בשיתוף:

"חברות קשובות יותר מגיעות לביצועים טובים יותר"

אלי שגיב / צילום: גיא כושי ויריב פיין אלי שגיב / צילום: גיא כושי ויריב פיין

אלי שגיב

מנכ"ל לוריאל ישראל

בן 54, גרוש + 3 וגר אבן יהודה

הדרך שלי

תמיד היה לי ברור שארצה לצאת לקריירה בין־לאומית, ולאחר כמה תפקידי שיווק ומכירות בחברות ישראליות עברתי לניהול חטיבת מוצרי צריכה במקסיקו. משם המשכתי לתפקידי ניהול בחברה בפינלנד ובהמשך עמדתי בראש לוריאל ביוון ובקפריסין, בתקופה של משבר כלכלי, וסייעתי בניווט החברה במים הסוערים. לאחר כעשור בתפקידי ניהול בכירים בחו"ל נקראתי לנהל את לוריאל ישראל, ושם אני נמצא עד היום.

מהלך מנצח

הטרנספורמציה הארגונית האסטרטגית והרחבה שהובלתי בלוריאל ישראל: האצה בביצועים העסקיים, שילוב הטרנספורמציה הדיגיטלית בכל היבטי הפעילות בחברה, מצוינות מסחרית ותפעולית, מהפכה בתחום הקיימות והפיכתה לחברה שהכי טוב לעבוד בה.

עצה טובה שקיבלתי

ניקולא הירונימוס, נשיא ומנכ"ל קבוצת לוריאל החדש, שהציע לי לחפש מנהלים שלא רק מנהלים את היום־יום, אלא כאלה שמבקשים לשנות את המציאות. מאז אני פועל לפי עצה זו.

אתגר מהשנה החולפת

באמצע המשבר, במקביל ללוריאל העולמית, השקנו תוכנית קיימות שאפתנית בשם 'לוריאל למען העתיד'. לא היינו בטוחים שזהו התזמון האופטימלי, בשיא משבר בריאותי וסניטרי, אך המציאות הוכיחה שזה היה הדבר הנכון; החשיפה העצומה, ההתלהבות וההירתמות של כל מחזיקי העניין היו כה גדולים שידענו שאנו עושים את הדבר הנכון.

טיפ למנהלים

מנכ"ל טוב צריך להוביל שני ערוצים הקשורים זה בזה: הביצועים העסקיים־פיננסיים, והביצועים הלא פיננסיים - אחריות תאגידית, קיימות, אתיקה, מעורבות עובדים, תרבות ארגונית וכיוצא באלה. חברות הקשובות יותר לצרכים ולציפיות של כל מחזיקי העניין ומנהלות את השפעותיהן החברתיות והסביבתיות, מגיעות לביצועים טובים יותר גם בתחום הפיננסי.