x

שיתוף

סגירה
Aquant / צילום: שלומי יוסף
07

Aquant

פלטפורמה לאיסוף, שימור והנגשה של ידע ארגוני

מייסדים: אסף מלוכנא, שחר חן

משקיעים: קומרה קפיטל, לייטספיד, אינסייט, פיטנגו

שנת הקמה 2016 עובדים 94 גיוסי הון 110 מיליון דולר

"כל אחד בארגון יוכל תוך 20 שניות לטפל בבעיות כמו מי שעובד שם 20 שנה"
באקוונט מבקשים לרכז ולנתח את הידע בחברות כדי לסייע לטכנאים לטפל בתקלות
שירי דובר

ההבדל בין טכנאי מנוסה לעובד חדש שנשלח לתקן תקלה הוא קריטי. באקוונט (Aquant) מבקשים לרכז ידע ולאפשר גם לטכנאי חסר ניסיון לקבל מידע מהיר ויעיל המסתמך על ניסיונם של טכנאים ותיקים ומיומנים - ממכונות כביסה ועד מכשור רפואי.

"אנחנו מאפשרים לקחת עובד שהוא פחות מיומן ולכן 'יותר זול', וגורמים לו להיות יעיל בדיוק כמו עובד ותיק ומנוסה", אומר שחר חן, שהקים את אקוונט יחד עם אסף מלוכנא אחרי יותר מעשור של עבודה משותפת והיכרות עם שוק ה-Service. השניים עבדו יחד במפתחת התוכנה לניהול משאבי שירות קליקסופטוור, לפני רכישתה על-ידי סיילספורס. "הבעיה מצאה אותנו יותר מאשר אנחנו אותה", אומר מלוכנא. "קליקסופטוור פתרה את בעיית שיבוץ המשימות לסוכן הנוסע. אנחנו הבנו שחלק מהמשימות לא היו צריכות להיות שם מההתחלה. גילינו ש-25% מהן הם ביקורים חוזרים". חן מוסיף, כי "המוצר של אקוונט הוא מוצר משלים למה שעשינו בקליקסופטוור, והיום יש לנו שיתוף פעולה עם סיילספורס".

קטלוג של כל התקלות אי פעם

התזה שלהם הייתה שאם לעובד יש ניסיון, כנראה שהידע גם מתועד איפשהו. כשבדקו גילו שבמרבית המקרים המידע קיים, אך לא באופן מסודר. חן: "אנחנו מקימים 'סופר סט' של ידע. כך גילינו ש-80% מהדאטה נשמר בכלל כטקסט חופשי. באקוונט יודעים להשתמש בו גם כך. אנחנו לוקחים את כל התקלות שאי פעם דווחו על-ידי לקוחות ובונים קטלוג. הצד השני של המשוואה הוא טכנאים שיוצאים לשטח. בסוף התיקון הם מסבירים מה עשו. גם את הצד הזה אנחנו מנתחים ומבינים מה הם עשו באמצעות טכנולוגיית ניתוח שפה בבינה מלאכותית".

המידע משמש גם את המוקדנים במוקד השירות, שיכולים לפעמים לקצר את התהליך עוד יותר ולתת פתרון מרחוק. "אנחנו שואפים לשכפל את המידע ברמה כזו שכל אחד בארגון יוכל תוך 20 שניות לטפל בבעיות כמו מי שעובד בארגון 20 שנה", אומרים באקוונט.

קראו עוד

צלמי הפרוייקט: שלומי יוסף, כדיה לוי

© כל הזכויות שמורות לגלובס