x

שיתוף

סגירה
דידי גורפינקל, אייל כהן, עודד הר-טל, מייסדי datarails / צילום: שני צידקיהו
01

DataRails

תכנון וניתוח פיננסי באקסל לארגונים בגודל בינוני

מייסדים: דידי גורפינקל, אייל כהן, עודד הר-טל

משקיעים: קרן ורטקס, אורן זאב, קרן וינטאג', קרן Innovation Endeavors

שנת הקמה: 2015 עובדים: 140 גיוסי הון: 53 מיליון דולר

רוב הסטארט-אפים רוצים להחליף את האקסל, דאטה ריילס משדרגת אותו
הסטארט-אפ של דידי גורפינקל, אייל כהן ועודד הר-טל נחלץ לעזרת מיליוני עובדים במחלקות פיננסיות בארגונים ברחבי העולם • המוצר של דאטה ריילס קורא מידע לא מובנה מתוך אקסל וממזג אותו עם מידע ממערכות אחרות בארגון ומאפשר ניתוח בזמן אמת של הנתונים וגם תצוגה ויזואלית ברורה
אופיר דור

הלקוח הפוטנציאלי של דאטה ריילס עונה פחות או יותר לתיאור הבא: הוא (או היא) סמנכ"ל כספים בחברה של כמה מאות עובדים, לא יותר מ-1,000. הוא עובד כבר כמה שנים טובות בארגון, קרוב לוודאי עשור ומעלה. בכל חודש הוא אחראי להוציא את הדוחות החשובים של הארגון כמו דוח רווח והפסד, תקציב ותחזיות. את כל הדוחות הללו הוא בונה באופן קבוע באמצעות תוכנת אקסל.

העבודה על הדוחות באקסל רחוקה מלהיות מושלמת, אך לאורך השנים הוא בנה שיטות משלו, מודלים ונוסחאות כדי לחשב את הבלאי למכונות ואת מספר הקילומטר הכולל שנסעו משאיות החברה. חוץ ממנו כמעט אף אחד אחר בארגון לא מבין את הנוסחאות האלו. עדיין, בלילות לפני הוצאת הדוחות, הוא נשאר יותר מדי פעמים במשרד עד השעות המאוחרות כדי לתקן את הנוסחאות, להוריד ולהוסיף עמודות לגיליון האקסל, במקום להתעמק במספרים עצמם כמו שהוא היה רוצה.

לאורך השנים הציעו לו לא פעם להעביר את כל העבודה על הדוחות לתוכנות תכנון וניתוח פיננסי ייעודיות (FP&A) חדשות ונוצצות. הוא אפילו בדק כמה אופציות כאלו, אבל זה אף פעם לא עבד. להזין את כל המודלים והנוסחאות של הארגון פנימה ידרוש לא מעט זמן הטמעה והשקעה כספית. אחר כך הוא גם יהיה כבול ויצטרך לפנות לחברת התוכנה עבור כל שינוי קטן. אז במשך שנים הוא נשאר עם הגמישות של האקסל, על כל מגרעותיו. הייחוד של הסטארט-אפ דאטה ריילס (DataRails) הוא בכך שהוא לא מנסה להעביר את אותו סמנכ"ל או סמנכ"לית כספים לתוכנה חדשה אחרת, אלא משדרג עבורם את העבודה באקסל עצמו.

כאשר שואלים יזמי סטארט-אפים שמפתחים פתרונות בתחומים כמו שכר, ניתוח נתונים או ניהול משימות מי המתחרה המוביל שלהם, שומעים בדרך כלל את שמה של תוכנת אקסל חוזר שוב ושוב. תוכנת אקסל אמנם הושקה אי שם ב-1985, אך בזכות הגמישות שלה היא הוטמעה עמוק בביצוע רבות מהמטלות בארגון. למעשה יש אפילו מי שממליץ ליזמים מתחילים שמחפשים רעיון לסטארט-אפ, פשוט להסתובב במשרדים כדי לגלות באלו משימות משתמשים עדיין באקסל ואחר כך לפתח תחליף יעיל יותר. דאטה ריילס דווקא נוקטת בגישה הפוכה וזה הייחוד שלה.

קראו עוד

צלמי הפרוייקט: שלומי יוסף, כדיה לוי

© כל הזכויות שמורות לגלובס