בשיתוף:

"פרפרים בבטן זה טבעי לגמרי"

מרק גפן / צילום: הייסולייט מרק גפן / צילום: הייסולייט

מרק גפן

מנכ"ל Hysolate

מרק גפן, מנכ"ל Hysolate. בן 49, נשוי + 3 וגר ברמת השרון. תחביבים: ריצה, טיולי

הדרך שלי

ב־2003 הצטרפתי לחברת 'סאיוטה' בניו יורק כמנהל השיווק והמוצר, ב־2008 ייסדתי את 'אינקפסולה' בישראל ובהמשך ניהלתי את הפעילות שלה בארה"ב, ובמהלך השנים גם הצטרפתי ל'קרן בסמר' וכן ניהלתי את הפעילות העסקית של 'נקסאר'.

מהלך מנצח

אחרי כמה שנים מוצלחות בפאלו אלטו בעמק הסיליקון, למרות שלל הצעות שקיבלתי למנכ"ל חברות מצוינות בארה"ב, החלטנו לחזור לישראל ותוך חודשיים התקפלנו משם. בסופו של דבר צריך ללכת עם הלב, והלב שלנו הוא כאן.

עצה טובה שקיבלתי

בתקופתי ב'סאיוטה' זכיתי לעבוד לצידו של נפתלי בנט, אז מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, שאומנם אינני שותף לדעותיו הפוליטיות, אך בעיניי הוא מנהל מצוין ובעל חזון ולמדתי ממנו רבות. "אם אתה עושה צעד משמעותי ואין לך פרפרים בבטן - סימן שאתה לא עושה צעד גדול מספיק", אמר לי בנט וצדק, פרפרים בבטן זה לגמרי טבעי ולא צריך להיבהל.

אתגר מהשנה החולפת

בפרוץ מגפת הקורונה הגענו בהייסולייט לפריצת דרך טכנולוגית כשהבנו שיש בידינו הזדמנות לפתח מוצר שיוכל להעניק פתרון מדהים לעבודה מרחוק. ניתבנו את החברה כולה לפיתוח המוצר החדש. ההימור שלקחנו היה משמעותי וכרוך בהפסד הכנסות של חצי שנה, אך הוא השתלם בענק, מאז ספטמבר 2020 מספר הלקוחות שלנו הוכפל.

טיפ למנהלים

אמרו הרבה פעמים "לא". סטארט אפ חייב להתמקד, ולצד פתיחות מחשבתית אין להתפתות לעשות יותר מדי דברים.

בעתיד

אני שואף לתרום לצמצום הפערים בחברה הישראלית, תוך מתן הזדמנות שווה לרבים שנקודת ההתחלה שלהם אינה מותירה להם כיום סיכוי רב.