הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
קמלה האריס / איור: גיל ג'יבלי

קמלה האריס / איור: גיל ג'יבלי

הפשטות האותנטית של קמלה האריס מתחברת לסיפור של "הראל סוויץ'"

האריס לא מתאמצת ולא מתנצלת, מסתכלת על אנשים מגובה העיניים כדי להבין אותם; זוהי הרוח שמאחורי סיפור הקמפיין של "הראל סוויץ'" - עלינו להבין את צרכי הלקוח ולדעת לשקף לו את ההבנה שלנו באמצעות מוצרים רלוונטיים ושיווק נטול יומרות
26.09.2021

ליאת סדן הצטרפה לקבוצת הראל בשנת 2020, במסגרת תפקידה אחראית על האסטרטגיה השיווקית והפרסומית של הקבוצה, תוכן, שת"פ והצעות ערך; בעלת ניסיון עשיר בתחומי אסטרטגיה ,מיתוג, פיתוח עסקי ושת"פ, אסטרטגיה דיגיטלית, e-Commerce, תקשורת שיווקית, B2B ,B2C.
בעלת BA בכלכלה וניהול ו-MBA עם התמחות בשיווק.

ליאת סדן / צילום: אורלי שניידרליאת סדן / צילום: אורלי שניידר

הדמות: קמלה האריס

תפקיד: סגנית נשיא, ארה"ב

הניצוץ: האריס שוברת מוסכמות ופורצת גבולות בזכות היכולת לספר סיפור אנושי פשוט ולא פשטני, עוצמתי בצניעותו; כזה שמצליח ליצור הזדהות אצל קשת רחבה של קהלים. סגנונה הייחודי חושף מנהיגות חדשה, מושלמת ברגישותה ונחישותה, שעומדת כאלטרנטיבה בוהקת אל מול ה"מושלמות המזוייפת" הישנה, בתוכנה ובחזותה.

האריס אינה מתאמצת ואינה מתנצלת לרגע ולכן יכולה להופיע בחליפה זוהרת או סניקרס וג'ינס כאחד, לשאת נאומים רשמיים מעל במה, ובה בשעה לרקוד עליה לפתע. האיכות האותנטית הזו, שאינה ברת חיקוי, נגעה בליבם של אנשים רבים וקנתה את אמונם.


ציטוט:

"אתם צריכים לראות, להריח ולהרגיש את הנסיבות והמציאות של אנשים, כדי להבין אותם באמת".

מה למדתי מהדמות: שימו לב לציטוט מעל - לתובנה האנושית הבסיסית שאין עוררין על נכונותה, שמנוסחת במשפט פשוט ומובן לכל. זה כל מה שנדרש כדי לשבור חומות של אדישות ולקנות אמון שמניע אנשים ומהפכות. יחד עם זאת, זה תמיד מפתיע (ומעציב) אותי מחדש עד כמה נדירים הם "יהלומי האמון" האלה בתחום התקשורת השיווקית.

ביטוח הרכב הראל סוויץ' - לדעת להקשיב ללקוח

כחלק מתנופת החדשנות והיזמות המוצרית של הראל, ניסחנו את תפקידנו בחיי הלקוחות שלנו: אנחנו רוצים להעניק לאנשים את הביטחון לחיות את חייהם, להיות פעילים ולדעת שיש תמיד מי שיעמוד מאחוריהם ויגבה אותם בעת צרה.

כדי למלא את התפקיד הזה בתוכן אמיתי ורלוונטי, עברנו ממקום של מפגש חד פעמי בעל אופי מונולוגי רצוף רגעים "רעים" , לאסטרטגיה של מסע לקוחות בעל נקודות מפגש מרובות ו"טובות" - המבוסס דיאלוג רציף, כנה ובונה אמון.


הדרך החדשה מחייבת אותנו ליצור בכל רגע נתון ערך משמעותי עבור לקוחותינו, בזמן במקום ובערוץ הנכון; דרך שמגובה במהירות תגובה, תהליכים פשוטים, היכרות אישית ושקיפות.

וכך, קבוצת הראל הייתה מהראשונות להשיק מוצר ביטוחי שהוא ON DEMEND. כלומר, כזה שזונח את התשלום האחיד והקבוע שאינו לוקח בחשבון פרסונליזציה, אלא פועל על פי נוסחת צריכה של חשמל, גז, מים, תכנים (Netflix) ונסיעות (Uber). כך נוצר ביטוח הרכב "הראל סוויץ'", שעליו משלמים לפי ק"מ.

חיפשנו דרך מספיק מגוונת ועשירה בתכנים על מנת להציג את הערך הטמון במוצר. החלטנו לספר 5 סיפורים ל-5 קהלי יעד שונים, במטרה שכל אחד מהם יתחבר רגשית לערך הרלוונטי לו - וירוויח מהשימוש במוצר.

סיפרנו את הסיפור בשפה פשוטה, העוסקת ישירות בסיטואציה הרלוונטית לקהל היעד באמצעות 5 פרסונות : לדוגמה שמשון וחנה פנסיונרים, זוג שכבר לא חולק את הרכב עם הילדים שעזבו מזמן את הבית

התובנה: אם הרכב שלך הוא רק לנסיעות קצרות, לסופ"ש, להלוך חזור לעבודה, או רק עבור הילד שחוזר מדי פעם - אין סיבה לשלם סכום גבוה על הביטוח.

הרעיון: הראל סוויץ' ביטוח לפי הק"מ - נוסעים מעט ומשלמים מעט.

בנוסף, תקופת הקורונה הביאה עימה אתגרים לא פשוטים והעמיקה את הצורך במוצר. כמו שקמלה אמרה: "אתם צריכים לראות, להריח ולהרגיש את הנסיבות והמציאות של אנשים...". כל זה התחבר אצלנו להבנת הצרכים של התקופה, להוגנות בשימוש ולגמישות המוצרית של הראל סוויץ'. אנשים עובדים מהבית, הדרך למשרד עוברת בסלון? תעשו סוויץ' ותתחילו לחסוך אלפי שקלים בשנה בביטוח הרכב.

בשורה התחתונה, הזכייה בפרס הסולידריות על סיפורו של ביטוח הרכב "הראל סוויץ'" מהווה בעינינו כוכב צפון אמיתי. על מנת לקנות את אמונם של הלקוחות צריך "רק" להבין אותם ולדעת לספר ולשקף להם את ההבנה הזו באמצעות מוצרים רלוונטים ושיווק נטול יומרות. החוכמה היא לספר סיפור טוב שעוקף את חומות האדישות והציניות ומתחבר למציאות וללב של אנשים.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"