x

שיתוף הפרויקט

סגור
16

לילך אשר טופילסקי

מנכ"לית דיסקונט

לילך טופילסקי / צילום: רמי זרנגר

48 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת נורתווסטרן, שיקגו

48 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת נורתווסטרן, שיקגו

נימוקים לבחירה

עומדת בראש הבנק הרביעי בגודלו במשק. תחת אחריותה 5,300 עובדים. היקף הפעילות ב־2017 עמד על 8.4 מיליארד שקל

יש לה אשראי | עירית אבישר

השנה החולפת הייתה שנה טובה ללילך אשר טופילסקי, מנכ"לית קבוצת דיסקונט בארבע וחצי השנים האחרונות. אשר טופילסקי רואה סוף סוף תוצאות לתהליך ההתייעלות המאסיבי שהובילה בבנק, ויכולה להתגאות בהפיכתו מבנק מנומנם, שרק נאבק להגיע ליעדי ההון של בנק ישראל, לבנק רעב הצומח אגרסיבית. שיאו של השיפור הגיע ברבעון השני של 2018, אז הצליח הבנק באופן נדיר להגיע לתשואה דו ספרתית, 11%, על ההון.

אלא שלצד הצמיחה החדה באשראי, היא נאלצה גם להתמודד עם הפסדי אשראי גבוהים במגזר משקי הבית, שהגיעו אשתקד ל-333 מיליון שקל, וזאת על רקע שינויים במוסר התשלומים במשק, מה שאילץ אותה לחשב מסלול מחדש, למתן את הצמיחה ולשפר את יכולת הגבייה.

השנה היא התמודדה עם תיק הפירוק של קבוצת יורוקום, שהייתה בשליטת שאול אלוביץ'. דיסקונט הוא הנושה הגדול ביותר בתיק מורכב זה, עם חוב של כ-600 מיליון שקל, כשהמשימה המרכזית בו היא מכירת השליטה בבזק.

הצג עוד...
לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2019? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?