בשיתוף:

"להתמודד עם אתגרים בעזרת חשיבה לא-לינארית"

אודי זיו / צילום: אלי דסה אודי זיו / צילום: אלי דסה

אודי זיו

מנכ"ל Earnix

בן 55, נשוי + 3 (וכלב). תחביבים: ספורט וטיולים בארץ ובעולם

הדרך שלי

במהלך 30 שנות קריירה הייתי שותף להקמת חברות שנמכרו בהצלחה, לרבות 'טופ-טיר', ניהלתי ארגונים גדולים כמו SAP ו־NICE וישבתי בדירקטוריונים של חברות מצוינות. בשנים האחרונות אני מתמחה בחברות scale up, כשהאחרונה שבהן היא היוניקורן המצליח 'ארניקס'.

מהלך מנצח

הגעתי לארניקס לפני כארבע שנים כדי להאיץ את צמיחת החברה. האתגר היה כפול: מצד אחד לעשות שינויים גדולים מאוד ומצד שני, למרות הפיתוי, לא לעשות זאת מהר מדי, "לכופף את הענף בלי לשבור אותו". כיום, כשהחברה נחשבת כבר ליוניקורן, אפשר לומר שעמדנו במשימה בצורה יוצאת מן הכלל.

עצה טובה שקיבלתי

בזמן שירותי ב־8200 היה עלינו לפתח מערכת טכנולוגית שנחשבה בלתי אפשרית מבחינה הנדסית. למדתי איך לפתור בעיות שנחשבות בלתי פתירות, כמו זו, בעזרת חשיבה לא־לינארית, כלי שמסייע לי עד היום להתמודדות עם אתגרים.

אתגר מהשנה החולפת

ביום בהיר אחד ובלי שום הכנה, נכנסנו אנחנו והלקוחות לסגר. כשמשרדי הלקוחות היו סגורים, לא יכולנו ליישם 'הוכחת היתכנות' של המערכת שמכרנו באתר הפיזי של הלקוחות. הצוות השתמש בחשיבה לא-לינארית ופיתח תהליך הוכחת היתכנות מרחוק, ללא נוכחות באתרי הלקוחות. השיטה הניבה פרויקטים שהצליחו באופן פנומנלי והביאו להאצת הצמיחה.

טיפ למנהלים

אל תהססו להיעזר באנשים מנוסים יותר, זו לא בושה לא לדעת וזה לא הופך אתכם למוצלחים פחות.

השראה

בלי שום ספק, שי אגסי. חבר מדהים ושותף לחלקים גדולים בקריירה שלי. שי לימד אותי איך לחשוב בגדול ולא לפחד מדברים שנראים בלתי פתירים.