x

שיתוף

סגירה
Connecteam / צילום: כדיה לוי
02

Connecteam

אפליקציית הדרכה ותקשורת פנים ארגונית

מייסדים: אמיר נחמיה, דניאל נוריאל, יונתן נוריאל

משקיעים: OG Tech, אינסייט

שנת הקמה 2013 עובדים 104 גיוסי הון 40 מיליון דולר

"יש עובדים שבחיים לא יעבדו עם מאנדיי. אנחנו כאן בשבילם"
אמיר נחמיה לא רצה להיות רובין הוד, אבל האפליקציה שפיתח יחד עם חבריו לצוות הפכה לסופר-אפליקציה של העובדים ה"שקופים" - אלה שאף פעם לא יהיה להם אימייל מהעבודה ולא כרטיס תן ביס - ומציעה להם אימייל, תקשורת פנים ארגונית, מנהל משימות ועוד • כיצד זכתה קונקטים לכינוי ה"מאנדיי של הלואו טק"
אסף גלעד

מנהלים בהייטק נוטים בדרך כלל להקים חברות ולפתח מוצרים עבור אנשים דומים להם. מאנדיי מפתחת מערכת לניהול פרויקטים עבור מתכנתים, מעצבים ומנהלי מוצר בחברות הייטק. למונייד השיקה חבילת ביטוח שפונה בעיקר להייטקיסטים צעירים המתגוררים בערים גדולות. הייבוב משרתת מנהלי משאבי אנוש בחברות טכנולוגיות. גם קונקטים (Connecteam) התחילה כך: היא הוקמה כאפליקציה המאפשרת לחברות להדריך את עובדיהן מרחוק באמצעות הטלפון הנייד. אלא שככל שעבר הזמן הבין אמיר נחמיה, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, כי הוא מפספס משהו. חברות לואו-טק, על אף התדמית הפחות זוהרת, מצאו דרך להשתמש באפליקציה ולהפוך אותה לשימושית בעבורן - הרבה יותר מאשר חברות ההייטק הנוצצות והחכמות.

מחוץ לבועת ההייטק קיים עולם אמיתי מאוד של מפעלי תעשייה, רשתות מרכולים, אתרי בנייה ובתי חולים - שמעסיק מיליוני עובדים שלא מקבלים מהעבודה מחשב או כרטיס תן ביס. הם לא זוכים לחשבון דוא"ל מהעבודה ועל מאנדיי רובם ככל הנראה לא ישמעו לעולם. תמצאו אותם בדרך כלל בשטח: על פסי ייצור, ליד קופות רושמות או על פיגומים - והמכשיר היחיד שמלווה אותם הוא הטלפון החכם האישי שלהם. עליו מותקנות כמעט תמיד אפליקציות כמו פייסבוק, וואטסאפ או אפליקציות תקשורת דומות.

עובדים אלה, שהיו עד כה שקופים לחברות ההייטק, הפכו להיות השגרירים הטובים ביותר של קונקטים - חברת סטארט-אפ אלמונית מתל אביב שחגגה לא מזמן את שנתה הרביעית. על אפליקציית ההדרכה שלה הוסיפה קונקטים גם יישום צ'ט פנים-ארגוני, שעון נוכחות, תוכנת ניהול משימות, ניהול משמרות וחופשות וממשק הודעות. בקצרה, מדובר בסופר-אפליקציה, כזו המציעה לעובד את כל מה שהוא זקוק לו כדי לתקשר מרחוק עם מקום העבודה שלו.

הדחיפה שנתנה הקורונה

מגפת הקורונה הייתה ברכה משמים עבור החברה הקטנה, שמספר עובדיה מנה רק כמה עשרות בתחילת השנה שעברה. "נוצר צורך מיידי לוודא שהתקשורת בתוך ארגונים וחברות זורמת כמו שצריך", מספר נחמיה לגלובס. "בבת אחת, נכנסו גם נהלים ורגולציה לתוך התחום הזה, במיוחד בארה"ב. מנכ"לים התחילו לשאול את עצמם איך הם מוודאים שכל העובדים, עד האחרון שבהם, קראו את המייל המבקש מהם שלא להגיע לעבודה בגלל הידבקות עובדים; או למשל, כיצד אתה מגיע אך ורק לעובדים ששהו במחלקה מסוימת, פונה רק אליהם, ומוודא שהם קראו והפנימו את המסר?".

קראו עוד

צלמי הפרוייקט: שלומי יוסף, כדיה לוי

© כל הזכויות שמורות לגלובס