בשיתוף:

"עד שלא נקפוץ למים לא נדע אם נצליח או לא"

אורנה קליינמן / צילום: שי יחזקאל אורנה קליינמן / צילום: שי יחזקאל

אורנה קליינמן

מנכ״לית מרכז הפיתוח של SAP בישראל ו־SVP, פלטפורמת שירותי הענן ב־SAP העולמית

בת 48, נשואה + 2 וגרה בצופית. תחביבים: גלישת סאפ ונגינה בפסנתר

הדרך שלי

עברתי קריירה עשירה בהובלת צוותי פיתוח בחברות רב־לאומיות, תוך אחריות מקצה לקצה משלב ההגדרות ועד הפיתוח וה־GTM הסופי ללקוחות. עוד בטרם גיל 30 ואחרי שנתיים בחברה, מוניתי לתפקיד סמנכ״לית מו״פ בחברת 'אמבלייז'. כיום אני מנהלת את מרכז הפיתוח של SAP בישראל, המונה כ־800 עובדים בשני אתרים, רעננה ותל אביב.

מהלך מנצח

כשנכנסתי לתפקיד היה לי חשוב להרחיב את העשייה האינטגרטיבית שלנו עם האקו־סיסטם של ההייטק הישראלי. יזמתי הרבה שיתופי פעולה ופעלתי להקמת תוכנית ההאצה של SAP.iO בתל אביב. לתוכנית חשיבות אדירה עבור החברה הגלובלית בהיבטים של הנגשת העשייה החדשנית ופורצת הדרך הישראלית אל מול חברת SAP הגלובלית ולקוחותיה.

עצה טובה שקיבלתי

לומר כן להזדמנויות מבלי להסס. לא פעם, כשהזדמנויות נקרות בדרכינו במהלך הקריירה, יש לנו נטייה להסס, להתלבט ואף לסרב. אנחנו אף פעם לא יכולים להיות בטוחים שנצליח בתפקיד או באתגר הבא, אבל עד שלא נקפוץ למים לא נדע. זה נכון לגבי הרבה אנשים מוכשרים שפגשתי במהלך השנים ובעיקר לגבי נשים מוכשרות שצריכות להעז יותר ולסמוך על עצמן.

אתגר מהשנה החולפת

כחברה מובילה במשק, נדרשנו להסתגלות מהירה לצורת עבודה חדשה וגמישה ולתקשורת חדשה, מותאמת ושונה ממה שהכרנו עד כה. לאורך כל הקורונה התנהלנו במידה גבוהה של גמישות, עבודה באינטרוולים קטנים יותר, רגישות מצד ההנהלה וקשב יום־יומי לצורכי העובדים. דרך הקווים המנחים האלו צלחנו את התקופה בצורה מיטבית, גייסנו יותר מ־100 עובדים חדשים וייצרנו חווית עובד טובה מקרוב ומרחוק, כל זאת מבלי להוציא אף עובד לחל"ת, תוך יצירת סביבת עבודה תומכת בחזית המקצועית והאישית.

טיפ למנהלים

היו קשובים והקפידו לאזן בין הצרכים הארגוניים לאלו האישיים של העובדים שלכם, וייצרו מקום עבודה שהוא גמיש ומבוסס אמון כחלק מהנורמה.