שיתוף פרויקט
בשיתוף:
חזרה לעמוד הראשי
צילום: באדיבות אלקטרה צילום: באדיבות אלקטרה

מהו מזגן מיני VRF ולמי זה מתאים?

מערכת מיני VRF היא מערכת רב מאיידים המתאימה לקירור חללים גדולים או מחולקים ● מערכת מיזוג אוויר מיני VRF מבטיחה יתרונות רבים כמו גודל התפוקה שניתן להפיק ממעבה בודד, אפשרות חיבור של עד 16 יחידות פנים, מגוון גדול של סוגי יחידות הפנים, חיסכון בעלויות והתקנה גמישה ונוחה יותר המאפשרת מראה עיצובי יותר

שיתוף

הכתבה בשיתוף אלקטרה מיזוג אוויר

מה ההבדל בין VRF למיני VRF?

מערכת מיני VRF נחשבת למתקדמת ולאיכותית מאוד בעולם המיזוג, המערכת מתאימה לדירות בהן יש מגבלות מבחינת מקום להתקנת המעבים ופליטת אוויר אופקית. זו מערכת קומפקטית ונוחה להתקנה, אפשר להתקין את היחידה החיצונית במרפסת שירות ובמסתורי כביסה, ניתן לחבר עד 16 יחידות פנים ליחידה החיצונית ואפשר לשלוט על כל מאייד בנפרד.

מערכת מיזוג VRF היא מערכת מודולרית וגמישה יותר שניתן להגדילה ע"פ הצורך, והיא מתאימה למיזוג חללים גדולים. מערכת מיזוג בטכנולוגיית VRF מתאימה למגוון פרויקטים, החל מדירות בנות 4 חדרים, ובעיקר לבנייני משרדים ושטחי מסחר בגודל של עשרות אלפי מ"ר. כאשר ניתן לשלב כמה מודולים למערכת מיזוג אחת. במערכת מיזוג VRF פליטת האוויר היא כלפי מעלה ויש להתייחס לכך בעת התקנת יחידות הפנים.

נוסף על כך, מזגני VRF עם מערכת החזרת חום (Heat Recovery) מסוגלים להשתמש באנרגיה המוחזרת מיחידות הפנים הפועלות במצב מסוים ולהשתמש בה לטובת יחידה אחרת הפועלת במצב המקביל. כך מתאפשרת פעולת חימום או קירור של יחידות הפנים
במקביל בצורה חסכונית. לדוגמה, בעונות המעבר, בהן לעיתים נדרש לחמם חלל אחד כמו משרד ולקרר חלל שני כגון חדר מחשבים, ניתן לעשות זאת בצורה חכמה וחסכונית.

למי מתאים מזגן מיני VRF?

מזגן מיני בטכנולוגיית VRF מתאים לפרויקטים קטנים יחסית כדוגמת מערכת מיזוג אוויר לדירה, לבית פרטי, למשרד או לחנות בגודל של עד 200-150 מ"ר וכיוצא בזה. מערכת מיני VRF תשפר את איכות החיים ותבטיח יתרונות רבים עבורכם, יחד עם זאת מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מחברה מוכרת ואמינה בשוק המזגנים כדי לקבל החלטה נכונה ומשתלמת.

צילום: באדיבות אלקטרה
 צילום: באדיבות אלקטרה

התקנת מיני VRF

התקנת מיני VRF דומה להתקנה הנדרשת של מערכת מיזוג מודולרית בטכנולוגיית VRF. עם זאת, מערכת מיני אינה מודולרית לכן ישנם הבדלים מבחינת נוחות ועלות ההתקנה. ההתקנה של מערכת מיני VRF מחייבת תכנון מקצועי המותאם לדרישות הלקוח ולמאפייני המבנה והתשתיות הקיימות, אין לוותר על בדיקת תפוקות הקירור בחדרים השונים בנכס - הבדיקה נחוצה כדי לבחור בסוג המזגן וכדי לחסוך בהוצאות החשמל. לאחר התקנת היחידה החיצונית, בדרך כלל במרפסת שירות או במסתור כביסה, עוברים להתקנת יחידות הפנים. מיקום יחידות הפנים הוא קריטי לפיזור יעיל של האוויר בחלל החדר, יש סוגים שונים של יחידות איוד המתאימות למערכת מיני VRF. את יחידות הפנים מחברים באמצעות צינורות גז לחנוכייה או מפצלים. אם יש הכנה מהקבלן, ניתן להשתמש בה במידה והיא מתאימה כדי לחסוך בעלות ההתקנה.

עלות מזגן מיני VRF

להצעת מחיר למזגן מיני VRF עם וללא התקנה הנכם מוזמנים לעיין בקטלוג מערכות מיזוג VRF באתר או למלא פרטים אישיים בטופס ליצירת קשר, ותוך זמן קצר תקבלו הצעת מחיר משתלמת ומותאמת לצורכי המיזוג שלכם.

מיני מרכזי או מיני VRF לדירה - מה לבחור?

אם גם אתם מתלבטים בין בחירת מיני VRF לבין מזגן מיני מרכזי לדירה כדאי לכם להתייחס לפרמטרים הבאים:
צריכת חשמל - צריכת החשמל של מזגן מיני בטכנולוגיית VRF נמוכה משמעותית בהשוואה לצריכת החשמל של מזגן מיני מרכזי רגיל (ON/OFF), תוכלו לחסוך כ-30% עד 50% בהוצאות החשמל.
איכות המיזוג - ללא ספק איכות המיזוג של מיני מרכזי בטכנולוגיית VRF טובה יותר, מאחר וניתן לשלוט בטמפרטורה בכול חדר בנפרד, יש גם מערכות המאפשרות חימום בחדר אחד וקירור בחדר אחר, אלו אפשרויות שאינן קיימות במיני מרכזי.
מודולריות - מערכת מיזוג בטכנולוגיית VRF הן מודולריות וגמישות יותר לעומת מיני מרכזי. יש אפשרות לחבר מספר יחידות פנים אחרים ליחידת החיצונית, מה שלא ניתן לבצע במערכת רגילה של מזגן מיני מרכזי.
סוגי יחידות פנים - יש מגבלה בבחירת יחידות פנים למזגן מיני מרכזי רגיל, לעומת מגוון רחב של יחידות פנים המיועדות למזגן מיני VRF, את יחידות הפנים המתאימות לטכנולוגיית VRF יש לבחור בהתאם לתפוקה. המבחר של יחידות הפנים ל-VRF כולל יחידות פנים עיליות, נסתרות, מיני מרכזיות, קסטות עגולות או קומפקטיות, קסטות 4 כיוונים, יחידות אנכיות גלויות או נסתרות וכו’.
עלות ומורכבות ההתקנה - התקנה של מזגן מיני מרכזי לרוב פשוטה יותר, יש הרבה מתקינים המתמחים בהתקנה של מיני מרכזי בעוד שהתקנת מיני VRF חייבת להתבצע על ידי מתקין מוסמך שעבר הדרכה אצל היצרן, ההתקנה מחייבת פיקוח של נציג היצרן
לכן העלות צפויה להיות גבוהה יותר.
מחיר המזגן - המחיר של מיני מרכזי VRF גבוה יותר בהשוואה לעלות מזגן מיני מרכזי רגיל, עם זאת זו השקעה לטווח הארוך מאחר וחוסכים בהוצאות החשמל והתחזוקה, לכן אין להתייחס רק למחיר המזגן ויש לשקלל בהחלטה את עלויות התפעול והחיסכון המצטבר לאורך השנים.
במערכת VRF עם החזרת חום (heat recovery), האנרגיה המוחזרת מהיחידות הפנימיות הפועלות במצב אחד ניתנות להעברה ליחידה פנימית אחת או יותר הפועלות במצב אחר. ברוב המקרים, מערכת החזרת חום יכולה לספק את המצב הדרוש (חימום או קירור) כדי לענות על הצרכים של החלל הנדרש זאת בכפוף למגבלות התכנון של היצרן. מגבלות טווחי הפעולה משתנים בין היצרנים השונים, ולכן חשוב לבחון היטב את המדריך הטכני בעת תכנון מערכת החלפת חום VRF.