x

שיתוף

סגירה
יונתן ברגמן ורון גורה / צילום: Empathy
08

Empathy

תמיכה ושירות דיגיטליים למשפחות אבלות

מייסדים: רון גורה, יונתן ברגמן

משקיעים: שי וינינגר, מיכה קאופמן, אלף, ג'נרל קתליסט, אנטרי

שנת הקמה: 2020 עובדים: 39 גיוסי הון: 43 מיליון דולר

לסייע לאבלים בארה"ב להתמודד עם האובדן ועם הביורוקרטיה
הסטארט-אפ של רון גורה ויונתן (יון) ברגמן מציע סיוע טכנולוגי בתעשיית סוף החיים, שהיקפה מוערך ב-100 מיליארד דולר
שירי דובר

הסטארט-אפ אמפת'י (Empathy) מציע פתרון להתמודדות עם האתגר הוודאי מכולם - המוות. אמפת'י מלווה את האבלים צעד צעד, בדרך להתמודדות עם המציאות החדשה ובעיקר עם סבך הביורוקרטיה.

למייסדי אמפת'י, רון גורה (מנכ"ל) ויונתן (יון) ברגמן (CTO), ניסיון עשיר בעולם היזמות והטכנולוגיה. אחרי שגורה מכר ב-2011 את הסטארט-אפ "דה גיפט פרוג'קט" לאיביי, הוא ניהל את מרכז החדשנות של ענקית הקמעונאות בישראל, ובהמשך כיהן כבכיר בפייפאל וב-WeWork. ברגמן כיהן לצדו בתפקידים שונים בחברות אלו לאורך העשור.

השאלות הקשורות לסוף החיים ליוו את גורה לאורך חייו, החל ממות אחיו בגיל צעיר מאוד. כשהיה מנהל צעיר באיביי, הוא מספר, "עובד בכיר שלי בסן חוזה איבד את אשתו. ניסיתי להיות מנהל טוב וקולגה, ולהקשיב לו. רק אז הבנתי כמה שאני לא מבין. חודשיים אחרי ההלוויה הבנאדם עדיין לא תפקד. כשנסעתי לבקר אותו ראיתי ערימת ניירת, וזה הוויז'ואל שהכי חקוק לי בראש. אז הבנתי שצריך לפתור את זה".

כישראלים, סבור גורה, קשה לנו לקלוט את סדרי הגודל של הבור הביורוקרטי שעמו צריכים השארים להתמודד בארה"ב. למשל, "אם את לא מתקשרת לסושיאל סקיוריטי לעדכן שמישהו נפטר, את נקנסת, כי יוצאים מנקודת הנחה שאי הדיווח הוא כדי לקבל תשלומים במקומו", מסביר גורה.

קראו עוד

צלמי הפרוייקט: שלומי יוסף, כדיה לוי

© כל הזכויות שמורות לגלובס