הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
רונלד רייגן / איור: גיל ג'יבלי

רונלד רייגן / איור: גיל ג'יבלי

שורת המחץ של רונלד רייגן הולכת איתי לאורך כל הקריירה

נשיא ארה"ב לשעבר נדרש בעימות הטלוויזיוני לסוגיית גילו המבוגר - התשובה שלו, שהפכה חולשה לכאורה לחוזקה, לימדה אותי על הדרך לנהל; נזכרתי בה כשהתמניתי בגיל צעיר למנכ"ל מדטרוניק והחלטתי להטמיע מודלים של חדשנות עסקית וניהולית בתחום הבריאות
26.09.2021
ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל 

בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנים בניהול בתעשיית התרופות והטכנולוגיות הרפואיות בתפקידים בכירים. החל את דרכו בחברת פייזר ובהמשך שימש כסמנכ"ל בחברת הסטארט-אפ גלוקון. ב-2007 הצטרף למדטרוניק, בה מילא שורה של תפקידי ניהול בכירים וב-2016 מונה למנכ״ל החברה. רו"ח, MBA במנהל עסקים, משפטן מאוניברסיטת בר אילן.

ירון יצהרי / צילום: תמר מצפיירון יצהרי / צילום: תמר מצפי

הדמות: רונלד רייגן ז"ל

תפקיד: נשיא ארצות הברית לשעבר.

הניצוץ: היכולת להפוך את החיסרון ליתרון.

ציטוט:


"אני רוצה שתדעו שגם אני לא אהפוך את הגיל לנושא מרכזי בקמפיין הזה. אני לא מתכוון לנצל לצרכים פוליטיים את נעוריו וחוסר הניסיון של יריבי" (במהלך העימות מול המועמד הדמוקרטי לנשיאות, וולטר מנדייל).

מה למדתי מהדמות: ב-21 באוקטובר 1984 התמודד רונלד רייגן, אז בן 73, מול וולטר מונדייל, אז בן 56, בעימות טלוויזיוני לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. הסוגיה הראשונה שנשאל עליה כמובן הייתה גילו המתקדם ויכולתו לנהל את ארצות הברית בגיל כזה. תשובתו, בציטוט כאן למעלה, נחשבת עד היום לאחת משורות המחץ הטובות ביותר שלו. למדתי ממנה על היכולת להסתכל על דברים מזווית חיובית - על חצי הכוס המלאה - ואני רואה בכך חלק אינטגרלי ועיקרי בדרך הניהול שלי. גם כשהמצב מאתגר, אני מוצא את עצמי מחפש אחר נקודת האור, אשר מהווה עבורי מקור עוצמה למציאת פתרון והתקדמות.

לקרוא תיגר על הקיים 

בעימות המדובר רונלד רייגן לא חש נחיתות כלפי וולטר מונדייל בשל גילו המבוגר, אלא הפך זאת לחוזקה שלו והדגיש את הניסיון והיכולת בהם הוא מחזיק. אני באתי מהכיוון ההפוך. כשהתמניתי למנכ"ל צעיר יחסית בגיל 43, היה זה תפקידי הראשון בראש חברה. החלטתי להפוך את החיסרון ליתרון ולקרוא תיגר על כל המודלים שהיו קיימים עד אז בחברה ובכלל בניהול בתחום הבריאות. במהלך כהונתי בחנתי והטמעתי מודלים של חדשנות עסקית וניהולית בעולם הבריאות המסורתי. כך למשל, בחברה שלנו יש מנטורינג הפוך בו הצעירים מלמדים את המבוגרים נושאים הקרובים לליבם שהמבוגרים יותר מעוניינים להכיר והנהלת צללים, במסגרתה עובדים משמשים יועצים להנהלה. זאת לצד מודלים חדשניים מול לקוחות - כמו הסכמי שותפויות אסטרטגיות עם בתי חולים (בדומה ל- BOT בתחבורה ,אנרגיה מתחדשת ותשתיות). נכנסנו גם לתחומים חדשים כמו בניית חדרי ניתוח מהמתקדמים בעולם, הקמה של ארגון מדטק ישראל (לחברות טכנולוגיות מתקדמות) לצד הובלה של מהלכים חדשניים בתוך הארגון ומחוצה לו.

אני גם רואה הזדמנות אדירה במשאב הדאטה הרפואית הקיים בישראל בקופות החולים. לכן חתמנו עם כללית ומכבי על הסכם שת"פ לפני 3 שנים למחקרי real world data (שבבסיסם הם מעבדה חיה, דוגמת זו שישראל משמשת לחברת פייזר כיום). בנוסף, בגלל יכולת הדאטה שלה, מדטרוניק העולמית הבינה את היתרון שקיים בישראל - והדבר מתבטא בהיקף ההשקעות בטכנולוגיות מקומיות בשיתוף עם רשות החדשנות וקופות החולים במודלים חדשניים למימון ציבורי.


כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"