x

שיתוף הפרויקט

סגור
22

זהבית כהן

מנהלת קרן ההשקעות אייפקס ישראל

זהבית כהן / צילום: יונתן בלום

54 | נשואה ואם לשלושה | תואר בחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת פיטסבורג

54 | נשואה ואם לשלושה | תואר בחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת פיטסבורג

נימוקים לבחירה

עומדת בראש אייפקס ישראל, המחזיקה בבית ההשקעות הגדול במשק, פסגות. השנה נכשלה בהנפקת זאפ, לאחר שהמוסדיים חתכו כמעט בחצי את תג השווי שהציבה

ההנפקה שלא קרתה | רון שטיין

בעידן שבו מנהלי קרנות ההשקעה הופכים ל'טייקונים' החדשים שמובילים חלק משמעותי מהעסקאות הגדולות במשק, אין חולק על כך שזהבית כהן, מנהלת קרן ההשקעות אייפקס ישראל, נמנית על צמרת המנהלים העסקיים.

בשנה וחצי האחרונות הרחיבה אייפקס ישראל את פעילותה למגוון רחב של תחומים: בין היתר רכשה את קייטרינג שולץ, את חברת הדלק Ten, כ-55% ממניות מקס סטוק ו-51% מרמט טרום, המספקת אלמנטים מתועשים לענפי הבניין והתשתיות. בעולם המקוון, שמהווה מוקד עניין לכהן, היא רכשה את גו גלובל טרוול (מנוע חיפוש ושירותי תיירות), ו-15% מ-Global E (חברת רכישות אונליין לקמעונאים).

השנה עסקה כהן בשני מהלכים למימוש השקעות מרכזיות שלה: בקבוצת האינטרנט זאפ, ובבית ההשקעות פסגות. אולם מהתשקיף שהגישה בקיץ זאפ, קבוצת האינטרנט הצרכני, שמחזיקה במעל ל-20 אתרי אינטרנט, עלה שווי של כ-650 מיליון שקל, בעוד שהמוסדיים סירבו לתג השווי הזה וחתכו אותו כמעט בחצי. הקרן תכננה להנפיק 30%-40% ממניות זאפ, אך לבסוף נסוגה וויתרה על ההנפקה. לפי שעה מדובר בכישלון עבור כהן.

הצג עוד...
לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2019? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?