x

שיתוף

סגירה
streamelements / צילום: שלומי יוסף
03

StreamElements

פלטפורמה לשדרני וידאו עצמאיים

מייסדים: אור פרי, דורון ניר, ראם שרמן, גיל הירש

משקיעים: סופטבנק, פיטנגו, פייפאל, מבטח שמיר, מנורה מבטחים, SOMV

שנת הקמה: 2017 עובדים: 220 גיוסי הון: 116 מיליון דולר

סוכנות טאלנטים מן העתיד ליוצרי תוכן צעירים
בזמן שפייסבוק נואשת לחפש יוצרי תוכן צעירים כדי למשוך קהל חדש לפלטפורמה המזדקנת, סטרים אלמנטס זיהו כבר לפני שנים את הכוח שניתן בידיהם של שדרני וידאו עצמאיים • היום הם מייצרים הכנסות של עשרות מיליוני דולרים מבניית קהלים ומגיוס חסויות ממותגי ענק שרוצים להתחבר אל דור ה-Z - ה"בלתי ניתן להשגה", הדור שאינו צופה בטלוויזיה - אפילו לא בנטפליקס
אסף גלעד

כשמייסדי הסטארט-אפ סטרים אלמנטס - דורון ניר, אור פרי, ראם שרמן וגיל הירש - צפו במארק צוקרברג מציג בחודש שעבר בפני 3 מיליארד משתמשי פייסבוק את חזון המטא-וורס, העולם הווירטואלי התלת-ממדי שבתוכו נחיה ונעבוד בתוך אי אילו שנים, המחשבה המרכזית שחלפה במוחם הייתה: עכשיו באים?

כבר שנים שצוות היזמים של סטרים אלמנטס (StreamElements) רואה את המתרחש מתחת לאפן של הרשתות החברתיות וחברות הכבלים והסטרימינג הגדולות: יותר צעירים בוחרים להתנתק מרשתות הטלוויזיה הוותיקות ואפילו משירותי הסטרימינג, והופכים למה שהתעשייה המסורתית מכנה "הבלתי נגישים". לא לחינם אמר מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס: "דיסני פלוס ואמזון פריים פחות מפחידות אותי מיוטיוב ופורטנייט".

מגיעים ל"בלתי נגישים"

למעשה, הם נגישים מאוד למי שמכיר אותם ויודע היכן למצוא אותם. הם חיים בעולם הווירטואלי הקובייתי של מיינקראפט - שהוא כיום המשחק הנצפה ביותר ביוטיוב, במשחקי התלת מימד של רובלוקס, ביקום התזזיתי של פורטנייט, ובמשחקי הארקייד של וורלד אוף וורקרפט וליג אוף לג'נדס. כשהם לא משחקים, הם צופים במשפיענים אחרים שמשדרים את עצמם משחקים משחקי הרפתקאות או שח-מט, מתכנתים קוד או סתם משתפים בחוויות היום-יום שלהם או מהגיגי ראשם.

הגם שהרוב המכריע, הן של הקהל והן של השדרנים, מגיע מעולמות הגיימינג, משחקי וידיאו הם רק תירוץ. "המשפיענים האלה משחקים רק חלק מהזמן - בשאר הם צופים יחד בקליפים או בקדימונים, מדברים על קוביד או צוחקים יחד עם הקהל שלהם", אומר לגלובס דורון ניר, ממייסדי סטרים אלמנטס. "הם שחקני מחשב אבל גם מנהלי קהילה - הם הרב והכומר של הקהל שלהם שצורך כל תוכן שהם משדרים, כפי שמבוגרים יותר 'שתו' בילדותם כל מה שהמנחה בערוץ MTV הוציא מפיו".

קראו עוד

צלמי הפרוייקט: שלומי יוסף, כדיה לוי

© כל הזכויות שמורות לגלובס