הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
טים קוק / איור: גיל ג'יבלי

טים קוק / איור: גיל ג'יבלי

מה בין טים קוק לבין פעילות האונליין בתיקי ההשקעות של מיטב דש?

מטים קוק למדתי להשתפר תמיד ולהעניק ללקוחות את המוצרים הטובים ביותר; ניהול תיקי השקעות היה מאז ומעולם תחום שמרני, אבל למרות זאת הצלחנו להביא אליו רוח חדשה ולהציע מגוון של מוצרים פיננסיים לאונליין לטובת כלל האוכלוסיה
26.09.2021

אסף עזרא, סמנכ"ל השיווק והמכירות הפיננסיות של בית ההשקעות מיטב דש ומנכ"ל מיטב דש הלוואות - זרוע האשראי הצרכני של בית ההשקעות.
במסגרת תפקידו, חתום על עשרות מהלכי שיווק ודיגיטל, פיתוח רעיונות למוצרים חדשים, קמפיינים פרסומיים נרחבים ופיתוח אסטרטגיה שיווקית ותקשורתית למותג; אחראי על מערך המכירות של חברת הקרנות הנאמנות של מיטב דש אשר הינה חברת הקרנות הגדולה בישראל.
מכהן כדירקטור בחברות נוספות; בתפקידו הקודם שימש כראש אגף לקוחות בהראל פיננסים.

אסף עזרא / צילום: אוראל כהןאסף עזרא / צילום: אוראל כהן

הדמות: טימותי דונלד (טים קוק).

התפקיד: מנכ"ל אפל

הניצוץ: קוק נכנס ב-2011 לנעליו של סטיב ג'ובס, אחד מזוגות הנעליים הגדולות ביותר בהיסטוריה של מגזר העסקים, והצליח בכישרון רב להרחיב אותן באופן מעורר השראה. הוא ניצח על פיתוח מוצרים חדשים כמו אייפון איקס ושעון אפל, שירותים חדשים כגון אפל מיוזיק ומשקפי מציאות מדומה. יש לו את היכולת לקחת רעיון גאוני ומתוך הניצוץ שלו - לייצר עוד ועוד ניצוצות.

ציטוט: קשה לבחור אחד כשמדובר באישיות כמו קוק. הציטוט הראשון מייצג את ההשראה שהוא נותן לי בתחום האישי, והשני בתחום העסקי:


"השוליים אינם המקום בו אתה רוצה לחיות את חייך. העולם זקוק לך בזירה".

"יש אנשים שתופסים חדשנות כהשתנות, אבל אנחנו מעולם לא ראינו אותה ככזאת. חדשנות משפרת דברים".

מה למדתי מהדמות: לכל אורך שנות כהונתו באפל מוביל קוק שינויים אסטרטגיים, ועושה זאת בצניעות יוצאת דופן. את כלל עובדי החברה הוא לימד להציב את התחרות של אפל מול עצמה ולא מול חברות אחרות, במטרה להשתפר תמיד ולהעניק ללקוחותיה את המוצרים הטובים ביותר.

הרחבת פעילות בית ההשקעות באמצעות התאמה דיגיטלית והנגשה לציבור

אחת הסיבות להצלחה המרשימה של קוק היא ניווט החברה לשיאים חדשים תוך שינויים אסטרטגיים חשובים, כמו שימת דגש על שירותי אונליין. כך לצד מוצרי החומרה שלה, אפל מציעה גם מוצרי שירות דיגיטליים.

גם מוצרי השקעות זקוקים להתאמה ועדכון אסטרטגי. לכן, במיטב דש הובלנו מהפכה בתחום שבו החדשנות אינה דבר מובן מאליו. ניהול תיקי השקעות היה מאז ומעולם תחום שמרני שלא יכול היה להשתנות בצורה מהותית מכיוון שהוא תחת רגולציה קפדנית.


אבל למרות זאת הצלחנו להביא אליו רוח חדשה ולהציע מגוון של מוצרים פיננסיים דיגיטליים לאונליין. השירות המתקדם הזה מאפשר לנו לתת מענה לאנשים, אשר לפני כן לא היו יכולים ליהנות מהשקעה פיננסית מניבה.

כסמנכ"ל השיווק במיטב דש אני גאה לקחת חלק בפריצת הדרך המדוברת. כבית השקעות אשר מקדם ערכים של שוויון הזדמנויות, היה חשוב לנו להנגיש את השימוש בתיקי ההשקעות למגוון רחב של אנשים.

בעבר, אדם שרצה להשקיע כספו היה זקוק לסכומים גדולים של כסף זמין על מנת לעשות זאת. לשם כך היה עליו גם להגיע פיזית לבית ההשקעות במקום מוגדר, בדרך כלל במרכז, ובשעות מוגבלות.

המהפכה הדיגיטלית שאנו מובילים פתחה את הדרך לקבלת השירות בפני הקהל הרחב. לא עוד ניהול תיקים לעשירים בלבד; היה חשוב לנו לאפשר שוויון הזדמנויות לכלל לקוחותינו. אדם שגר בקריית שמונה ויש לו עשרים וחמישה אלף שקל להשקעה מקבל שירות מצויין כמו אדם שגר בתל אביב ויש לו מיליון שקל.

תהליך הפרסונליזציה והחדשנות שבניהול התיק באופן דיגיטלי, הנגישו את ההשקעה כמעט לכל אדם ומכל מקום בארץ - מרחק וזמן חדלו להיות פקטור מגביל. גם מבחינת שעות הפעילות הגמישות היא מוחלטת וכל משקיע יכול להיכנס אל התיק האישי שלו ולנהל אותו מתי שיחפוץ 24/7. גם סכום ההשקעה כבר כמעט ואינו מגבלה ומאפשר גם לאנשים צעירים פתרון פיננסי.

ההצלחה של פורמט האונליין בתיקי ההשקעות שלנו היא גדולה. הלקוחות נהנים ממגוון רחב וממעטפת מלאה של מוצרים מבית ההשקעות ושירותים בהתאמה אישית . היכולת לקחת פעילות קיימת ולהרחיב אותה לעוד ועוד סגמנטים - כדי לממש פוטנציאל ולהגדיל ערך, מהווה בעיניי ניצוץ של השראה, אותו שאבתי גם מטים קוק. אני מאמין שבכל תחום וחברה ניתן לייצר הזדמנויות ולצמוח למקומות חדשים למען הלקוחות והאירגון.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"