בשיתוף מקבוצת
צילום: שי אדם

צילום: שי אדם

"מערכות מיזוג אוויר הן פקטור קריטי בתכנון הבית"

כך אומרת שירלי דן, המתמחה בעיצוב ובתכנון בתי יוקרה. היא מסבירה כי כיום כל מערכות המיזוג מאוחסנות בדרך דקורטיבית ומתוכננות כך שלא רואים את האלמנטים השונים. לשם כך נדרשים שיתוף פעולה מלא ומתן פתרונות מצד חברת המזגנים לדרישות המגוונות והיצירתיות של האדריכלים
23.02.2022דבורה פישמן

בשיתוף פוג'יטסו

שירלי דן, בעלת משרד לתכנון, אדריכלות ועיצוב פנים, מתמחה בתכנון בתי יוקרה למשפחות. בראייתה, בית הוא אמצעי להגשמת פנטזיות ומאוויים, תוך התייחסות לצרכים פרקטיים ותקציבים. במקביל נדרש לשלב בו אלמנטים שנטמעים בסביבתם הטבעית.

שירלי דן מאמינה שבית לצד האסתטיקה חייב להיות פונקציונלי ונגיש. לפיכך תוך יצירת איזונים רבים, היא מנהלת את תהליך העיצוב - משלבי התכנון הראשוניים ועד שילוב כל האלמנטים הנדרשים (כולל מערכות מיזוג אוויר) ועד לבחירת הרהיטים והאביזרים בבית, יחד עם לקוחותיה.

במסגרת התהליך שירלי דן חוקרת לעומק את חייהם והווייתם של בעלי הבית ומאפשרת להם להגדיר היטב את טעמם וצרכיהם. "עיצוב הוא הרבה מעבר ליופי", היא אומרת. "הוא הבנה מעמיקה בהתנהלות אמיתית של בני אדם בתרחישים שונים ואני חשה שיותר ויותר אנשים מפנימים זאת. אחד מתפקידי כמתכננת הוא לגרום לבעלי הבית 'להרגיש בבית' ולממש את כל הפנטזיות שלהם. יש בכוחו של עיצוב להשפיע על מצב הרוח, על הרגשות ועל החיים עצמם; ומעל לכל, להביא לפתחם של הלקוחות את כל הדברים שאולי אינם מודעים להם בתהליך, שהם חלק מעבודת התכנון של אנשי המקצוע, כמו למשל מערכות מיזוג אוויר המהוות פקטור קריטי.

צילום: שי אדם
 צילום: שי אדם

"כיום מערכות המיזוג מותקנות בדרך דקורטיבית על ידי הנמכת תקרה או מוצנעות בתוך רהיט כגון ארון מטבח, למשל". מסבירה שירלי דן. "הכל מתוכנן כך, שלא רואים את האלמנטים. בנוסף, יש בתים בהם דווקא המזגנים הם חלק מהעיצוב הכללי והם הופכים לפריט עיצובי מעניין, שמוסיף מסגרת ואופי מיוחד לחלל ולכן נדרש פרטנר מקצועי ממול בתהליך".

האדריכלית שירלי דן / צילום: יהודית הופמן מג'ר
 האדריכלית שירלי דן / צילום: יהודית הופמן מג'ר

"יש חשיבות עצומה לתקשורת ולשיתוף הפעולה בין האדריכל לבין חברת מיזוג האוויר", אומר גיל פינקלשטיין, מנהל חטיבת מיזוג אוויר במיניליין ((Fujitsu, יצרנית בינלאומית מובילה של מוצרים למיזוג אוויר ביתי ומסחרי. "כחברת מיזוג אוויר, תפקידנו לספק את המענה וכל הפתרונות האפשריים לתכנון היצירתי של האדריכל.

יותר מכך ומעל לכל, מרגע שנכנסים לשלב התכנון ובמשך כל שלבי התהליך והעבודה המשותפת - אנו מחוייבים לדאוג לכך שסביבת מיזוג האוויר תהיה תמיד נוחה, נעימה ושקטה".

צילום: באדיבות פוג'יטסו
 צילום: באדיבות פוג'יטסו

לסייע לאדריכל לממש את חלום הלקוח

במיניליין מסבירים כי אפשר לשלב את מערכת מיזוג האוויר לפי הרצונות והיצירתיות של האדריכל - אנשי המיזוג כבר ידעו, כאמור, לתת לכך את המענה ואת הפתרונות. כיום תמצאו בתים בהם המיזוג מוכנס לארונות, לספריות, מותקן מעל למקרר, מאחורי הקמין, כחלופה לאילוץ הנמכת תיקרה לספק מקום למערכות המיזוג אוויר. המזגנים משולבים ביחידות נסתרות, בתוך ריהוט או בתוך ומסתירים את המזגן כאלמנט עיצובי.

"ברור לנו, שלאדריכלים יש תפקיד מאוד מוגדר בבואם אל עבודת התכנון והעיצוב", אומר פינקלשטיין, "הם מי שאמורים בעצם להביא לידי ביטוי את חלומו של הלקוח. אנו מודעים לכך שלעיתים החלומות נתקלים בקשיים תכנוניים שונים ובאילוצים שלא נצפו מראש. הלקוח הרי לא בקיא בכל הפרטים שמרכיבים את עבודת התכנון. לכן אנו חייבים להיות קשובים לכל בקשה לכל אורכו של התהליך ולדעת כמובן, איך לספק את כל התשובות. כך האדריכל יכול להמשיך וליישם את הקו הסגנוני והתכנוני שלו. המטרה שלנו, כאמור, היא לאפשר לו בסופו של דבר להגשים את חלומו של הלקוח, לסיים את תכנונו של הבית ולהביא לתוצאה אופטימלית. על מנת שזה יקרה, מחלקות ההנדסה, השירות וניהול קשרי אדריכלים בחברה עומדות לרשות האדריכל - ויידעו תמיד למצוא עבורו את כל הפתרונות הנכונים, גם כשהיצירתיות התכנונית מורכבת ביותר".

כתבות נוספות

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.