הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
לילי בן עמי / איור: גיל ג'יבלי

לילי בן עמי / איור: גיל ג'יבלי

לילי בן עמי רתמה את "הכשרה" לפעילות למיגור האלימות נגד נשים

לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל, שנרצחה באכזריות ע"י בן זוגה, התגייסה כולה למטרה של מציאת פתרונות מחוץ לקופסה אל מול אלימות נגד נשים; המפגש עימה סחף אותנו ב"הכשרה" לשלב עימה ידיים בתחום מומחיותנו ולבטח כלבי "עוקץ" מאולפים המגינים על נשים בסיכון
26.09.2021

הילה פלדמן גרא, מנהלת מחלקת השיווק ודוברת הכשרה חברה לביטוח.
משמשת בתפקידה בהכשרה חברה לביטוח מזה כ-4 שנים; בעלת ניסיון רב בשיווק, תקשורת שיווקית, דוברות, תקשורת ויחסי ציבור וניהול משברים תקשורתיים.
בעבר כיהנה כסמנכ"ל משרד "בלזר יחסי ציבור" ולפני כן כדוברת למספר ארגונים נוספים.

הילה פלדמן גרא / צילום: אבישי פינקלשטייןהילה פלדמן גרא / צילום: אבישי פינקלשטיין

הדמות: לילי בן עמי

התפקיד: מייסדת פורום מיכל סלה

הניצוץ: אחותה של בן עמי, מיכל סלה ז"ל, נרצחה באכזריות מול בתה ע"י בן זוגה. הפורום הנושא את שמה הוא עמותה ללא מטרות רווח שחרטה על דגלה מיגור אלימות באמצעות פתרונות טכנולוגים והעלאת נושא האלימות נגד נשים על סדר היום הציבורי. זאת תוך גיוס אישים וארגונים רבים למציאת אותם הפתרונות המסייעים למלחמה באלימות נגד נשים. בן עמי עזבה את תפקידה כאשת חינוך והתגייסה כולה למטרה - לעזור ולהציל אלפי נשים בישראל.

ציטוט:


"עלינו לקדם חשיבה חדשנית ופתרונות מחוץ לקופסה ואם חיים ינצלו בעקבות מה שקרה יש בזה משהו מנחם ומרפא".

מה למדתי מהדמות: בן עמי מוצאת פתרונות במקום שהמדינה לא עושה זאת, ומחברת יחדיו ארגונים מכל קצוות המשק כדי לסייע, לפתח ולתמוך בעשייתה. כל זאת בדרכי נעם וברגישות אין סופית, תוך שהיא ממשיכה להעלות את המודעות לנושא ולנאום מעל כל במה על חשיבות מניעת ומיגור האלימות נגד נשים. היא פנתה לחברת "הכשרה" במטרה למצוא פתרון ביטוחי שיתמוך במיגור האלימות ואנחנו אימצנו אותה בחום כי אנו מאמינים בה, בדרכה ובפועלה ובהתגייסות המלאה שלה.

לספק פתרונות נאותים כנגד אלימות במשפחה

למעלה מ-4000 נשים בישראל מרגישות מאוימות ע"י בני זוגם בכל רגע נתון. בן עמי יזמה פרויקט מדהים ביחד עם עמותה נוספת, אשר מאפשר הגנה על אותן נשים באמצעות כלבי "עוקץ". הכלבים מאולפים על ידי מומחים כדי לשמש ככלבי הגנה בלבד, ומאומצים ע"י הנשים וילדיהן. אותם הכלבים לומדים לחיות עם האישה ומשפחתה, להישמע רק להם, ובמידה וסיטואציה אלימה עומדת להתרחש הם יגנו על האישה וילדיה.

הפרויקט הזה מעצים נשים בסכנה ומאפשר להן להישאר בביתן עם ילדיהן וגם להסתובב ללא חשש. האבסורד הוא שברגע שהכלב מנטרל את התוקף, וכתוצאה מכך הוא נפגע, הרי שיש לו אפשרות לתבוע את האישה ואת הכלב על נזקים. כאן בדיוק נולד החיבור שלנו עם בן עמי ,"הכשרה" למעשה לוקחת על עצמה, לראשונה בישראל, לבטח את הכלבים ואת הנשים שיכנסו לפיילוט הפרויקט.

מהאינטראקציה עם בן עמי עולה דמות ללא מורא או חת, אשר בצילה של טרגדיה אישית קשה לקחה על עצמה משימה יוצאת דופן כדי לנסות ולמנוע מאחרות את הסבל שחוותה משפחתה. בימים בהם האלימות נגד נשים גואה, נראה כי המסר שפעילותה של בן עמי נושאת עמה חשוב לא פחות מהתוכן - אם אומת הסטרט-אפ יכולה למצוא פתרונות לטרור, אין סיבה שלא ימצאו פתרונות נאותים גם להתמודדות עם אלימות במשפחה.


כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"