x

שיתוף

סגירה
Nexite / צילום: כדיה לוי
05

Nexite

תגים חכמים לבגדים

מייסדים: ענת שקד, ליאור שקד

משקיעים:  פיטנגו, סבן ונצ'רס, ורטקס, באטרי, אינטל קפיטל

שנת הקמה: 2017 עובדים: 50 גיוסי הון: 83 מיליון דולר

נקסייט רוצה לתת לחנויות בקניון את אותו מידע שיש לעלי אקספרס
תגים חכמים יעזרו לחנויות אופנה לדעת מה נמצא במלאי, לאיזה פריטים לקוחות ניגשים ומה הם משאירים תמיד מאחור בחדר ההלבשה
אופיר דור

המסחר המקוון צבר אומנם תאוצה אדירה בתקופת הקורונה, אך בכל זאת לפי התחזיות, ב-2024 האנושות תבצע רק כ-22% מהרכישות אונליין. הסטארט-אפ נקסייט (Nexite), שנוסד בסוף 2017, מנסה לתת לחנויות אופנה פיזיות חלק מהפונקציות שיש לאתרי מסחר מקוון ולצמצמם את הנחיתות ממנה הן סובלות מבחינת המידע ורמת השירות.

מאחורי הסטארט-אפ עומדים ענת וליאור שקד, זוג נשוי והורים לחמישה ילדים (ששניים מהם נולדו מאז יצאה נקסייט לדרך). ליאור (CTO) הוא מהנדס בוגר תלפיות ויוצא אינטל וענת (מנכ"לית) עבדה במשך שנים כמנהלת מותג בשופרסל ומנהלת קטגוריה בתנובה, תפקידים בהם חשה על בשרה את המחסור במידע זמין. "חוץ מכמה הם מכרו, לא ידעתי על המוצרים בקטגוריה שלי כלום. ההחלטות איפה למקם מוצרים למשל התקבלו על סמך תחושות בטן ובמקרה הטוב על בסיס סקרי שוק", היא אומרת.

תגים מבוססי בלוטות'

נקסייט שואפת לספק לבעלי חנויות פיזיות מידע באמצעות תגים שנתפרים לבגדים בתהליך הייצור. התגים מספקים נתונים מידיים על מה נמצא במלאי ואיפה, מבלי צורך לנבור במחסן. הם יכולים לתת גם תובנות עסקיות לגבי איזה אזור בחנות מקבל את רוב הלקוחות ולאן אף אחד לא מגיע. לבסוף התגים של נקסייט מיועדים להחליף את הזמזמים המוצמדים לבגדים בחנויות לצורכי אבטחה ולאפשר ללקוחות לרכוש ואפילו להחזיר מוצרים בנוהל מזורז של סריקה, מבלי לעמוד בתור ולהיפגש עם המוכר.

פתרונות קיימים מבוססי מצלמות, המשמשים למשל בסופרמרקטים אוטונומיים, לא מתאימים לעולם האופנה, שבו המוצרים דומים מדי כדי שניתן יהיה להבחין, למשל, בין שתי חולצות שחורות עם מחירים שונים. בעולם האופנה התבססו על תגים בטכנולוגיית RFID שמשדרים מידע בגלי רדיו לקוראים הפזורים במחסן או בחנות. מחיר תגי RFID זול, כ-10 סנט לתג, אך החיסרון המרכזי הוא טווח קצר למדי שמקשה על קריאה ממרחק של יותר מחצי מטר, ומצריך להציב קוראים רבים ויקרים בחנות.

קראו עוד

צלמי הפרוייקט: שלומי יוסף, כדיה לוי

© כל הזכויות שמורות לגלובס