x

שיתוף הפרויקט

סגור
32

ענת גואטה

יו"ר רשות ניירות ערך

ענת גואטה / צילום: איל יצהר

50 | נשואה ואם לשניים | תואר ראשון במדעי המדינה וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני במינהל עסקים ממכללת נתניה

50 | נשואה ואם לשניים | תואר ראשון במדעי המדינה וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני במינהל עסקים ממכללת נתניה

נימוקים לבחירה

עומדת בראש הרשות העוסקת בשמירת האינטרסים של ציבור המשקיעים בניירות ערך

להבריא את שוק ההון | רון שטיין

כשיו"ר רשות ניירות ערך הקודם, פרופ' שמואל האוזר, הודיע על כוונתו לעזוב את הרשות, לא רבים שיערו שמי שתחליף אותו תהיה ענת גואטה, שבעברה הייתה מנכ"לית חברת שירותי המחקר אנטרופי. אולם היא זכתה באמונו של שר האוצר, משה כחלון, ומאז דצמבר האחרון היא אחראית על הפיקוח וההסדרה על חלק משמעותי מנכסי הציבור בישראל.

לפי שעה, גואטה ממעטת להתבטא ולומדת את שלל התחומים שתחת אחריותה. עם זאת, היא ביקרה את הליך מכירת הבורסה לקרן מניקיי הזרה ולרוכשים זרים נוספים שלא מוכרים לציבור הרחב, תוך שעמדה על שלה בכל הקשור ללוחות הזמנים לאישור העסקה (או יותר נכון - על כך שמבחינתה אין מקום ללוח זמנים שילחץ אותה). לתפיסתה, הנזילות בשוק ההון הישראלי חלשה מאוד ("הכלכלה הישראלית חזקה; שוק ההון הישראלי חלש"), ובנוסף היא סבורה כי יש לבחון את שינוי מבנה הפיקוח על המערכת הפיננסית בישראל.

למעשה, עצם תפקידה של גואטה מעמיד אותה באחד ממרכזי הכוח המשמעותיים ביותר במשק. היא האחראית על הבורסה, ששווי כל הנכסים שנסחרו בה עמד בסוף 2017 על יותר מ-1.6 טריליון שקל, על כל מאות החברות שנסחרות שם; על קרנות הנאמנות (שבהן מנוהלים יותר מ-240 מיליארד שקל), על התיקים המנוהלים (כ-286 מיליארד שקל) ועל תעודות הסל (יותר מ-90 מיליארד שקל). גואטה גם מחזיקה בגוף חקירות פליליות, ובסמכויות אכיפה אזרחית משמעותיות.

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2019? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?