הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
סימון סינק / איור: גיל ג'יבלי

סימון סינק / איור: גיל ג'יבלי

WHY, HOW, WHAT: מה למדתי מסימון סינק ויישמתי באבן קיסר

היועץ והמרצה למנהיגות והשראה, שאחראי לאחת מהרצאות TED הנצפות ביותר, מסביר שמותגים מצליחים מחברים אותנו לתובנות אנושיות ולצרכים עמוקים; על בסיס התאוריה שלו יצרנו את הקונספט האוס של אבן קיסר - מקום שהוא הרבה יותר מ"עוד חלל תצוגה" - עבור הלקוח ואיש המקצוע
26.09.2021
דנית בן קידר, מנהלת שיווק אבן קיסר ישראל

חברת הנהלת אבן קיסר ישראל וחברה בפורום המנהלים של החברה הגלובלית, מתווה מדיניות ואסטרטגיה בשוק המקומי ואחראית על צוות השיווק, האדריכלים והקונספט האוס; מילאה מגוון תפקידי שיווק בחברת שטראוס, האחרון שבהם - מנהלת שיווק יד מרדכי.

דנית בן קידר / צילום: באדיבות המצולמתדנית בן קידר / צילום: באדיבות המצולמת

 הדמות: סימון סינק

התפקיד: יועץ ומרצה מהמבוקשים בעולם להצלחה, מנהיגות והשראה, והאיש שעומד מאחורי אחת ההרצאות הנצפות ביותר ב-TED.

הניצוץ: סינק איתגר את דרך החשיבה הסטנדרטית של ארגונים, חברות ומותגים והציע הסתכלות אחרת על הצלחת החברות המובילות בעולם.
הציטוט : "אנשים לא קונים את מה שאנחנו עושים, הם קונים את הסיבה שאנחנו עושים זאת".

מהות הלמידה מהדמות: סינק זיהה, מתוך התבוננות בחברות ובמנהיגים המצליחים בעולם, מה הרעיון שהפך אותם לסיפור הצלחה. ויש לו את היכולת להעביר את הרעיון בצורה נגישה וישימה שיכולה לשרת כל מנהל וכל עסק. הוא הציע מודל שנקרא "מעגל הזהב": (WHY, HOW, WHAT) דרכו הוא מסביר שמותגים מצליחים הם כאלה המחברים אותנו לתובנות אנושיות ולצרכים עמוקים.


בלב המעגל ניצב צורך אנושי עמוק, ממנו יוצאים אל ה-WHY - הסיבה הגדולה שבגללה המותג קיים בעולם. מכך נגזר ה-HOW - העקרונות האסטרטגיים למימוש החזון, ובסוף מגיעים אל ה-WHAT - השירותים והמוצרים שהחברה מציעה, שיצאו מאותה תובנה התחלתית.

איך מודל הזהב של סימון סינק מתחבר לפעילות הקונספט האוס של אבן קיסר

כשדמיינו את ה-Concept House של אבן קיסר, חללי תצוגה בתחום המשטחים היו כבר בנמצא. חלקם גדולים ומרשימים וחלקם פשוטים יותר. כשנגשנו לפרויקט כמותג משטחי המטבח מהמובילים בישראל, הבנו שאנחנו צריכים לחשוב אחרת: איך הופכים מקום מ"עוד חלל תצוגה" לדבר בעל ערך. יותר מזה, ל"תחנת חובה" בדרך למטבח. כדי לעמוד במשימה, קיימנו ניתוח עומק של מסע הלקוח, הבנו מהם הכשלים בחוויה הקיימת והקמנו מקום שכל כולו שם את הלקוח במרכז ומוקדש לתת לו מענה.

ומי הם הלקוחות שלנו? ראשית הלקוח הסופי, האנשים שבונים את בית החלומות שלהם וניגשים, לרוב לראשונה בחייהם, לעולם זר בו הם חשים לא פעם אבודים ומוצפים; ובנוסף אליהם ישנם הלקוחות המקצועיים, המעבדים והמעצבים, להם צרכים אחרים לגמרי.

לשיטתו של סינק, הצורך הוא שהכתיב את התוצר. דמיינו מקום שהוא מזמין, מאפשר ומקל על חוויית תכנון המטבח, אך גם מעורר השראה ומרגש. כזה שכל אדם שייכנס בדלתו ירגיש שחשבו עליו ועל הצרכים שלו - מההורים שמגיעים עם ילדים, דרך המתלבטים שמתקשים לדמיין את מטבח החלומות שלהם ועד לאנשי המקצוע שזקוקים למקום להכשרה מקצועית, לפגישה עם לקוחות, לתכנן וליצור.

היה מרתק לראות שכשיוצאים מצורך עמוק וברור אל ה-WHY , הוא כבר מכתיב את כל השלבים בדרך (HOW). היה לנו ברור שהמקום שנבנה צריך להיות מאוד טכנולוגי ומתקדם, כדי לתת מענה לאופן בו הלקוחות שלנו מתנהלים בעולם. ויחד עם זאת ביתי ומזמין, כדי להוות נקודה נעימה בתהליך המורכב של השיפוץ. ידענו שאנחנו רוצים לתת מענה אחר מהקיים בשוק: להציע את כל מגוון המשטחים מרוכז במקום אחד ובגודל ענק; ליצור הדמיות בתלת מימד של המטבח כאשר הדגמים שבחרתם במהלך הביקור נסרקים ונשלחים ישירות למייל שלכם; למשש, לגעת ולבחון שילובים שונים של חומרים. כשחיברנו את כל אלה יחד, ה-WHAT כבר נברא כמו מעצמו - מקום ראשון מסוגו בארץ, שהוא כל מה שהזכרתי מעלה ועוד הרבה יותר.


כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"