הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
מרים פרץ / איור: גיל ג'יבלי

מרים פרץ / איור: גיל ג'יבלי

המנהיגות של מרים פרץ מרחפת מעל קמפיין לא שגרתי של ההסתדרות

החוזק, הכוח והאמונה של מרים פרץ ביכולת האדם להשפיע ולשנות לטובה - מחברים אותי למעורבות ועשייה חברתית בכלל; במקרה הנוכחי לקמפיין למניעת אלימות נגד נשים של ההסתדרות ולצורך בתמיכה בנשים באשר הן, במיוחד אלו שקולן לא נשמע
26.09.2021

יניב לוי, יו"ר אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות. מאז הצטרפותו לארגון, לפני למעלה מ-7 שנים, הוא מנהל תקשורתית את מרבית מאבקי העובדים במשק; הוביל את כניסתה של ההסתדרות לזירת הפרסום והדיגיטל ותרם רבות לביסוס מעמדה בערוצי המדיה החדשים.

יניב לוי / צילום: אילן בשוריניב לוי / צילום: אילן בשור

הדמות: מרים פרץ

התפקיד: אשת חינוך ומנהיגה חברתית

הניצוץ: אין לב במדינת ישראל שמרים פרץ לא נגעה בו; הכרנו אותה דרך הטרגדיה האישית, אבל התאהבנו בה בזכות העוצמות והערכים שהיא מביאה. בנחישות ובעוז רוח, היא ממשיכה לבנות גשרים בין קצוות החברה הישראלית. דווקא עכשיו, בעידן של פילוג ושיסוי בעם, כל קריאה לאחדות, נוטעת תקווה אמיתית לעתיד אחר. מעבר להכל, מרים מסמלת בעיני את כוחה של מעורבות חברתית.

הציטוט:


"בפאזל הזה שנוצר בִּמְדינת ישראל, יש מקום לכולנו, לכל קשת הצבעים. ואם תֶחסר פיסה אחת מהפזאל - התמונה לא תהיה שלמה".

מה למדתי מהדמות: השיעור המשמעותי ביותר שכולנו יכולים ללמוד ממרים פרץ הוא האמונה ביכולת האדם להשפיע באופן חיובי על סביבתו. המחשבה שכל אחד מאיתנו יכול לשנות את המציאות, היא מסר חינוכי חשוב - שגורם לי לחשוב על האחריות ועל ההשפעה שיש לי הן כאזרח, הן כאבא והן כאיש מקצוע.

הקמפיין למניעת אלימות נגד נשים של ההסתדרות

מרים פרץ, החוזק והכוח שלה והאמונה שלה ביכולת האדם להשפיע לטובה - מחברים אותי למעורבות ועשייה חברתית בכלל. במקרה הנוכחי לקמפיין למניעת אלימות נגד נשים ולצורך בתמיכה בנשים באשר הן, במיוחד אלו שקולן לא נשמע.

בתחילת חודש יוני, עלה בטלוויזיה וברשתות החברתיות קמפיין למניעת אלימות נגד נשים. במרכז הקמפיין, שתורגם לארבע שפות, ניצבת דמותה של אישה שמספרת בלחישות על החיים בצל הפחד. הדמות עוברת לדבר בקול צלול ורגיל, רק כשהיא פונה לעזרה וקוראת לנשים נוספות לא להישאר לבד ולפנות לקו החם של נעמת. לכאורה, מדובר בעוד קמפיין שמגביר את המודעות לנושא, אך מה ששינה את ההתייחסות אליו זו העובדה שמאחורי המהלך עמד ארגון העובדים הגדול במדינה, כלומר אנחנו - ההסתדרות.

כחלק מתפקידי כיו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, יש לי את הזכות להיות שותף לניהול משברים גדולים במשק ולעשייה חברתית פורצת דרך, בין אם מדובר בקמפיינים לעידוד ההתארגנות או במאבקים ציבוריים להגנת זכויות העובדים. לכל מהלך כזה יש כוח גדול. יהיה מי שיאהב את המסר, יהיה מי שיאהב אותו פחות, אבל אין מחלוקת על כך שאנו מצליחים להשפיע על סדר היום לא רק בנושאים שנוגעים לעולם העבודה. האפשרות להיות מעורב ולהשפיע על החברה שלנו כמעט בכל תחומי החיים, היא זו שגורמת לי לקום מדי בוקר לעבודה בתשוקה ובמחויבות כאילו זה יומי הראשון בתפקיד.


במהלך חודש מאי, ואחרי שנרצחו 11 נשים מתחילת 2020, ראינו איך הולכים ומתרבים בתקשורת הדיווחים על עלייה במקרי האלימות במשפחה. הדבר לא היה רק בגדר תחושה. לאחר שבדקנו את הנושא עם נעמת, התברר שמאז פרוץ הקורונה חלה עלייה דרמטית של 100 אחוז! במספר הפניות לקו החם של הארגון. בו במקום, ובשיחה אחת עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, החלטנו שההסתדרות לא יכולה לעמוד מנגד אדישה. על אף שלא מדובר כאן על נושא הנוגע לאיגודים מקצועיים, יש כאן אמירה נחרצת שחייבת לצאת מהבית של כלל העובדות והעובדים בישראל.

תוך מספר ימים, יחד עם יו"ר נעמת, חגית פאר, וצוותה הפקנו קמפיין ארצי, השקענו משאבים בקידומו, רתמנו את ועדי העובדים והקו החם בנעמת תוגבר למתכונת של 24 שעות. התוצאה - הצלנו חיי אדם. כבר בערב עליית הקמפיין, סייענו להוציא מהבית אישה בסיכון גבוה שחוותה בו אלימות קשה.

בנימה אישית, אחרי שהובלתי עשרות מהלכים פרסומיים בחיי המקצועיים, המהלך הזה הוא שאזכור יותר מכולם.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"