צילום: יחצ
אסנת גולן

"משקיעים רוצים להשקיע בחברה שאפשר להאמין לה. אנחנו מסתכלים על התאגיד כמי שאחראי על ניהול נאות גם בהיבטים הפיננסיים וגם באספקטים נוספים"

אבנר חדד/ צילום:שמעון מלול
אבנר חדד

"לפני כעשור נושאים אלה פחות עניינו את הציבור, אבל העניין בהם מתרחב. אפשר אפילו לראות שאותם נושאים ודרכי התנהלות מחלחלים ומגיעים גם לשירות הציבורי"

מומו מהדב/ צילום: נתנאל  טוביאס
מומו מהדב

"יש מקרים בהם הרגולטור צריך להכווין את הציבור, והפירמה צריכה לזהות מגמות שהצרכנים רוצים. הציפיות כל הזמן משתנות ומה שמובן מאליו היום, לא היה לפני עשור"

יואב גפני/ צילום :יח``צ
יואב גפני

"כשיש סיכון סביבתי המוסדיים צריכים להביא אותו בחשבון. זה בא לידי ביטוי בהוראות הרגולציה שלנו"

לסיקור הפאנל המלא

לפרטים נוספים
ראיון
אחריות תאגידית מניבה רווח / צילום: shutterstock

"המשקיעים מחפשים חברות שפועלות בשקיפות ונגישות ומעריכים אותן יותר"

שי שלו, עורך מוסף שוק ההון של גלובס, משוחח עם אבנר חדד, מנכ"ל קסם מדדים ומומו מהדב, מנכ"ל מעלה על השקעות אחראיות ותרומתן לרווח של חברות ■ "זה חלק מהתנהלות שמשקיעים מצפים לה; ככל שהיא מתקיימת הביצועים של החברה טובים יותר" 
נתונים כלליים
אינטל אחריות תאגידית / צילום: shutterstock
42%
מעובדי אינטל בישראל עוסקים בפעילות התנדבותית בקהילה. כך עולה מדו"ח אחריות תאגידית לשנת 2015. בנוסף, אינטל משתפת פעולה עם בתי ספר, עיריות וארגונים קהילתיים במגוון יוזמות, ותרמה 23 מיליון שקל לפעילות קהילתית באותה שנה.
שורת הרווח
אחריות תאגידית מניבה רווח / צילום: shutterstock

כיצד משפיעה אחריות תאגידית על הרווחים?

תעשיית ההשקעות האחראיות בעולם צומחת בקצב גבוה ▪ מחקרים מוכיחים כי הן משפרות את האווירה בחברה, תורמות לשיפור התדמית ומעלות את ערך השוק שלה ▪ בין אחריות תאגידית להצלחה כלכלית

לפרטים נוספים
חברות מובילות בעולם
סטיה נאדלה, מיקרוסופט / צילומים: רויטרס
מיקרוסופט
ענקית התוכנה האמריקאית ידועה כאחת החברות המובילות בתחום האחריות תאגידית, ואף זכתה בתואר החברה הטובה ביותר בתחום מהמכון הבינלאומי למוניטין. בין פעילויותיה בולט מסע ההתרמה השנתי של עובדי החברה, שנוטלים חלק באירועים לגיוס תרומות לארגוני צדקה. הקמפיין מתקיים מדי שנה מאז 1983 וגייס למעלה ממיליארד דולר ליותר מ-31 אלף ארגונים.
ציטוט
וויליאם קליי פורד / צילום: רויטרס