הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
רוזה פארקס / איור: גיל ג'יבלי

רוזה פארקס / איור: גיל ג'יבלי

מעשה קטן לכאורה של רוזה פארקס מלווה מהלך שירותי של אלטמן

רוזה פארקס לא חששה לסרב לפנות כיסאה באוטובוס לאדם לבן. האימפקט של המעשה הוביל לביטול ההפרדה הגזעית בתחבורה ציבורית; בארגונים כוחו של האימפקט יכול להתגלות במגוון אופנים ופעילויות. המהלך של אלטמן להרחבה מאסיבית של שירות הלקוחות בעת הקורונה הוא דוגמה לכך: לקחנו סיכון, השקענו משמעותית והלכנו עד הסוף בזמן אפס - בשביל לתת שירות מיטבי וליצור אימפקט כלפי חוץ
26.09.2021

שולי כרמל, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל, אלטמן בריאות.
בעלת 20 שנות ניסיון בשיווק, דיגיטל ופיתוח עסקי בחברות מובילות כמו יוניליוור וניאופרם; מייסדת ושותפה בסטארט-אפ טכנולוגי (HearUnet Technology); מרצה במרכז הבינתחומי הרצליה ומנטורית בהתנדבות בעמותת Restart המסייעת בשיפור איכות חייהם של פצועי צה"ל.

שולי כרמל / צילום: Netanel Tobiasשולי כרמל / צילום: Netanel Tobias

הדמות: רוזה פארקס

התפקיד: ה"אימא" של התנועה לזכויות האזרח בארה"ב - מסמלי המאבק לשוויון.

הניצוץ: על אף היותה אפרו אמריקאית, לא חששה לסרב בשנת 1955 לפנות את כיסאה באוטובוס לאדם לבן. המעשה הוביל למעצרה ולהעמדתה לדין באלבמה. בעקבות סירובה ועם מעורבותו של מרטין לותר קינג, בית המשפט העליון בארה"ב ביטל את ההפרדה בין הגזעים בתחבורה הציבורית. באירועים אלו היה שותף קרוב משפחתי בארצות הברית.

הציטוט:


"זה היה יום, כמו כל יום אחר. הדבר היחידי שהפך אותו למשמעותי הוא שהמונים הצטרפו."

מה למדתי מהדמות: רוזה פארקס מלמדת אותנו על תעוזה ואומץ. על מאבק בלתי מתפשר לשוויון, כנגד כל הסיכויים, שהביא לשינוי של ההיסטוריה האמריקאית. היא לא רק עמדה על שלה וסיכנה עצמה במסע כנגד אי-הצדק, בניגוד לקודמים לה, היא הבינה וידעה לרתום וליצור את האימפקט הנדרש על מנת לקרוא תיגר בקול גדול ולהשפיע. היא הבינה את הכוח של ההמון במסע לשינוי, את הכוח של הדרמטיזציה - מעשה לכאורה קטן הוביל לשינוי הגדול.

מומחיות כשירות לציבור - סיפור של התגייסות, גמישות, אחריות ומחויבות

בשנת 2020, עם התפרצות הקורונה, עלתה המודעות לניהול אורח חיים בריא והתגבר השיח בנושא. אולם עומס המידע בתחום הוביל לעיתים לבלבול ואי בהירות בקרב הציבור. אנחנו ב"אלטמן" הבנו כי כחברה מובילה עלינו לסייע לציבור לקחת אחריות על בריאותו ולנהל אורח חיים בריא.

כמתבקש, במהלך התקופה קידמנו פיתוח של מוצרים חדשים ורלוונטיים, ליין מוצרי החוסן הורחב וזאת בהתאם לצרכים המשתנים ולדרישות הצרכנים.

יחד עם זאת, הבנו כי מתפקידנו לא רק לספק את תוספי התזונה בסטנדרטיים הגבוהים ביותר, אלא היה לנו חשוב לתת מענה מקצועי ואדיב לשאלות הרבות שעלו בקרב הציבור בנוגע לאורח חיים בריא ושימוש מושכל בתוספי תוזנה.

לכן, הכפלנו בתוך 48 שעות את צוות המומחיות בשירות הלקוחות. חברות הצוות, שעבדו מביתן במהלך תקופת הקורונה המאתגרת, כללו דיאטניות, נטורופתיות ונשות מקצוע מתחום הביולוגיה. בנוסף, שעות הפעילות הורחבו כך שהפונים קיבלו מענה אדיב וסובלני מ-08:00 בבוקר עד 22:00 בלילה בהתאם לצורך.

את השירות קידמנו בקמפיין רחב היקף במגוון מדיות, כשמי שעומדת בראש היא לא אחרת מאשר מנהלת שירות הלקוחות. היא הזמינה באופן אישי ואותנטי את הציבור להסתייע ולהתייעץ עימה ועם המומחיות בצוות.

כתוצאה מהמהלך, שיעור הפניות למוקד עלה בעשרות אחוזים, כמות הפניות באתר הוכפלה וזאת לצד שימור רמת שביעות רצון העולה על 95%.

המהלך הזה מספר סיפור של התגייסות, גמישות, אחריות ומחויבות לא רק של החברה כלפי לקוחותיה אלא גם של האנשים העובדים בה. סיפור של ערבות ההדדית ורצון עז מחד לצמוח (אין ספק) אך יותר מזה של רצון ומאמץ גדול להיות שם ולסייע לכל צרכן/ית.

האמנו בחשיבות של המהלך והיינו נכונים להעז, לקחת את הסיכון וללכת עד הסוף בזמן אפס. להכפיל את המוקד, להשקיע משמעותית בשביל לתת שירות מיטבי ובשורה התחתונה החלטנו להתגייס כחברה וליצור אימפקט.


כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"