x

שיתוף הפרויקט

סגור
17

סמדר ברבר צדיק

מנכ"לית הבנק הבינלאומי

סמדר ברבר צדיק / צילום: רמי זרנגר

54 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה, ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. רואת חשבון

54 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה, ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. רואת חשבון

נימוקים לבחירה

עומדת בראש הבנק החמישי בגודלו במשק. ההכנסות ב־2017 עמדו על 3.75 מיליארד שקל ונרשמה עלייה של 30% ברווחים. במחצית השנייה של 2018 רשם הבנק רווח של 352 מיליון שקל, עלייה של 12.5% לעומת המחצית המקבילה אשתקד

מחיר ההתייעלות | עירית אבישר

סמדר ברבר צדיק היא המנכ"לית הוותיקה ביותר במערכת הבנקאית: קרוב ל-12 שנים היא מכהנת בתפקידה, ולא נראה שהיא קרובה למיצוי. השנה החולפת הייתה שנה טובה לבנק - ברבר צדיק הצליחה להביא לצמיחה נאה של יותר מ-5% בתיק האשראי, כאשר האשראי הצרכני צמח ביותר מ-7%. על אף הצמיחה החדה, הבנק מצליח לשמור על מדיניות שמרנית, והפסדי האשראי שלו נותרו נמוכים מאוד.

האתגר המרכזי שעמו היא מתמודדת הוא מהלכי ההתייעלות. הבנק סבל מיחס יעילות חלש מאוד, גם בשל החיסרון לקוטן (מדובר בבנק החמישי בגודלו), ומהלך ההתייעלות כלל ירידה במספר העובדים, וסגירת סניפים ופעילויות בחו"ל. יחס היעילות אמנם השתפר משמעותית, אולם יחסי העבודה בקבוצת הבינלאומי הפכו למורכבים יותר לעומת העבר.

בשנה האחרונה נפתח סכסוך עבודה מול ועד עובדי בנק אוצר החייל (החברה הבת), החוששים ממיזוג הבנק לתוך הבינלאומי, וכן מול מתף - זרוע הטכנולוגיה של הבינלאומי. בנוסף, גם היחסים עם ועד עובדי הבנק קשים, והצדדים מנהלים לא אחת הליכים מול בית הדין לעבודה.

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2019? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?