x

שיתוף

סגירה
אסף עזרא וטל סייג, מייסדי גרנולייט / צילום: כדיה לוי
04

Granulate

תוכנה ארגונית לשיפור ביצועי תשתית מחשוב

מייסדים: אסף עזרא, טל סייג

משקיעים: רד דוט קפיטל פרטנרס, אינסייט פרטנרס, TLV פרטנרס, חץ ונצ'רס

שנת הקמה: 2018 עובדים: 80 גיוסי הון: 50 מיליון דולר

גרנולייט עוזרת לארגונים להתמודד עם הכאב הגדול ביותר - חשבון הענן
אסף עזרא וטל סייג, בוגרי תלפיות ו-8200, תכננו להקים עוד סטארט-אפ סייבר, אך שינו כיוון כשגילו עד כמה השימוש במשאבי המחשוב בארגונים לא יעיל
אופיר דור

בעוד מרבית החברות עוברות בשנים האחרונות מניהול שרתים עצמאי לשימוש בשירותי מחשוב בענן הציבורי, דרופבוקס החליטה לעשות מהלך הפוך. החל מ-2015 דרופבוקס העבירה בהדרגה את פעילותה מהענן של אמזון, AWS, אל שרתים משלה. התוצאה הייתה חיסכון בהוצאות בגובה 75 מיליון דולר בשנתיים הבאות.

המהלך מדגים את הבעייתיות בשירותי הענן הציבורי, שמספקות ענקיות הטכנולוגיה. לענן יש יתרונות ראשוניים גדולים מאוד - תשתית המחשוב בענן זמינה מיידית, ללא הוצאות הקמה ראשוניות גבוהות, וניתן להגדיל או להקטין את המשאבים בכל זמן בקלות ובנוחות. אלא שככל שחברות גדלות, הן מגלות בכאב כי הוצאות הענן מתחילות להתייקר בקצב מהיר יותר מההכנסות. כמו דרופבוקס, גם אחרים מנסים להוזיל עלויות - בספוטיפיי למשל, תוסף פנימי מציג למפתחים אומדן של הוצאות הענן ומאפשר לתקן את הקוד כדי להוזיל את עלויות המחשוב. הסטארט-אפ גרנולייט (Granulate), שהוקם ב-2018 על ידי אסף עזרא (מנכ"ל) וטל סייג (סמנכ"ל טכנולוגיות), מנסה לעזור לחברות להפחית את חשבונות הענן באמצעות אופטימיזציה של השימוש במשאבי המחשוב, בלי לשוב ולכתוב מחדש את הקוד.

סוכן תוכנה בענן

השניים שירתו יחד במסלול תלפיות וב-8200 ואחרי שחרורם בקיץ 2017 חשבו להקים יחד סטארט-אפ סייבר כמתבקש. הם החלו לעבוד כיזמים בהתמחות בקרן ההשקעות בסייבר YL ונצ'רס ונפגשו עם שורת מנהלי אבטחת מידע בארגונים כדי לשמוע מה הבעיות שמפריעות להם. אלא שמהשיחות עזרא וסייג גילו בעיקר את חוסר היעילות בה ארגונים מנצלים את משאבי המחשוב, והם החליטו להתמקד בנושא. כך קמה גרנולייט ב-2018.

אחרי שנה וחצי של עבודה, במרץ 2020, השיקה גרנולייט את המוצר - סוכן תוכנה שיושב על שרתי החברה בענן הציבורי או בארגון עצמו ומנהל את סדר הפעולות, כדי לשפר יעילות ולהפחית עלויות. באופן רגיל סדר הפעולות שיבצע השרת נקבע על ידי מערכת ההפעלה, אך זו פועלת באופן גנרי מבלי לנתח את דפוסי העבודה הייחודיים של הארגון הספציפי.

קראו עוד

צלמי הפרוייקט: שלומי יוסף, כדיה לוי

© כל הזכויות שמורות לגלובס