בחסות
x

שיתוף

סגירה

06

Taranis

פענוח אוטומטי של תצלומי אוויר חקלאיים

מייסדים:

אופיר שלם (מנכ"ל), אלי בוקצ'ין, איל כרמי ואסף הורביץ

משקיעים:

ויולה ונצ'רס, Nutrien, Cavallo, Sumitomo, OurCrowd , ורטקס, Finestere Ventures

שנת הקמה 2015
עובדים 45
גיוסי הון 30 מיליון דולר
"העולם החקלאי שמרני, אבל יש בו פוטנציאל ענקי"
טל שחף

חובבי היין שמגיע מקליפורניה מסתובבים בחודשים האחרונים אכולי דאגה: וירוס בלתי מוכר תוקף את הכרמים ועלול לפגוע ביבולי הגפנים ובאיכות המשקה.

הווירוס, כך מצאו האגרונומים, מתפשט באמצעות חרק שמטייל בכרמים וניזון מאחד העשבים שנפוצים בהם. מי כאן כדי לעזור? לא מכסחי השדים, אלא אנשי הסטארט-אפ טאראניס (Taranis) מרמת החייל, שממפים את התפשטות העשב ומנחים את המדבירים כמה והיכן לרסס כדי להיפטר ממנו.

המאבק בווירוס הקליפורני הוא רק חלק קטן מעסקיה של חברת הטכנולוגיה החקלאית, שניצבת בימים אלה על קו הזינוק לשווקים בהיקף של מיליארדי דולרים. המוצר שפיתחה כולל צילום שדות מרחפנים וממטוסים ופיענוח אוטומטי של התצלומים, במטרה לספק מידע בעל ערך כלכלי רב לחקלאים - בעלי חוות ענק בארה"ב, דרום אמריקה ואזורים נוספים.

לאחרונה גייסה החברה עוד 20 מיליון דולר וצירפה שורה של משקיעים אסטרטגיים משמעותיים בעולם החקלאי, מה שיכול להעיד על הציפיות הגבוהות שנתלות בה.

את טאראניס הקימו לפני שלוש שנים אופיר שלם, איל כרמי, אלי בוקצ'ין ואסף הורביץ, ומאוחר יותר הצטרף אליהם עמיחי גורניק, שאחראי לטכנולוגיית הצילום האווירי הייחודית של החברה. שלם וגורניק חברים מילדות, בני ההתיישבות העובדת, שהכירו מקרוב את היציאה לשטח והניסיון לאתר מזיקים ומחלות. "זה שילוב בין שני דברים שאני אוהב. סגירת מעגל כזאת", אומר שלם, המכהן כמנכ"ל.

איך הגעתם להקים את החברה?

"צברנו הרבה ניסיון בתחום ביטחוניים, עשינו קריירות מעניינות , אבל ראיתי חברים שעברו לסטארט-אפים והיו מרוצים. רצינו לראות איך הכישורים שלנו יכולים לשמש בעולם הזה. התחום שאנחנו פועלים בו חיובי ותורם לעולם, הכרנו את הבעיות וידענו שיש פוטנציאל ענקי ושזו תעשייה מאוד שמרנית שנהנית ממעט חדשנות יחסית לגודלה".

וות Taranis / צילום: שלומי יוסף"

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס