עסק ישראלי

הדור הבא של הקורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הדור הבא של הקורונה

הדור הבא של הקורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
29.07.2020 | אורי גורן, סמנכ"ל דיגיטל ושירות, קבוצת קסטרו הודיס

אורי גורן, סמנכ"ל הדיגיטל של קסטרו / צילום: אתי חפץ
 אורי גורן, סמנכ"ל הדיגיטל של קסטרו / צילום: אתי חפץ

עסק משפחתי הוא עסק שבו הערך המוסף הוא הנשמה.
זה ערך שאי אפשר לקנות במכולת וגם לא במצגות אסטרטגיות של ערכי מותג ושפה תקשורתית. זה ערך שבא לידי ביטוי בשיא הלחץ, במקום בו רק למי שהקים את העסק ב-10 אצבעות זה קורה בשיא הטבעיות.

זה קורה כאשר חברת השליחויות מתעכבת, ובעל הבית בלי לחשוב פעמיים פשוט נכנס לאוטו ויוצא לדרך ליום שלם של עשרות שליחויות ללקוחות עד פתח הבית (גם אם זה לקצה הצפוני של המדינה).
פשוט כדי להמשיך ולתת את השירות הטוב ביותר שהוא הבטיח ללקוחותיו כל כך הרבה שנים, זה נשמע הכי טבעי ופשוט שהוא אומר: "אני לא יכול לאכזב אותם".

נפגשתי אתמול עם אבא ובן המנהלים חברה בינונית בגודלה, הכוללת מספר חנויות למוצרי צריכה הממוקמות במרכז הארץ וכן אתר אינטרנט בתחילת הדרך.
השילוב בין הניסיון והלב הפועם של החברה בזכות האבא, יחד עם החשיבה העסקית וההבנה הטכנולוגית של הבן מייצרים בטחון ואמונה שיחד הם יכולים לצלוח כל משבר.


תקופת המעבר בין הדורות מהווה את האתגר הגדול של החברה ובמידה רבה ייקבע האם החברה תצלח את המשבר הנוכחי ואת המשברים הבאים.
הבן מספר לי: "תשמע, היום שהעובדים מגיעים הם רושמים על פתק את השעה שהם הגיעו ובסוף היום מוסיפים את השעת יציאה, אי אפשר לעבוד ככה. " האבא מחייך ואומר: "אני סומך עליהם".

ובאותה נשימה כאשר הבן מספר שבתקופה האחרונה נתגלו מלאים גדולים מידי האבא ידע להגיד בגאווה: "רק הבן ידע לטפל בהם, הסביר לספקים ברמה העסקית למה נכון להם לשתף פעולה והם מיד הסכימו".

מעבר בין דורות בניהול העסק הוא מעבר לא קל. העסק חי ונושם בזכות DNA שנבנה בעמל רב על ידי מי שהקים אותו, ערכיו האישיים לעיתים זהים לחלוטין לערכי המותג.
השלב בו קיימת ההבנה כי העסק חייב לקפוץ מדרגה כדי לשרוד, לדלג דור כדי להתאים לתנאי הסביבה החדשים, הוא קריטי להצלחה.

כדי לצלוח תהליך זה, בראש ובראשונה יש צורך להכיר בשוני ובאיכויות שכל דור מביא עימו ולחשוב איך השילוב ביניהם ייצר את הנוסחה להצלחה.

צריך לזכור שהעובדים הנאמנים והלקוחות המרוצים הם כאלה בזכות המרקם הכל כך עדין של החברה וכל ניסיון לדרוס את זה ולהביא סיפור חדש, מאיים באופן ישיר על המשך קיום החברה.

אז איך שומרים על ה-DNA של החברה ושל המותג מחד אך עוברים לניהול מקצועי ומדוייק יותר?


איך מטמיעים תהליכי עבודה בארגון בלי לאבד את המגע האנושי והחום?

איך מצליחים להטמיע ב-online את כל הערכים של המותג ומצליחים לייצר תשתית מספיק רחבה שתתן מענה עסקי משמעותי בעיתות משבר כדוגמת הקורונה?

אלה שאלות שנצטרך להתמודד איתן בכדי לצלוח את האתגרים הרבים.

שמחתי לראות שקיים פרגון גדול מאד בין הדורות והבנה ברורה של חלוקת הכוחות ביניהם. אין לי ספק שהם בדרך הנכונה לצלוח את הקורונה, וגם את הדור הבא שלה.

© כל הזכויות שמורות לגלובס
יצירת קשר תקנון