עסק ישראלי

חוויית ההתנדבות

חוויית ההתנדבות

חוויית ההתנדבות
24.05.2020 | שירה פאיאנס בירנבאום, יועצת עסקית

אני שמחה לשתף בחוויתי האישית כיועצת עיסקית בהתנדבות ביוזמה הברוכה של גלובס - פרוייקט עסק ישראלי. פרוייקט שמאפשר ללקוחות עיסקיים קטנים להיעזר במומחים בסוגיות מגוונות בכלל, ובהתמודדות בחזרה לשיגרה ביציאה מהקורונה בפרט. תודתי נתונה מקרב לב הן לגלובס והן לעסקים איתם עבדתי - נהנתי, החכמתי תרמתי וכמה היה מרגש לקבל פידבקים חיוביים מהלקוחות שמרגישים שקיבלו ערך מהפרוייקט ושהייעוץ תרם להם להתפקס ולקבל החלטות להמשך. אשרי שלקחתי חלק בזה ואני מתרגשת לשתף מספר תובנות מהחוויה:

קיבלתי עסקים מרתקים שהם חברות הדרכה ויעוץ בתחומי טכנולוגיה יחודיים המתמודדים עם סוגיות כגון: עבודה בינלאומיות מרחוק, מצבת עובדים, מיקוד בכיוונים עיסקיים ואמידת סיכוי/סיכון, שיתופי פעולה ואף צורך בסיוע בפתיחת דלתות.

1. חשוב לי להדגיש - בארגונים שעבדתי איתם לא היו נשים!! יש כבר מספיק נשים עם ידע טכנולוגי נרחב וייעוצי בשוק והייתי רוצה לראות אותן עובדות בחברות כאילו.


2. בעסקים קטנים יש דמיון רב בן צורת ניהול החיים הפרטיים של בעל העסק לצורת ניהול העסק - מה שלעיתים מקשה על קבלת החלטות עיסקיות. וכאן נכנס תפקיד היועץ מומחה להעמיד בפני הלקוח מראה להתבוננות והשתקפות אובייקטיבית מה שבוודאות עשוי להביא לו ערך רב בקבלת החלטות וכל אחד זקוק בזמנים מסויימים בחיים שתושם לו מראה גדולה ושהמציאות תשתקף בה.

3. לעסק קטן תמיד אפשר לתרום, לסייע ולעזור - לכל אחד מאיתנו יש מה לתרום לשני! מנסיונו, מחכמת החיים שלו, ומהשקפות חיים שונות. ואף מקשרים, משותפויות ובפתיחת דלתות. ויש דימיון בצרכים בין סוגי עסקים קטנים שונים והמנוהלים על ידי סוגי אנשים שונים - כולם צריכים ויכולים ליהנות ולצמוח ממידע וידע, מעיצה טובה ומאינטראקציה עם אנשים ונסיון של אחרים.

4. על מנת להצליח לסייע ולעזור אין קיצורי דרך - צריך סבלנות, הקשבה, סובלנות, פתיחות מחשבתית ולהשקיע את הזמן הנדרש - ולא מעט פעמים זה לוקח יותר זמן ממה שתיכננת - אבל אז מה?!

5. שימת לב ורגישות לאנשים להם אתה מייעץ היא אולי התכונה הנדרשת הכי חשובה. ולא תמיד הלקוח יודע להגדיר מה באמת הוא צריך ורק עם רגישות, תבונה והנחייה אפשר להוביל את הלקוח לדיוק הצורך, לאמוד את הנאמר בן השורות - ולעיתים רב הנסתר על הגלוי וחשוב לסייע ללקוח כך שיגיע בעצמו למסקנה/החלטה הנכונה.

6. הנכס הכי גדול של הארגון הקטן הוא העובדים! ומאידך התלות בהם היא גבוהה מאוד. ויש להתייחס לכך בכובד ראש בהקשר התרבות הארגונית שמטפחים וה-DNA הרצוי.

ואחתום בכך שביקשתי מהעסקים להמשיך ולהיות איתי בקשר בהמשך על מנת לראות שההחלטות רוקמות עור וגידים והופכות לתוכניות עיסקיות ופעולה אמיתיות המיושמות בפועל.


© כל הזכויות שמורות לגלובס
יצירת קשר תקנון