אמץ חברה

מיזם "אמץ חברה", תמיכה בעסקים קטנים ובינוניים בימי קורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

"אמץ חברה": מה הניב החיבור בין בית השקעות למשתלת פרחים?

מיזם "אמץ חברה", תמיכה בעסקים קטנים ובינוניים בימי קורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
פרויקט "אמץ חברה" של גלובס בשיתוף בנק לאומי מצוות גופים עסקיים גדולים לתמיכה בעסקים קטנים ● במסגרתו נוצר חיבור מעניין בין בית ההשקעות פסגות למשתלות נאמן רגולסקי - כדי לסייע בבנייה ובקידום סגמנט חדש של מכירה לצרכן הסופי. השידוך המוצלח כבר מניב תוצאות
16.11.2020 | דבורה פישמן

הכתבה בשיתוף בנק לאומי

ההבנה בחשיבות הערבות ההדדית במשק והרצון לסייע בעת משבר, הם שמניעים את מיזם "אמץ חברה" של גלובס בשיתוף בנק לאומי. מטרת המיזם היא לייצר חיבור בין חברות גדולות לעסקים קטנים ועל ידי כך לסייע לאחרונים לצלוח את המשבר שאליו נקלעו בעת הקורונה. כל זאת על מנת שיוכלו לעבור תהליך שינוי ולחזור ביתר קלות לשגרת העבודה. החברות הגדולות מלוות מקצועית חברות קטנות, מעניקות כלים מעשיים ומספקות הכוונה וייעוץ.

קרן ברנע, סמנכ"לית השיווק של בית ההשקעות פסגות שמחה לספר על המפגש עם אנשי משתלות נאמן רגולסקי, אותה אימץ בית ההשקעות, ותהליך הייעוץ וההכוונה שניתנו להם על ידי פסגות: "גורמים מרכזיים בארץ ובעולם מבקשים לסייע לכלכלה להתאושש ממשבר הקורונה ואף פועלים בדרכים שונות", אומרת ברנע, "אבל זה נכון כמובן בהתייחסות להיבט הגלובלי. והנה התאפשר לנו לעשות דבר מה, דווקא בהיבט הפרטני במסגרת המיזם של גלובס ובנק לאומי. אני שמחה ביותר על כך שניתנה לי ההזדמנות להיות מעורבת 'במשהו טוב' וערכי, בימים לא פשוטים אלה.

צילום: צוות פלורה בלום
 צילום: צוות פלורה בלום


"במסגרת הפרויקט, פגשנו את האנשים המצוינים ממשתלות נאמן רגולסקי, שהחליטו לא לשקוט על הקיים, לא להנציח את הקושי, אלא ליזום, לפתח ולהביא לשינוי בעסק שלהם".

לצקת תוכן חדש לעסק

משתלות נאמן רגולסקי הם מגדלי פרחים ותיקים ממושב נטעים ונתיב העשרה, המוכרים משך 40 שנה לסיטונאים. בימי הקורונה, אחרי שזיהו את השינוי בהרגלים של משקי הבית, בהתכנסות וההתנהלות הביתית - הם קיבלו החלטה שמן הראוי יהיה להוסיף סגמנט חדש לעסק ולמצוא דרכים להביא את "המוצרים" ישירות ללקוח הסופי ולעבור גם למכירה קמעונאית.

צילום: צוות פלורה בלום
 צילום: צוות פלורה בלום

וכך, עם ההחלטה לפנות ללקוחות פרטיים, הקימו בחברה אתר אינטרנט חדש ופתחו חנות בתל אביב בשם florabloom במקום מרכזי. בנוסף, הם מינו מנהלת מותג ויחד עם אנשי פסגות ובהכוונתם החלו לצקת לעסק תוכן חדש.

"קיווינו לתמיכה בתהליך המיתוג ל-florabloom ולמציאת דרכי פעולה, שיעזרו להגיע לצרכן הסופי כמו גם לרוח גבית בפיתוח עסקי בעת הקמת המיזם החדש שלנו בתנאי השוק תחת קורונה", מספר ליאור נאמן, העומד בראש המשתלה. "נפגשנו עם אנשי פסגות קרן ברנע ואיל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות, שגילו אמפתיה למצבנו וחיזקו אותנו שאכן הכיוון שהחלטנו ללכת אליו נכון. בפגישות עבודה נוספות נעזרנו בידע וברצון הטוב שלהם כדי להתקדם במהלך".


תהליך העבודה

"בפגישותינו הראשונות שנערכו פנים אל פנים", מספרת ברנע, "קבענו מה צריכה להיות האסטרטגיה, כיצד להביא את 'הבשורה' של המשתלה אל הלקוח הפרטי, באיזה דרך להציג את הפעילות ומה צריכים להיות היבטי התוכן והלוגיסטיקה באתר העסק, כך שיביאו לקוחות חדשים וקהל רב.

"חשבנו יחד מה תהיה הדרך הטובה ביותר למתג את ה'סגמנט' החדש ולאחר ניתוח הנתונים, מצאנו כי זו בניית האתר והנגשה גם באמצעות רשתות חברתיות - האינסטגרם והפייסבוק", היא מוסיפה.

צילום: צוות פלורה בלום
 צילום: צוות פלורה בלום

תום נאמן, בנו של ליאור ומי שאמון על פיתוח, ניהול והטמעת המהלך מספר על הצדדים המעשיים של הפעילות: "רתמנו את כל הצוות שלנו לטובת המהלך החדש. קלטנו לעבודה שלוש נשים מוכשרות, שפועלות להפיח חיים במיזם ולפעול כדי להביא את יופי הפרחים שלנו לבתים רבים.

"בנוסף להשקת אתר המכירה החדש (שעוצב ע"י אשתו של תום - ד.פ), אנו מתכוונים לפתוח את העסק לקהלים חדשים ולעשות משלוחים לכל הארץ (גם באמצעות וולט). כעת, במועד זה לקראת השנה הבאה, שנקווה שתבוא עלינו לטובה - הגענו לנקודת ההשקה ואנחנו משוכנעים שנוכל לפעול לקידום המותג - florabloom, להמשיך בשיתוף הפעולה עם פסגות ולחשוב על דרכים יצירתיות נוספות להרחבת הפעילות שלנו".

וליאור נאמן מסיים בפרגון לפרויקט: "בימים הקשים שלאחר הסגר, ראיתי בגלובס ידיעה על המיזם 'אמץ חברה' - והחלטתי לפנות לסיוע. כשקרן מפסגות התקשרה אליי הרגשתי שמחה גדולה, הרגשתי שלמישהו אכפת, שיש עדיין כוונות טובות ואנשים טובים".

© כל הזכויות שמורות לגלובס
יצירת קשר תקנון