x

שיתוף הפרויקט

סגור
33

מיכל הלפרין

הממונה על ההגבלים העסקיים

מיכל הלפרין / צילום: רמי זרנגר

52 | נשואה ואם לארבעה | תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית

52 | נשואה ואם לארבעה | תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית

נימוקים לבחירה

מהרגולטוריות המרכזיות במשק. השנה פסלה את מיזוג בנק אגוד עם מזרחי טפחות, ואישרה את מיזוג ערוץ 10 והזכיינית רשת

האג'נדה: לא רק אכיפה | אלה וינריב לוי

את השנה שעברה על הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, ניתן להגדיר יותר מכל כשנה של עשייה בלי רעשי רקע. נדמה כי בשנה החולפת הפנים סוף סוף השוק את נוכחותה, לאחר תקופה ארוכה של טענות על ניגודי אינטרסים שיש לה, כמי שייצגה בעבר את המונופולים הגדולים, וכעת אמונה על הפיקוח עליהם. הטענות הללו נעלמו מן העולם, כמו גם מרבית תקופות הצינון שנקבעו לה במסגרת הסדר ניגוד העניינים שעליו חתמה עם כניסתה לתפקיד; וכך, ניתן היה למצוא אותה בזירות חדשות, לצד כמה החלטות דרמטיות שחוללו שינוי בשוק.

בשנה זו שמה הממונה את ענף התקשורת במוקד. זה התחיל בהודעה לחברת בזק כי היא שוקלת לקבוע, בכפוף לשימוע, שהחברה ניצלה לרעה את שליטתה בתשתיות תקשורת פסיביות על מנת לפגוע בתחרות, ולקנוס אותה ב-30 מיליון שקל (כפי שנחשף לראשונה ב'גלובס'), עבר דרך ההתנגדות למיזוג בין חברות המדיה יוניון ו-TMF, והסתיים באישור הדרמטי למיזוג בין רשת לערוץ 10, שישנה את פני הטלוויזיה בישראל.

הלפרין פעלה גם בזירת הקמעונאות, כאשר הטילה על שופרסל עיצום כספי בסך 8.9 מיליון שקל בגין הפרת חוק קידום התחרות בענף המזון. היא גם הטילה עיצומים בגובה 100 אלף שקל על שלוש רשתות מזון גדולות - ‘חצי חינם', ‘פרש מרקט' ו‘קשת טעמים' - כיוון שלא דיווחו במועד הנדרש על גודלן ועל היקפי המכירות שלהן.

הצג עוד...
לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2019? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?