x

שיתוף הפרויקט

סגור
4

רקפת רוסק עמינח

מנכ"לית בנק לאומי

רקפת רוסק עמינח / צילום: רמי זרנגר

52 | נשואה ואם לשתיים | תואר ראשון בכלכלה, חשבונאות ומשפטים, ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב

52 | נשואה ואם לשתיים | תואר ראשון בכלכלה, חשבונאות ומשפטים, ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב

נימוקים לבחירה

המנהלת החזקה והמשפיעה במערכת הבנקאית. תחת אחריותה כ-9,000 עובדים. השנה הצליחה למכור את חברת האשראי של הבנק, לאומי קארד, לקרן ורבורג פינקוס לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, המשקף פרמיה של כ-30%

הגיע זמן הדיבידנד | עירית אבישר

השנה האחרונה הייתה הטובה ביותר לרקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, מאז נכנסה לתפקידה לפני שש שנים. אחרי שבשנים הראשונות התמודדה עם חקירה סבוכה בארה"ב ועם תוכניות התייעלות אגרסיביות, השנה היא קצרה את הפירות, ונהנתה מביצועים חזקים של הבנק, שהגיעו לשיאם ברבעון השני של השנה, עם רווח של מעל ל–900 מיליון שקל ותשואה על ההון של 11%. לאומי חזר בשנה האחרונה לחלק דיבידנד, ואף היה לבנק הראשון שהודיע על תוכנית לרכישה עצמית של מניות - מה שמעיד גם כן על איתנותו הפיננסית.

אך המהלך המשמעותי ביותר שלה השנה היה מכירת חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד לקרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס תמורת 2.5 מיליארד שקל, סכום המשקף פרמיה גבוהה של 30% מעל ההון העצמי של החברה. רוסק עמינח הובילה תהליך מכירה מורכב, שמסתיים בצורה מוצלחת לא רק מבחינת המחיר, אלא גם מבחינת מערכת היחסים שתהיה עם לאומי קארד ביום שאחרי המכירה.

השנה תצטרך רוסק עמינח להתמודד עם ועדת כבל לבחינת האשראי שניתן ללווים הגדולים במשק. ביחד עם היו"ר דוד ברודט היא זומנה להופיע בפני הוועדה באוקטובר הקרוב, שם תישאל שאלות לא פשוטות על תהליך מתן האשראי ללווים הגדולים, והטיפול בלווה כזה לאחר שנקלע לקשיים.

הצג עוד...
לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2019? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?